• Umbrellas

    Vart är mensen?

    Hej jag är en tjej på 14 år och 3 månader nu i december. Jag vet inte vart jag skulle vända mig så jag kom hit. Jag har inte fått min mens än och är rädd att jag aldrig kommer få den... Tjejerna i min klass snackar om mens och jag låtsas som ingenting vilket är jobbigt. En tjej vet dock att jag inte fått den men hon avslöjar mig nästan varje gång så tycker det är obehagligt när någon snackar om det. Min mamma var tidig med mensen men min farmor fick den sommaren till 8an (jag går i 8an) och känns som jag är onormal :( ska jag ljuga för min kompis att jag fått den eller vad ska jag göra

  • Svar på tråden Vart är mensen?
  • Lillalilla1987

    Den kommer när den kommer, var glad så länge du klarar dig :)

    Om det känns jobbigt så kan du ju säga att du fått den, men jag tycker inte att det är något du ska skämmas för. Alla är vi olika :)

  • Emmask

    Du ska ha mens i massor av år och det är oerhört tröttsamt och för många jobbigt. Önskar du kunde njuta av att slippa men vet av erfarenhet att det inte funkar så...

  • EnAnonumius

    Det ÄR normalt inte fått mens ännu vid 14års ålder.. 
    Ja jag vet att det kanske inte hjälper dig nu.  Men så är det.
    Det finns många tjejer som får sin första mens vid 16år ålder.
    Så även om din farmor var tidig och din mamma var tidig så är det inga garantier på att du skulle var tidig.

    Det kan du fråga även på närmaste Ungdomsmottagning och de kan bekräfta att det är så.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
Svar på tråden Vart är mensen?