• Äldre 22 Dec 16:44
    214920 visningar
    3628 svar
    +1
    3628
    214920

    Första barnet september 2015

    De flesta med BF i september har nog inte plussat än men ni kommer väl så småningom och gör mig sällskap :)

  • Svar på tråden Första barnet september 2015
  • Äldre 22 Dec 16:48
    #1

    Jag plussade i lördags på äl+11 och är idag i vecka 3+4 så det är supertidigt men jag hoppas att grodden vill stanna kvar och växa..

  • Äldre 22 Dec 17:38
    #2

    Hej!

    Hoppar också in här!

    Fått plus direkt efter ett missfall så vet inte riktigt hur långt gången jag är, men slutet av augusti eller i början av september :)

  • Äldre 22 Dec 19:46
    #3
    TreTriss skrev 2014-12-22 17:38:19 följande:

    Hej!

    Hoppar också in här!

    Fått plus direkt efter ett missfall så vet inte riktigt hur långt gången jag är, men slutet av augusti eller i början av september :)


    Vad kul att du hakar på! Trist med missfallet vilken vecka var det?

    kan clearblue digital avgöra?

    Du borde få ett tidigt vul i alla fall. Som trygghet om inte annat.
  • Äldre 22 Dec 20:14
    #4
    Knäck skrev 2014-12-22 19:46:40 följande:
    Vad kul att du hakar på! Trist med missfallet smile4.gif vilken vecka var det?

    kan clearblue digital avgöra?

    Du borde få ett tidigt vul i alla fall. Som trygghet om inte annat.
    I vecka 6-7 fick jag förra missfallet..

    Jo det sa 1-2, ringde och bokade tid för inskrivning och hon sa att jag preliminärt ska räkna från när allt kom ut så då gör jag det :) vi kommer boka tid för tidigt VUL vid inskrivningen 19/1!

    Har du bokat inskrivning?
  • Äldre 22 Dec 20:28
    #5
    TreTriss skrev 2014-12-22 20:14:26 följande:

    I vecka 6-7 fick jag förra missfallet..

    Jo det sa 1-2, ringde och bokade tid för inskrivning och hon sa att jag preliminärt ska räkna från när allt kom ut så då gör jag det :) vi kommer boka tid för tidigt VUL vid inskrivningen 19/1!

    Har du bokat inskrivning?


    Vad bra!

    Jag ska träffa barnmorskan imorgon! Det är inte riktig inskrivning utan bara ett informationssamtal typ. Jag ringde för att fråga om glöggen och då sa hon att jag skulle komma in istället.

    Vad har du för symtom?
  • Äldre 22 Dec 20:32
    #6

    Haha, det lät ju som att jag hade så stora problem med glögg att hon blev så orolig att hon ville att jag skulle komma till mottagningen! Jag undrade bara om 2.2% var ok om man kokade den och tydligen får alla nyplussade komma in direkt

  • Äldre 22 Dec 20:47
    #7
    Knäck skrev 2014-12-22 20:28:58 följande:
    Vad bra!

    Jag ska träffa barnmorskan imorgon! Det är inte riktig inskrivning utan bara ett informationssamtal typ. Jag ringde för att fråga om glöggen och då sa hon att jag skulle komma in istället.

    Vad har du för symtom?
    Hahaa! Där fick jag mig ett gott skratt :)

    Skönt att du får komma tidigt för ett litet samtal!

    Var bor du?

    Har inte så himla starka symptom, molvärk och värk i ländryggen, lite ömma bröst! Du då?
  • Äldre 22 Dec 21:01
    #8
    TreTriss skrev 2014-12-22 20:47:16 följande:

    Hahaa! Där fick jag mig ett gott skratt :)

    Skönt att du får komma tidigt för ett litet samtal!

    Var bor du?

    Har inte så himla starka symptom, molvärk och värk i ländryggen, lite ömma bröst! Du då?


    Ja det känns bra, ska fråga om omega3 också för jag äter inte fisk.

    Jag har tre (!!) behåar på mig för brösten gör så ont :'( har fått finnar också men är lik glad för det.

    Hur länge har ni försökt få barn? Vi lyckades på 16:e försöket, hemsk väntan har det varit och jag är fortfarande ganska chockad över att vi faktiskt är med barn nu. Shit liksom. Har ni barn sen innan?
  • Äldre 23 Dec 09:19
    #9
    Knäck skrev 2014-12-22 21:01:36 följande:
    Ja det känns bra, ska fråga om omega3 också för jag äter inte fisk.

    Jag har tre (!!) behåar på mig för brösten gör så ont :'( har fått finnar också men är lik glad för det.

    Hur länge har ni försökt få barn? Vi lyckades på 16:e försöket, hemsk väntan har det varit och jag är fortfarande ganska chockad över att vi faktiskt är med barn nu. Shit liksom. Har ni barn sen innan?
    Vi har försökt i över två år.
    Efter ett år sökte vi utredning, de hittade inget fel.
    Gjorde sen inseminationer, gick sen över till IVF som vi gjorde nu i augusti. Gjorde ett försök som inte lyckades. Sen blev jag magiskt gravid spontant mellan behandling. Men det var det som sluta i missfall. Men nu blev jag magiskt gravid igen :) De på Huddinge där vi gjorde IVFen sa att IVF gör något med en del, att det öppnar upp något så man kan bli gravid själv..

    Så jag förstår din känsla :)
    Hur gamla är ni? Jag är 34 och min man 32!
  • Äldre 23 Dec 11:19
    #10

    Hej. Hoppar in här. Tror jag har plussat idag (fick ett svagt streck på BIM-3). Ska köpa digitalt test och prova imorgon. Vi har försökt sen april 13, missfall i juli 14. Gick på utredning nu i höstas och precis fått vår remiss till ivf ivägskickad. Men nu verkar det som det tog av sig själv. Kanske berodde det på spolningen jag gjorde i november. Vågar dock inte hoppas för mycket då vi fick missed abortion i vecka 7 men upptäcktes först i v10. Men lite hopp finns ändå!

Svar på tråden Första barnet september 2015