• Anonym­ta
    Äldre 22 Dec 20:29
    36325 visningar
    21 svar
    21
    36325

    Min tjej vill inte ha sex.

    Hej! Hur får jag min flickvän att vilja ha sex igen? Vi har varit tillsammans i 1 år och 6 månader nu och hon vill aldrig ha sex, kanske haft det 4 gånger det senaste 6 månaderna, och då har det känts som om jag "tvingat" henne till det.

    Jag har frågat, hon är bara inte sugen säger hon..

  • Svar på tråden Min tjej vill inte ha sex.
  • Äldre 22 Dec 20:35
    #1

    Hur mycket gör du för henne? Ger du henne nån uppskattning nån gång? Blommor kanske eller rent av en storstädning hemma?

  • Anonym­ta Trådstartaren
    Äldre 22 Dec 20:41
    #2

    Jag tycker jag gör saker för henne hela tiden, jag brukar diska, laga maten åt henne. varje gång jag försöker får jag "Jag blöder så mycket nu" "Jag vill verkligen inte" "Jag har sår där nere nu" är svaren jag fått hela tiden. Vet inet vad man ska göra, hon säger att hon blir ledsen när jag tar upp sex för jag vill men inte hon, vill inte att de ska vara en "plikt" sak som hon ska göra för mig, vill lixom att det ska vara att hon längtar efter att vara i sängen med mig..

  • In troubl­e
    Äldre 22 Dec 20:45
    #3

    Tyvärr så ,

    Välkommen till resten av ditt liv. Det blir inte bättre.

  • Äldre 22 Dec 22:17
    #4

    Dumpa henne, du är värd något bättre.

  • Anonym (Sofi)
    Äldre 22 Dec 23:56
    #5

    Så du gör saker för henne genom att diska och laga mat? Det är vanliga hushållssysslor som man brukar dela på om man är i ett jämställt förhållande (sen kan det såklart variera pga jobbsituation och dyl).

    Men nu var det inte det som var problemet...

    Alla vill ju att ens partner ska vilja ha sex med en för att han/hon vill...inte för att denne känner sig tvungen. Mitt råd är att ni i lugn och ro pratar om det här. Förklara för henne hur du känner och be henne svara ärligt på varför hon inte har lust. Var stöttande när hon ger dig ett svar...och förklara att du vill hjälpa henne så att ni kan få ert sexliv att funka.

  • Los
    Äldre 23 Dec 00:13
    #6

    Testa hormonfritt! Min sexlust var som bortblåst och jag slutade med mina p-piller. Då kom sexlusten tillbaka med råge och nu är det kondom som gäller tills vidare. Detta trots att jag ätit samma piller under flera år och inte haft bekymmer tidigare. Nu har jag och min sambo ett grymt sexliv igen så kan varmt rekommendera att testa ta bort hormoner om sådana är inblandade!

  • Anonym­ta Trådstartaren
    Äldre 23 Dec 00:18
    #7

    Tack för svaren, P-Piller slutade hon med för ca. 1-1,5 månad sedan, vi har pratat om det och hon vet inte varför själv...

  • Anonym (sår?)
    Äldre 23 Dec 04:49
    #8

    Vad är det för sår hon har "där nere"?

    Blöder hon mycket jämt? Låter ju som hon har något problem och då förstår jag att hon inte blir tänd.

    Om det är p-pillerna som är boven så ge det minst tre-fyra månader innan de försvunnit helt från kroppen.

  • Anonym (WTF)
    Äldre 23 Dec 14:28
    #9
    In trouble skrev 2014-12-22 20:45:00 följande:

    Tyvärr så ,

    Välkommen till resten av ditt liv. Det blir inte bättre.


    Tecum skrev 2014-12-22 22:17:56 följande:

    Dumpa henne, du är värd något bättre.



    Bara att instämma med dessa två, alla fruntimmer tappar lusten då de har ett stadigt förhållande... Antingen står man ut med ett kasst sexliv i resten av sitt liv, eller så ser man till att byta kärring då och då.

    Simple as that.
  • Äldre 23 Dec 19:09
    #10
    Anonym (WTF) skrev 2014-12-23 14:28:28 följande:
    Tecum skrev 2014-12-22 22:17:56 följande:

    Dumpa henne, du är värd något bättre.



    Bara att instämma med dessa två, alla fruntimmer tappar lusten då de har ett stadigt förhållande... Antingen står man ut med ett kasst sexliv i resten av sitt liv, eller så ser man till att byta kärring då och då.

    Simple as that.
    Fel, alla fruntimmer tappar inte lusten. En del får rentav ökad lust när de hamnar i ett fast förhållande.

    Men OM de tappar lusten långvarigt är det ett bevis på att de inte är attraherade av sin partner och då är det kört.
Svar på tråden Min tjej vill inte ha sex.