• Jullost

    Är mitt barn i undervikt?

    Hon äter nyttigt, småäter lite ibland! Tränar gymnastik 4 gr veckan och 2 h varje gång och rider. Hon är 12 år och är 164vm väger 36/40kg. Hon äter bra, men hon har väldigt smal mage och ganska fet rumpa och bröst. Hon har kommit in i puberteten, kan det bero på det? Hennes lår är väldigt, AA stora kan man säga, men magen och armarna ä väldigt spinkiga, stark är hon också. Jag tycker hon tränar lite mycket, men hon vill träna mer. Hon ligger i hennes rum och kör 50 situps och 50 armhävningar nästan varje kväll, hon är smal jämfört med sin syster.

  • Svar på tråden Är mitt barn i undervikt?
  • Jag är bara jag

    Om hon väger 36 ja,men nästan även om hon väger 40. Jag vägde 45 till den längden när jag var 15 år,men jag åt som en häst och tränade ingenting så jag var naturligt smal.

  • pingvin88

    "Hennes lår är väldigt, AA stora kan man säga"  Va?

    Väldigt vad? AA-stora? Brösten eller? I så fall är de verkligen inte "feta." 


    Konstigt att du skriver att din dotter har feta bröst och en fet rumpa. 

  • MissDecibel
    Jullost skrev 2014-12-22 19:59:19 följande:

    Hon äter nyttigt, småäter lite ibland! Tränar gymnastik 4 gr veckan och 2 h varje gång och rider. Hon är 12 år och är 164vm väger 36/40kg. Hon äter bra, men hon har väldigt smal mage och ganska fet rumpa och bröst. Hon har kommit in i puberteten, kan det bero på det? Hennes lår är väldigt, AA stora kan man säga, men magen och armarna ä väldigt spinkiga, stark är hon också. Jag tycker hon tränar lite mycket, men hon vill träna mer. Hon ligger i hennes rum och kör 50 situps och 50 armhävningar nästan varje kväll, hon är smal jämfört med sin syster.


    Min 15-åring som tränar 12 timmar i veckan har vältränade stora lår och är bredaxlad och har grova överarmar och är smal för övrigt. Hon är 168 och väger 58 kg. Om din dotter väger 40 kg till nästan samma längd måste hon vara mager.
Svar på tråden Är mitt barn i undervikt?