• Anonym (ts)

    Det blev ett himlans liv på min familj på grund av att jag berättade för dom att jag tycker att det är bra att förmögenhetsskatten är borttagen

    Det blev ett himlans liv på min familj när jag berättade för dom att jag tycker att det är bra att förmögenhetsskatten är borttagen.

    Vad anser ni?

  • Svar på tråden Det blev ett himlans liv på min familj på grund av att jag berättade för dom att jag tycker att det är bra att förmögenhetsskatten är borttagen
  • Mandel

    Typisk avundsjuka människor som tycker att de framskattade pengar som andra sparat i hop och betalat skatt på räntan för ska beskattas ännu mer när det kommer över ett visst belopp. De har ju minsann råd...
    Det är fult att spara pengar...
    Man ska ha så mycket krediter som möjligt för att anses som normal i vissa hem?

    Jag har ingen förståelse för straffskatter på folk som utbildar sig och sparar eller investerar sina pengar klokt.
    Har ingen förståelse för vare sig arvsskatt, gåvoskatt eller fastighetsskatt heller. Borde heta avundsskatt i stället!


    Den vise talar om vad han ser, dåren om vad han hört.
  • PelleX

    Det visade ju sig att dom som hade hög förmögenhet klarade av att tillpassa det så att man i realiteten betalade mindre skatt än vad som var meningen. En Picasso tavla är värd 0 kr. Men som allt annat så har man ju olika åsikter om hur skatt skall betalas och hur pengarna skall andvändas"

  • Anonym (?)
    PelleX skrev 2014-12-25 10:55:35 följande:

    Det visade ju sig att dom som hade hög förmögenhet klarade av att tillpassa det så att man i realiteten betalade mindre skatt än vad som var meningen. En Picasso tavla är värd 0 kr. Men som allt annat så har man ju olika åsikter om hur skatt skall betalas och hur pengarna skall andvändas"


    "Det visade sig"? Var och när visade detta sig?

    Jag har några miljoner men har inga möjligheter att betala mindre skatt än jag måste. Jag har redan skattat flera gånger om på dessa pengar och vill inte behöva skatta ytterligare en gång bara för sakens skull.
  • Anonym
    Anonym (?) skrev 2014-12-25 12:44:33 följande:
    "Det visade sig"? Var och när visade detta sig?

    Jag har några miljoner men har inga möjligheter att betala mindre skatt än jag måste. Jag har redan skattat flera gånger om på dessa pengar och vill inte behöva skatta ytterligare en gång bara för sakens skull.
    Det var tydligt för alla insatta att förmögenhetsskatten slog fel. Den drabbade inte förmögna vilka kunde placera pengar utomlands, i konst eller jorbruksfastigheter/lantegendom med undantag utan förmögenhetsskatten betalades i huvudsak av medelsvensson som råkade bo i ett hus där priserna gått upp tex. Dessutom gav den inte särskilt mycket pengar till statskassan.
Svar på tråden Det blev ett himlans liv på min familj på grund av att jag berättade för dom att jag tycker att det är bra att förmögenhetsskatten är borttagen