• Anonym (Hej)

    Present till 4-5 åringar. Snabba svar!!!

    Justeeee jag måste köpa julklappar imorgon!!!! Har inte köpt ett skit. Jag ska köpa till mina syskonbarn!! De äldsta är 4 och 5 år (pojkar). Vad kan man köpa till dem? De andra småpluttarna som fortfarande är 2 år ska jag köpa nått klädesplagg till eller nått, de fattar ändå inget.

    Tips? Den ena av dem är väldigt kreativ och gillar att bygga och använda logiskt tänk när han bygger (han har bilbana och tågbana, klossar, etc. hemma). Den andre är en väldigt duktig och allmänbildad pojke på de flesta områden. Han gillar allt möjligt (pussel, fifa, böcker, bilar, etc...men han har allt detta). Vad kan jag köpa till dessa pojkar?

    Jag tänker mig en present som kostar ca 200-300 kr vardera.

  • Svar på tråden Present till 4-5 åringar. Snabba svar!!!
  • Anonym (Hej)
    Anonym (Hej) skrev 2014-12-23 01:02:56 följande:

    Justeeee jag måste köpa julklappar imorgon!!!! Har inte köpt ett skit. Jag ska köpa till mina syskonbarn!! De äldsta är 4 och 5 år (pojkar). Vad kan man köpa till dem? De andra småpluttarna som fortfarande är 2 år ska jag köpa nått klädesplagg till eller nått, de fattar ändå inget.

    Tips? Den ena av dem är väldigt kreativ och gillar att bygga och använda logiskt tänk när han bygger (han har bilbana och tågbana, klossar, etc. hemma). Den andre är en väldigt duktig och allmänbildad pojke på de flesta områden. Han gillar allt möjligt (pussel, fifa, böcker, bilar, etc...men han har allt detta). Vad kan jag köpa till dessa pojkar?

    Jag tänker mig en present som kostar ca 200-300 kr vardera.


    Dagens barn har allt. Man vet inte vad man ska köpa till dem längre. När jag väste upp hade jag bara en bil! Och jag var nöjd!!!


    Men oavsett vad så ska jag iaf köpa nått de kan leka med...även om de har en massa saker. De är i en sån ålder där de bara blir glada av att få prylar (har testat att ge dem kläder innan och de hatar det). Så... jag vill helst ha tips inom prylar osv.

  • Anonym (Hej)

    Jag slutar jobbet kl 17 imorgon. Så snälla, fyll i en massa tips här så jag kan gå och köpa julklapparna imorgon. tack!!!!!!!Hjärta

  • Anonym (2)

    Vill bara flika in att en 2-åring fattar massor, och skulle nog inte uppskatta enbart kläder.
    Min 2-åring önskar sig pippi långstrumpsaker, tågbana, böcker, pussel med 15-20 bitar, leksaksservis, innebandyklubba (liten leksaksklubba).

    Äldre barn är jag tyvärr sämre på.

  • Anonym (Hej)
    Anonym (2) skrev 2014-12-23 01:28:36 följande:

    Vill bara flika in att en 2-åring fattar massor, och skulle nog inte uppskatta enbart kläder.
    Min 2-åring önskar sig pippi långstrumpsaker, tågbana, böcker, pussel med 15-20 bitar, leksaksservis, innebandyklubba (liten leksaksklubba).

    Äldre barn är jag tyvärr sämre på.


    Men de mina syskons 2 åringar kan inte prata så mycket, så de kommer ändå inte kunna säga "jag vill inte ha detta morbror/farbror". De får nöja sig med nått klädesplagg . De kan få  leksaker när de är 3 år gamla.
  • Tess1985

    Det finns figurer man kan köpa så det blir en bil eller liknande men kommer ej ihåg vad dessa heter uppskattat köpte sån till gubbens ena syster dotter å hon vart jätte glad

  • Anonym (Förslag)

    Två åringar vill inte ha kläder .

    Köp duplo lego eller nån fisher friend typ

    Bussen eller flygplanet med figurer som spelar. Finns även leksakshus med figurer typ den lilla svampen om det nu ej får kosta för mycket .

    Till de andra: lego, spel, pyssel, turtles , transformance, fotbollspel att dela på, radiostyrd bil, walkie talkie, biobiljetter eller presentkort till bio. Presentkort på inträde till tex busfabriken .

  • troddeduja

    Själv köpte jag neonlysande Lego till min systerson, han är 6 år.
    Lego brukar funka på de flesta pojkar i 4-5 års åldern.
    Till tvååringen skulle jag nog oxå köpa Lego fast i Duplo varianten (stora bitar). Finns både i pojk- och flickvarianter.

  • En PantherTant

    På min femårings önskelista fanns främst olika Dinosaurier, speciellt fjärrstyrda sådana.

    Men också t.ex.

    Silverhalsband

    Målarböcker o kritor o tuschpennor

    Stiga Snow Kick (kickbike för vintern)

  • Anonym (Förslag)
    Anonym (Hej) skrev 2014-12-23 01:33:53 följande:
    Men de mina syskons 2 åringar kan inte prata så mycket, så de kommer ändå inte kunna säga "jag vill inte ha detta morbror/farbror". De får nöja sig med nått klädesplagg smile1.gif . De kan få  leksaker när de är 3 år gamla.
    Så bara för att du inte förstår dem så ska de inte få nått som de vill ha ?

    Hade nån resonerat så om mina barn så hade jag blivit förbannad.

    Då kan du ju lyssna på vad de större barnen vill ha istället för att fråga här. Så kanske nån får något som de vill ha.
Svar på tråden Present till 4-5 åringar. Snabba svar!!!