• Anonym (Ensammen)

    Tråden för oss som är helt ensamma på julaftonen!

    Jag har ingen att fira jul med i år, sitter här ensam med mina hundar nu och ser på film. Tänkte att jag kanske inte var den enda i den här sitsen, så jag startar därför denna tråd där vi kan skriva av oss och vara lite sällskap åt varann.

    Jag är en kvinna mitt emellan 30 och 40, har varken partner eller barn och mina föräldrar lever inte längre. Har en bror som bor utomlands och som firar med sin familj. Inga andra släktingar att fira med heller.

    Vad är din historia?

    God jul, kära ni!

  • Svar på tråden Tråden för oss som är helt ensamma på julaftonen!
  • Kereza

    Jag är inte ensam, eller ja, jag kommer inte vara det om några timmar, men jag jobbar idag.
    Ville ändå önska dig en god jul - har du snö? :) 

  • Anonym (anonym)

    Du är ju inte ensam du har dina hundar hos dig ju! Kunde varit mycket värre :) God jul!

  • Anonym (Ensammen)
    Kereza skrev 2014-12-24 15:48:11 följande:

    Jag är inte ensam, eller ja, jag kommer inte vara det om några timmar, men jag jobbar idag.
    Ville ändå önska dig en god jul - har du snö? :) 


    Nej, tyvärr ingen snö... än. ;)

    Tack, och god jul på dig med!
  • Anonym (Ensammen)
    Anonym (anonym) skrev 2014-12-24 15:51:09 följande:

    Du är ju inte ensam du har dina hundar hos dig ju! Kunde varit mycket värre :) God jul!


    Det är ju sant förstås, menade dock inget mänskligt sällskap. Visst kunde det varit värre, det kan det nog alltid. Jag sitter inte här och lider utan dricker lite glögg och har det ändå skönt. Fast visst önskar väl ändå att jag hade haft någon att fira lite med.

    God jul!
  • Anonym (Lisch)

    Hej.

    Jag är med sambon hemma. Om du råkar bo i närheten av Lidköping är du välkommen på julmat ikväll ????

  • Kereza

    Hoppas går - på snö, alltså.
    (Jag tycker egentligen inte om jul, för mycket folk för mig, men vi har strålande solsken på Irland och jag har inte EN julkänsla, så jag bara saknar snön jag :p ) 

  • Anonym (Ensammen)
    Anonym (Lisch) skrev 2014-12-24 16:00:08 följande:

    Hej.

    Jag är med sambon hemma. Om du råkar bo i närheten av Lidköping är du välkommen på julmat ikväll ????


    Hej! Himla gulligt av dig. Tyvärr bor jag i Stockholm, så det blir lite lång resväg. God jul!
  • Anonym (Ensammen)
    Kereza skrev 2014-12-24 16:01:09 följande:

    Hoppas går - på snö, alltså.
    (Jag tycker egentligen inte om jul, för mycket folk för mig, men vi har strålande solsken på Irland och jag har inte EN julkänsla, så jag bara saknar snön jag :p ) 


    Du bor på Irland, alltså? Jag har aldrig varit där, men en väninna till mig var där på besök hos sin sambos vän med familj nån gång i november. De sa att det var riktigt fint där.
  • Anonym (Uddabuddaludda)

    En blev över när alla tog sin så nu sitter en här ensam igen på julaftonen. Skit på tv:n och boken som köptes för denna helg blev en besvikelse. Promenerar runt i kvarteret på eftermiddagen och såg bara en hare. Han stannade och tittade på mig och jag hälsade och önskade god jul. Det blir fläskkorv till middag och ingen sprit har jag till den. Det är så synd så synd om mig. Ha! Ha! Not. God jul.

  • Anonym (Allena)

    Jag sitter också tillsammans med mina hundar ikväll.
    Men jag har själv valt att ha det så.
    Har barn i skolåldern som är bortrest varje jul, för jag tycker det känns viktigare att kunna ha kontakt med båda föräldrarna, än att jag har varannan jul - den andra föräldern kan bara träffas när det är lov.
    Och visst blir jag medbjuden både här och där under julhelgerna, men gör lite olika år från år. Just julafton sitter jag oftast ensam nuförtiden. Men tackar ibland ja till julmat eller andra tillställningar någon av de andra dagarna.
    Jag tycker mest det är så överdrivet med mat och klappar under jul, så jag njuter hellre ensam av lugnet!
    Tycker du det är tråkigt med ensamheten och har det så varje jul så borde det väl gå att flagga för det tidigare i december och hitta någon som vill ha sällskap? Eller någon familj som gärna skulle ha dig på besök?
    God Jul på dig och hundarna!

Svar på tråden Tråden för oss som är helt ensamma på julaftonen!