• Anonym (Tjej)

    Är så trött på att bli kallad barbie..

    Hej!

    Jag bor i Göteborg, är uppväx här. Varje dag blir jag kallad barbie, blondie osv osv. Jag är så sjukt trött på det! Killar pratar med mig som om dom aldrig sett en blond svensk tjej förut, seriöst? 

    I början tyckte jag det var lite roligt men nu är det bara jobbigt. På torget där jag bor vet ju kioskkillen och dom på pizzerian vem jag är då jag ofta handlar där. Jag får tillochmed saker för halv priset. Dom är ganska sliskiga. 

    Men alltså, det är så irriterande. Jag vill inte att killar kommer fram till mig och kommenterar mitt utseende. Jag har tillochmed skaffat en hund för jag är rädd att gå hem själv på kvällen. Jag har sagt att jag inte är intresserad men dom flesta bryr sig inte utan fortsätter så jag ignorerar dom bara. Värst är att gå förbi gäng, dom säger dom äckligaste sakerna. Ibland går jag omvägar så jag slipper gå förbi dom. Jag kan aldrig sitta ifred på spårvagnen eller bussen utan någon ska alltid komma och försöka ragga.

    Seriöst, vad ska jag göra? 

  • Svar på tråden Är så trött på att bli kallad barbie..
  • Anonym (Tjej)
    Anonym (.) skrev 2014-12-23 07:14:14 följande:

    Flytta.


    Ja.. Men det är ju inte direkt så att det finns en massa lediga lägenheter så det är ju inte så himla lätt att bara flytta.
  • Anonym (Ombre)

    Färga håret mörkare!
    Sjukt att ens behöva ge ett sånt råd men det enda jag kan komma på.
    Du ska kunna gå/få vara ifred oavsett hur blond du är eller ser ut men det funkar inte riktigt så i verkligheten...

    Jag har experimenterat rätt mkt med håret och varit både jätteblond och väldigt mörk.
    En grej jag (o alla andra jag känner som provat olika) säger samma sak- som blond får man mer uppmärksamhet o oönskade inviter!
    Jag ser bra ut och tycker egentligen att jag passar mycket bättre i mörkt hår än i ljust. Trots det så får jag sjukt mkt mer uppmärksamhet när jag är ljus än mörk.

    Märker själv att man lägger märke till blonda mer än mörka, antagligen för att det "lyser" mer och att ögonen därmed dras åt det håller. Så samtidigt man tittar till på en ljus tjej som kanske inte ser så bra ut egentligen så går det förbi en mörk jättevacker kvinna, men hon missar man för att hon är mer "dold".

    Jag har svårt att bestämma vilken färg jag vill ha då jag trivs i båda så jag gick o gjorde ombre ist. Nu e jag rätt mörk och ger på ett sätt ett mörkt intryck samtidigt som längderna är ljusa... Gör man det snyggt så tycker jag det är lite mer "classy" än jätteljust. Prova om du kan tänka dig mörkare hår. Du kommer garanterat att få vara mer ifred enligt vad jag har för erfarenheter iaf :)

  • eslah

    Självklart ska du få se ut som Kissie ifred, så sträck på dig och skit i kommentarerna. Antingen det eller så får du väl uppdatera stilen lite, skippa ceriserosa från topp till tå och skippa lillasyrran som heter Skipper.

  • Anonym (.)
    eslah skrev 2014-12-23 08:29:47 följande:
    Mycket upprepningar i min text, nåja.
    Super du såhär tidigt om mornarna?
  • eslah
    Anonym (.) skrev 2014-12-23 08:32:05 följande:

    Super du såhär tidigt om mornarna?


    Nej tyvärr så har jag inte kunnat det idag, är mindre fladdrig full än nykter.
  • Påven Johanna

    Handlar du ofta pizza och kioskvaror så är väl åtminstone getingmidjan övergående. 

  • 8oo8

    Du får komma ner till oss fula människor. Vi betalar alltid fullpris på alla saker vi handlar och ingen skulle ens komma på tanken att pilla på en. Nä vi fula människor har det jävligt bra.
    Skaffa tandställning, tjocka glasögon, Gnid in dig i gris fett morgon och kväll över hela kroppen så din hud får mycket acne och andra varbölder + sluta duscha. Så är du snart en av oss. 

  • Sexig bi man

    Klipp dig potta. Eller färga ditt hår. Gör dig osexig

Svar på tråden Är så trött på att bli kallad barbie..