• Äldre 22 Dec 19:29
    330 visningar
    3 svar
    3
    330

    Vad tycker ni tjejer om..

    Så jag har nyligen försökt att få mig en "date". Jag har kommit ut ur en lång relation ett tag sedan och känner mig ganska redo att testa något nytt.
    Nu är jag ingen bra singel-kille, och gillar egentligen mycket mer att vara i en relation än att vara singel.


    Det har inget att göra med utseende (det kanske är själviskt att säga, med jag är över "avarage" gränsen där jag bor) och har massa bra egenskaper osv. Men hur gör man egentligen?


    Häromdagen såg jag en riktigt underbar tjej som jag direkt blev attraherad utav (nu kan man ju inte säga att jag blir tokkär direkt, för att jag aldrig träffat henne förut, men jag tyckte att hon var snygg). Så jag säger hej. Hon hälsar tillbaka och ser lite bekymrad ut. Hon avslutar snabbt konversationen som jag lyckats hålla uppe någon minut.


    Nu kan det ha vart så att hon inte var intresserad, eller vad som helst. Men kan man inte göra så?
    Vad tycker ni tjejer om någon som kommer upp och frågar om man vill hitta på något, äta, fika eller någon slags aktivitet, går det aldrig hem?

    Tacksam för andra slags idéer om hur man bjuder ut någon eller liknande tankar.

  • Svar på tråden Vad tycker ni tjejer om..
  • Anonym (På väg till jobbet­)
    Äldre 22 Dec 20:30
    #1

    Jag kan bara svara för mig själv eftersom varje tjej är den andra olik.

    När du pratar med en främling som fångat ditt intresse så är mitt råd att ara rätt rak på sak. Inte för mycket kallprat för då hinner, iaf jag, undra vad det är frågan om och bli lite obekväm.

    Nu har ju jag pojkvän så därför nappade jag inte när en kille kom fram på ett fint sätt jag ska beskriva nu: jag hade tagit bussen till jobbet, hoppat av och gått in på Coop, skulle handla innan jobb. När jag står och tar en croissant kommer en främmande kille fram till mig och säger "hi, how are you?", jag blir lite förvånad, svarar att jag är fine. Han säger att han åkte samma buss som jag och att han hoppade av när jag gjorde det för att han tyckte jag var söt och ville prata med mig. Jag förlorade min talförmåga där varpå han pekar på min korg och säger "let me carry that for you", jag svarar tack men att jag kan bära den själv och då säger han "but i want to carry it for you". Jag tyckte att det var supergulligt, kändes som ett genuint intresse av honom för att han ansträngt sig så och jag tyckte han var modig som från början sa varför han valt att prata med mig. Jag fann orden ordentligt iaf och sa typ "thank you, that is sweet but i dont think my boyfriend Woolf appriciate it.." Han tog vinken och önskade mig en trevlig dag.

    Det behöver inte vara krångligt om du frågar mig, var modig, säg rakt ut vad det är som fångat ditt intresse.

    Det är inte konstigt att be om en fika eller date på det sättet, det är bara rart och utvecklas relationen till ett parförhållande tycker i alla fall jag att det kan bli en gullig "första gången vi sågs-berättelse"

    Lycka till!

  • Äldre 22 Dec 23:15
    #2
    Anonym (På väg till jobbet) skrev 2014-12-22 20:30:41 följande:

    Jag kan bara svara för mig själv eftersom varje tjej är den andra olik.

    När du pratar med en främling som fångat ditt intresse så är mitt råd att ara rätt rak på sak. Inte för mycket kallprat för då hinner, iaf jag, undra vad det är frågan om och bli lite obekväm.

    Nu har ju jag pojkvän så därför nappade jag inte när en kille kom fram på ett fint sätt jag ska beskriva nu: jag hade tagit bussen till jobbet, hoppat av och gått in på Coop, skulle handla innan jobb. När jag står och tar en croissant kommer en främmande kille fram till mig och säger "hi, how are you?", jag blir lite förvånad, svarar att jag är fine. Han säger att han åkte samma buss som jag och att han hoppade av när jag gjorde det för att han tyckte jag var söt och ville prata med mig. Jag förlorade min talförmåga där varpå han pekar på min korg och säger "let me carry that for you", jag svarar tack men att jag kan bära den själv och då säger han "but i want to carry it for you". Jag tyckte att det var supergulligt, kändes som ett genuint intresse av honom för att han ansträngt sig så och jag tyckte han var modig som från början sa varför han valt att prata med mig. Jag fann orden ordentligt iaf och sa typ "thank you, that is sweet but i dont think my boyfriend Woolf appriciate it.." Han tog vinken och önskade mig en trevlig dag.

    Det behöver inte vara krångligt om du frågar mig, var modig, säg rakt ut vad det är som fångat ditt intresse.

    Det är inte konstigt att be om en fika eller date på det sättet, det är bara rart och utvecklas relationen till ett parförhållande tycker i alla fall jag att det kan bli en gullig "första gången vi sågs-berättelse"

    Lycka till!


    Haha, vilken historia.


    Det är jättebra att veta, rakt på sak, bestämd och modig. Låter som något jag kan klara av!


    Tack.

  • Anonym (På väg till jobbet­)
    Äldre 22 Dec 23:34
    #3

    Åtminstone rak på sak och modig, bestämd är inte alltid positivt, åtminstone gör mig!

    Kör i vind!

Svar på tråden Vad tycker ni tjejer om..