• ZiinkzZz

    Jag orkar inte leva mer och behöver hjälp!

    Jag orkar verkligen inte leva mer, jag tror jag börjar bli galen... Jag kan inte sova på nätterna, istället ligger jag i sängen och ber för att något ska döda mig. Jag skär mig själv och har självmordstankar hela tiden. 


    Jag bara trycker ner mig själv hela tiden och hoppas på att bli överkörd och dör. Jag är inte nöjd med mig själv. Jag är så jävla ful och vågar inte gå till skolan. 


    Har stora problem med sociala saker. Har sjukt svårt för att föra vidare en diskussion eller att ens starta en diskussion med någon.


    Min familj är inte till stor hjälp förutom att klaga på en.. Har förlorat alla mina kompisar och har ingen kvar att vända mig till..


    Har alltid varit lite utanför i skolan och är alltid underskattad.. Jag ser inget kvar att leva för och vill bara dö..


    Jag vågar inte kontakta någon, är livrädd för att göra bort mig eller att något går fel.. För jag orkar inte leva mer och självmord är den enda vägen ut jag ser.


    Är det någon som vet den bästa metoden att begå självmord? , Helst inte så smärtsamt...

  • Svar på tråden Jag orkar inte leva mer och behöver hjälp!
  • Lil 1

    vad är det du är så rädd för? vem bryr sig om du skulle göra bort dig? och vad är det du skulle kunna säga för att göra bort dig? Det är ingen som skulle ens tänka på om du sa något konstigt, detta ligger enbart hos dig själv. Tycker att du ska söka hjälp hos din skolkurator eller sjuksköterska på din skola. Säga att du behöver träffa någon som du kan prata med då du inte mår så bra.

    Tänk att du kan göra vad du vill med ditt liv, varför då bara slösa bort et genom att släcka det, lev det till fullo om du nu ändå ska ta ditt liv så kan du väl testa saker som du annars aldrig skulle kunnat göra som t.ex prata med människor, jobba och spara ihop pengar och gör en resa.

    Livet är alldeles för dyrbart för att bara slösa bort det på ingenting.

    Stor kram till dig.

    Förresten, hur gammal är du?

  • Grappa
    ZiinkzZz skrev 2014-12-22 16:54:03 följande:

    Jag orkar verkligen inte leva mer, jag tror jag börjar bli galen... Jag kan inte sova på nätterna, istället ligger jag i sängen och ber för att något ska döda mig. Jag skär mig själv och har självmordstankar hela tiden. 


    Jag bara trycker ner mig själv hela tiden och hoppas på att bli överkörd och dör. Jag är inte nöjd med mig själv. Jag är så jävla ful och vågar inte gå till skolan. 


    Har stora problem med sociala saker. Har sjukt svårt för att föra vidare en diskussion eller att ens starta en diskussion med någon.


    Min familj är inte till stor hjälp förutom att klaga på en.. Har förlorat alla mina kompisar och har ingen kvar att vända mig till..


    Har alltid varit lite utanför i skolan och är alltid underskattad.. Jag ser inget kvar att leva för och vill bara dö..


    Jag vågar inte kontakta någon, är livrädd för att göra bort mig eller att något går fel.. För jag orkar inte leva mer och självmord är den enda vägen ut jag ser.


    Är det någon som vet den bästa metoden att begå självmord? , Helst inte så smärtsamt...


    Men hjärtat, så där ska du ju inte behöva ha det. Ring vårdcentralen eller psykmottagningen. Hur menar du att du skulle göra bort dig? Det gör du ju inte. För det första så är personalen van vid att självmordsbenägna söker hjälp, det är ju inte nåt nytt i världshistorien. För det andra så har de som jobbar i vården valt att jobba där. Dom har valt att plugga i flera år just för att få chansen att hjälpa såna som har det tufft. Enda sättet du gör bort dig på är ju genom att inte ringa!
    Sen är det stor risk att den här tråden raderas snart, för Familjeliv tillåter inte självmordstrådar. Du kan PMa mig om du vill fortsätta prata om tråden försvinner.
    Och ja, jag har också haft självmordstankar och mått kass. Jag fick hjälp.
    Kram
  • Ziinkz
    Lil 1 skrev 2014-12-22 17:16:12 följande:

    vad är det du är så rädd för? vem bryr sig om du skulle göra bort dig? och vad är det du skulle kunna säga för att göra bort dig? Det är ingen som skulle ens tänka på om du sa något konstigt, detta ligger enbart hos dig själv. Tycker att du ska söka hjälp hos din skolkurator eller sjuksköterska på din skola. Säga att du behöver träffa någon som du kan prata med då du inte mår så bra.

    Tänk att du kan göra vad du vill med ditt liv, varför då bara slösa bort et genom att släcka det, lev det till fullo om du nu ändå ska ta ditt liv så kan du väl testa saker som du annars aldrig skulle kunnat göra som t.ex prata med människor, jobba och spara ihop pengar och gör en resa.

    Livet är alldeles för dyrbart för att bara slösa bort det på ingenting.

    Stor kram till dig.

    Förresten, hur gammal är du?


    Jag är 16 år gammal och har känt såhär det sista åren, men det har bara blivit värre och värre med tiden.
  • Ziinkz
    Lil 1 skrev 2014-12-22 17:16:12 följande:

    vad är det du är så rädd för? vem bryr sig om du skulle göra bort dig? och vad är det du skulle kunna säga för att göra bort dig? Det är ingen som skulle ens tänka på om du sa något konstigt, detta ligger enbart hos dig själv. Tycker att du ska söka hjälp hos din skolkurator eller sjuksköterska på din skola. Säga att du behöver träffa någon som du kan prata med då du inte mår så bra.

    Tänk att du kan göra vad du vill med ditt liv, varför då bara slösa bort et genom att släcka det, lev det till fullo om du nu ändå ska ta ditt liv så kan du väl testa saker som du annars aldrig skulle kunnat göra som t.ex prata med människor, jobba och spara ihop pengar och gör en resa.

    Livet är alldeles för dyrbart för att bara slösa bort det på ingenting.

    Stor kram till dig.

    Förresten, hur gammal är du?


    Jag är 16 år gammal och har känt såhär det sista åren, men det har bara blivit värre och värre med tiden.
  • Anonym (A)
    Hej!
    Det låter som om du har det jobbigt och det är tråkigt att du som ung ska behöva må så. Dock är det inget ovanligt och det är heller ingenting som kommer att vara för alltid.
    Idag är jag 25 år och mår bra, men det tog många år för mig att komma hit. Dock behövde jag hjälp och den första jag vände mig till var skolsyster på skolan. Så det är mitt råd till dig, att vända dig till skolsyster, lärare eller kurator på din skola.
    Att ta livet av sig är ingen lösning och eftersom du skrev detta inlägg med rubriken "behöver hjälp" så tyder det på att det är hjälp med att leva och inte att dö, som du behöver och vill ha.
    Ta detta rådet från någon som vet hur det är att må dåligt och som varit där du är; Vänd dig till någon vuxen! Det går inte att lösa allting själv och ensam är ALDRIG stark. Du kommer att må bättre och ditt mående kommer att vända, men man behöver stöd. Speciellt då man är i tonåren.
    Det du beskriver kring sociala sammanhang låter som socialfobi, en diagnos jag själv haft men blivit av med, med hjälp av terapi. Socialfobi är väldigt vanligt och det finns mycket bra behandlingsmetoder.
    Lycka till!
Svar på tråden Jag orkar inte leva mer och behöver hjälp!