• Nataliya

    Hjälp! bäbisen förstörde förstärkare

    Hej, Kanske kan någon hjälpa mig ? Jag tror att bäbisen förstörde en förstärkare Onkyo Av Receiver TX SR 578. Den spelar ca 10 sekunder och sedan kommer ett högt klickljud och tyst...

    Är det någon som vet vad det kan vara för fel?

    Ingen julmusik här annars... Tack!

    GOD JUL och GOTT NYTT ÅR!

  • Svar på tråden Hjälp! bäbisen förstörde förstärkare
  • Nataliya

    klättrade på den medan jag var på toan
    kanske bankade någon gång

    mannen på väg hem och komme inte bli glad

  • Nataliya

    klättrade på den medan jag var på toan
    kanske bankade någon gång

    mannen på väg hem och komme inte bli glad

  • Långbenopluto
    Nataliya skrev 2014-12-22 20:44:30 följande:

    klättrade på den medan jag var på toan
    kanske bankade någon gång

    mannen på väg hem och komme inte bli glad


    Inte går den sönder av lite klättrande.....
  • Långbenopluto
    Nataliya skrev 2014-12-22 20:51:03 följande:

    jag vet inte med den funderar några sekunder och sedan ett högt ljud och den dör!

    och jag med.


    Är du rädd för din sambo?

    Om bebisen har gjort sönder den så är läget så... inget att göra mer än att prova laga den eller köpa en ny.
  • Shizuka

    Det enda jag kan tänka mig är att bebisen kommit åt högtalarkablarna. Beroende på hur dessa är anslutna skulle det kunna vara så att någon tunn tråd ligger och kortsluter mellan plus och minus, dvs mellan röd och svart kontakt. Detta överlastar förstärkaren så att den slår ifrån.

    Högtalarkontakterna ä de kraftiga röda och svarta uttagen till höger på förstärkarens baksida om du tittar på den rakt bakifrån. Leta efter tunna koppartrådar som spretar och se till att det inte finns någon sådan mellan kontakterna.

    Bara en gissning...

  • zippo99

    Lite dräggel ner i elektroniken kanske? Eller som sagt lösa kablar? Lite konstigt bara att ha en förstärkare placerad på ett så lättåtkomligt när man har små barn.

  • HerrFantasi

    Kan babyn ha stoppat in något i ventilationshålen som orsakat kortslutning?

Svar på tråden Hjälp! bäbisen förstörde förstärkare