• Anonym (Chipsnissar..)

    Chips - varför äter ni sånt skit?

    Fattar inte hur man är funtad om man på en kväll kan vräka i sig en eller två 300 grams chipspåsar. Det är ju inget näringsvärde i utan bara kalorier. Själv tycker jag att det är bland det torftigaste man kan äta..Och så blir man dålig i magen efteråt och känner sig allmänt onyttig. Ni chipsälskare, kan ni förklara för mig vad som är grejen?

  • Svar på tråden Chips - varför äter ni sånt skit?
  • Anonym (NomNomNom)

    Det är gott!! Och jag blir inte illamående eller dålig i magen. Fast jag orkar inte en 300 gram själv, 150 gram går nog.

  • Anonym (lagom jävla dum)

    KAN det vara så oerhört främmande för dig att ens gissa på att det är för att det är gott? vad annars? att folk tror att det är nyttigt? kan du tänka till en smula?

  • neverpreggo
    Anonym (lagom jävla dum) skrev 2014-12-25 19:46:03 följande:

    KAN det vara så oerhört främmande för dig att ens gissa på att det är för att det är gott? vad annars? att folk tror att det är nyttigt? kan du tänka till en smula?


    Eller hur!

    Jag äter inte en hel påse(däremot en hel popcornpåse oftast), blir inte dålig i magen eller känner mig onyttig.
  • Anonym (Chipsnissar..)
    Anonym (NomNomNom) skrev 2014-12-25 19:45:37 följande:

    Det är gott!! Och jag blir inte illamående eller dålig i magen. Fast jag orkar inte en 300 gram själv, 150 gram går nog.


    Har du aldrig reflekterat över att chipstillverkarna har smaksatt chipsen just för att det ska vara beroendeframkallande, så man inte kan sluta äta. De vill att du ska vräka i dig chips och bli fet.

  • Aniiee

    Chips är gott! Men jag känner ingen som själv äter 6 hg chips på en kväll. Jag känner många som KÖPER 4-6 hg, för mycket till val har man ju inte, men det äts inte upp på en kväll. Det sparas till fler kvällar eller slängs.


    Happiness is something that comes into our lives through doors we don't even remember leaving open. - Rose Wilder Lane
  • Anonym (Chipsnissar..)
    Anonym (lagom jävla dum) skrev 2014-12-25 19:46:03 följande:

    KAN det vara så oerhört främmande för dig att ens gissa på att det är för att det är gott? vad annars? att folk tror att det är nyttigt? kan du tänka till en smula?


    Gott ja (inte min åsikt iaf). Men hur kan man vräka i sig en hel påse eller flera när man vet hur pass onyttigt det är?

  • Anonym (NomNomNom)
    Anonym (Chipsnissar..) skrev 2014-12-25 19:59:43 följande:
    Har du aldrig reflekterat över att chipstillverkarna har smaksatt chipsen just för att det ska vara beroendeframkallande, så man inte kan sluta äta. De vill att du ska vräka i dig chips och bli fet.

    Så klart de smaksätter dem så att det ska smaka gott! Jag har friterat egna chipps och det är lika goda de med bara att det är ganska jobbigt att göra egna.
    Jag kan sluta äta, jag äter inte chips så ofta, tycker jag, och det är bara ett plus om jag får lite mer vikt. :)
  • Fjärilslarv

    en 300 grams påse skulle jag aldrig få i mig, men lite grann i alla fall.

  • Anonym (Linda)
    Anonym (Chipsnissar..) skrev 2014-12-25 19:59:43 följande:

    Har du aldrig reflekterat över att chipstillverkarna har smaksatt chipsen just för att det ska vara beroendeframkallande, så man inte kan sluta äta. De vill att du ska vräka i dig chips och bli fet.


    Jag äter chips för att det är gott! Kan garantera att jag är smalare och mer hälsosam än dig ändå TS!
Svar på tråden Chips - varför äter ni sånt skit?