• batteri13

    Rädsla för att bli ett hormonmonster

    Hej jag är nu i v16 och skall få mitt andra barn. Vi väntade i 6 år innan vi tog nästa steg just därför att jag var så jobbig under graviditeten. Jag är en känslostyrd människa i vanliga fall så mina hormoner tog över helt. Till slut orkade ingen med mug jag lyckades bråka med alla i min omgivning utom arbetskollegor.

    Frågan är nu. Jag vill inte att detta ska hända igen. Har någon tips på hur man kan ta kontrollen över hormonsvängningarna?

    Jag känner att det är på gång igen. Jag blir ledsen när min sambo är ute med vänner (som händer kanske 1-2 ggr/mån) och känner att ingen älskar mig och ingen tycker om mig. Typiskt hormon-drama jag vet ju att det inte är så. Jag hoppas jag får bra tips innan det är försent.

    Tack på förhand!

    God jul!

  • Svar på tråden Rädsla för att bli ett hormonmonster
  • Apriltös

    Jag känner så när min sambo är och jobbar haha!

    Men de e väl att typ när han väl är iväg be honom att i mellanåt skicka typ ett simpelt sms med jag älskar dig eller jag saknar dig?

    Får alltid mig på bättre humör när jag sitter o stört tjuter utan någon speciell anledning

  • batteri13

    Ja det är bra ide faktiskt. Men hur gör man med vännerna och familjrn? Jag tål inte det minsta kritik just nu utan att flippa inombords...

  • Anonym2245

    Man får flippa!!!

    Bara man är medveten att det är gravid hormonerna, så kan man krysta fram mellan snyftningarna att det är därför man är så ledsen.

    Det är 9månader. Din man/sambo vet ju varför! Å jobbet klarar du ju. Liten kommer snart och livet blir underbart igen!

    Heja heja

Svar på tråden Rädsla för att bli ett hormonmonster