• Anonym (Gåsen­)
    Äldre 22 Dec 18:36
    1044 visningar
    4 svar
    4
    1044

    Han kan inte hantera att vi har gjort slut :(

    Jag och mitt ex var ihop i 3 år och fick två barn ihop. Nu när minsta fyllde 1 år så gjorde jag och exet slut. Vi har inte funkat ihop det senaste året, trots familjerådgivning och många försök. Vi bråkade jämnt och hade det inte bra. Det har bara gått två månader sen vi gjorde slut på riktigt och flyttade isär, men det har inte varit "vi" på över ett halv år.. Och han mår riktigt dåligt över att vi gjort slut. Smsar hela tiden om hur dåligt han mår, att han inte vill leva längre osv osv. Ibland blir han arg och skickar riktigt arga sms om hur jag inte är välkommen hem till honom och att han aldrig mer vill se mig. Nästa stund så han är jättesnäll och trevlig.. Jag orkar inte längre! Jag orkar inte med att ta all den här skiten bara för att jag vill leva ensam han har barnen varannan helg, men ringer alltid och gråter över att han inte orkar med hur vi har det.. Vi har kommit överens om att han ska få ha barnen på julafton (jag vill verkligen vara med barnen men har gått med på att han får ha dom då) men han sitter ändå och säger stt det kommer bli en as dålig jul. Känns ju kul att låta barnen vara där då? Känns som att han använder barnen för att komma åt mig! Jag mår så dåligt över hur han beter sig :( jag tycker också att det är riktigt jobbigt att vi har separerat, men ska jag verkligen behöva stå ut med allt bara för att jag trivs bättre utan honom? Han klankar ner på sig själv nå grymt mycket..

  • Svar på tråden Han kan inte hantera att vi har gjort slut :(
  • Äldre 22 Dec 19:06
    #1

    Sluta lyssna på han, prata bara med det som har med barnen att göra, inget annat.

  • Anonym (Mia)
    Äldre 23 Dec 10:34
    #2

    Meddela att du inte läser SMS från honom som skickas under tider han inte har barnen. Alla telefonsamtal som innehåller ...jag mår så dåligt... avslutar du omedelbart. Han är vuxen och behöver ordna sitt liv själv utan stöd av dig.

    Lyssnar han inte är alternativet att du blockerar honom och han får skicka meddelanden via ombud, någon släkting eller vän, som h
    kan vidarebefodra information om barnen. Något annat vill du inte veta.

    Kallt? Absolut. Men håll det hårt i några månader så kan du sedan släppa efter och ha mer normal kontakt.

  • Anonym (Fy)
    Äldre 23 Dec 11:27
    #3

    Han verkar behöva psykiatrisk hjälp?! Fy för dom som använder sina barn som slagträn för att lösa relationsproblem.

  • Anonym (been there)
    Äldre 23 Dec 11:49
    #4

    Ja så var det för mig. Han ringde och skällde, sen var han glad och trevlig. Han gjorde A L L T för att jag skulle bli arg på honom och bli hans ovän. Jag bara lät honom hålla på och tog inte åt mig. Men när det gått ett år efter separationen började vi komma in i en rytm. Jag sa till honom att jag inte var hans fiende. Hur mycket han än ville utmåla mig som en djävul, skulle jag aldrig bråka. För vi har barn tillsammans. Barn som förtjänar bättre än att uppleva sina föräldrars ilska mot varandra hela tiden. Det finns en anledning till att vi delade på oss, men nu går vi vidare och är föräldrar.
    Jag tror att jag kunde ta det med ro helt enkelt därför att mina känslor för honom var helt döda. Jag blev inte arg, inte ledsen, inte sårad. Jag kunde verkligen bara rycka på axlarna. När han ringde och skrek sa jag bara: Vi får prata när du är på bättre humör. Hej då!
    Och så lade jag på luren. Ibland ringde han upp direkt, och jag svarade varje gång. Men fortsatte han att skälla gjorde jag samma sak igen. Men jag stängde honom aldrig ute. Jag svarade alltid. 
    Men vi var inte "vi" på över tre år innan vi delade på oss. Kanske också är en anledning till att jag tog det med ro. Jag hade redan sörjt färdigt, gråtit mina ögon torra, hatat honom till känslan försvann, saknat honom tills det varken gjorde till eller från om han var hemma eller inte osv. Och det var först när jag kommit till den punkten, när alla mina känslor för honom kunde beskrivas som en axelryckning, som jag bestämde mig. 

Svar på tråden Han kan inte hantera att vi har gjort slut :(