• Anonym (TS)

    Kan privat tandläkare se skulder hos Folktandvården?

    Jag har ett problem.
    Har skuld hos folktandvården sedan tidigare på typ 5000-6000:- minns inte riktigt. Nu har jag flyttat och tänkte fixa till min mun. Är student och har skulder sedan tidigare som jag håller på att betala av vilket gör att jag inte har så många hundra över varje månad.


    Jag får inte gå till Folktandvården innan jag betalat det jag har där, men kan jag gå till en privat och sedan göra en avbetalningsplan med dem? Har inte råd att lägga upp både en avbetalningsplan hos Folktandvården OCH hos en privat eftersom jag inte får gå till Folktandvården innan allt är betalt.


     

  • Svar på tråden Kan privat tandläkare se skulder hos Folktandvården?
  • Anonym (?)

    Betala gör du efter att behandlingen är gjord. Så visst kan du lura den privata tandläkaren en gång. Men seden gör de nog en kreditupplysning på dig. Då ser de om du har skulder.

  • Tisa83

    Om det inte är akut kan du väl betala av de gamla skulderna innan du drar på dig nya?

  • Detoxtjejen

    Som privat anställd tandläkare kan jag berätta att avbetalning är något mycket ovanligt i vår sektor!

  • Anonym (privatanställd tandläkare)

    Som privatanställd tandläkare kan jag berätta att det finns en hel del i branschen som erbjuder avbetalningar.

    Har din tandläkare avtal med Payex får tandläkaren betalt direkt och du gör upp en avbetalningsplan med Payex. Du får då en skuld hos Payex som tandläkaren inte ser.

Svar på tråden Kan privat tandläkare se skulder hos Folktandvården?