• zabaleta

    Missfall eller ej?

    Hej!


    Jag är i vecka 7 just nu och var på VUL för 1 vecka sedan. Då sa barnmorskan att barnet var dött och jag skulle till sjukhuset för att få tabletter alternativt skrapning.

    När jag 3 dagar efter kommer till sjukhuset säger 3 olika barnmorskor+läkare att jag ej ska ta några tabletter med mig hem eftersom att dom ser ett foster. Men ej något hjärtljud. Dom vågar alltså inte ge mig tabletter för dom tror där kan vara något.

    Jag har inte haft några blödningar eller något alls.

    Hur ska jag resonera?


    Först blev allt svart, sedan tändes ett hopp igen.

    Kan det vara så att jag kanske inte är exakt i vecka 7? Kanske är lite tidigare? Därför man ej ser hjärtljud etc?

    Ska dit nu på fredag igen. Alltså 1 vecka efter första besöket.

  • Svar på tråden Missfall eller ej?
  • Jag är bara jag

    VUL i v.6 som du var är för tidigt att se ordentligt! Väldigt korkat av barnmorskan att så tvärsäkert påstå att barnet dött. Dessutom skickas man inte på skrapning/piller endast 3 dar senare,man brukar vänta minst en vecka och göra nytt VUL då. Fick jag göra fast jag var i v.10 t.o.m för att de ville vara 100% säkra. T.o.m v.7 kan vara tidigt så ett nytt VUL v.8 är lämpligt och inte alls säkert fostret dött. Kan ha gjort,men inte säkert alls.

  • Youwontremember

    Men vad arg jag blev av att läsa detta, vilken korkad barnmorska du råkade ut för. På VUL i vecka 7+0 syntes inga hjärtslag och läkaren mätte embryot till att jag endast skulle vara i vecka 6+2. Jag trodde det var kört. Fick en tid en vecka senare och då fick vi se ett litet hjärta som tickade på för fullt Är i vecka 38 nu. Kan ju självklart inte svara på hur det är för dig men att konstatera att embryot är dött så tidigt är ju vansinnigt, håller tummar och tår för att du får se ett litet hjärta ticka på nästa ul!

Svar på tråden Missfall eller ej?