• Anonym (Johannes)

    Min fru vill, men inget händer

    Hej, ännu en tråd om partner som inte vill lika ofta...

    Vi har två barn på strax under 10, och vi har enligt mig alldeles för sällan sex. Flera gånger har jag tagit upp det med min fru, och efteråt känns det alltid bättre då vi håller med varandra om allt... sex är viktigt, sex är kul, vi vill ha sex ofta. 

    Men så händer inget... varje gång vi har sex, ca en gång i månaden, så är det jag som tar initiativet. Och allt måste liksom stämma för att det ska bli sex. Vi ska lägga oss samtidigt, hon ska inte upp tidigt, hon ska inte vara för trött, hon ska ligga så jag kan börja klappa på henne osv osv... om hon lägger sig på min arm t ex, så klappar hon mig, smeker över mage och bröst, och sen... somnar hon. 

    Och sexet ser alltid likadant ut... vi smeks, onanerar åt varandra, och sen samlag. Aldrig oralsex, aldrig nåt annat. 

    Jag hatar att ha sex efter tjat, vill inte böna och be om sex, jag vill att hon ska VILJA ha sex med mig. Jag vet att jag skulle kunna ha sex oftare om jag sa att jag är kåt/sugen etc, men jag vill ju bli förförd... jag vill att hon ska vilja...

    Vet inte om jag ännu en gång ska ta upp detta med henne.... och i så fall hur. Eller om jag ska skita i det och bara försöka acceptera läget.

  • Svar på tråden Min fru vill, men inget händer
  • Anonym (Mattias)

    Känner igen det där. Har 2 kids runt 10 årsåldern och vi har sex extremt sällan. Just nu var det 5 veckor sedan. Har ofta tagit upp att jag tycker närhet etc är viktigt för mej. Hon glömmer av det säger hon men vill liksom inte du behöva "tjata" till mej sex. Vill att hon skall ta initiativet. Och hur många gnger man pratat/smsas att ikväll så skall det rullas runt i sängen. Sen glömmer hon och man somnar. Vissa perioder så runkar och suger hon mej lite då och då men för lite sex. Sen är sexet ganska enformigt. Mörker, i sängen, samma stllningar oftast. IBland tänder hon till. Men vill ha mer variation, sexiga underkläder, dildos etc. Vad gör man liksom?

    Går tom så långt så jag funderar att hitta nån annan man kan sätta på bara för att få sex men det är ju inte dit man vill.

  • Anonym (Johannes)

    DU får ju en avsugning då och då... din lyckost :)

    Jag känner igen mig, låter som hos oss. Jag vägrar vara otrogen, det är så sjukt avtändande för mig. Älskar min fru, hon är så satans oslagbar. Och fascinerande just att varje gång jag tar upp det så låter allt så jäkla bra... men sen inget.

    Det är ju som klassikern... "jag vill inte du ska ska diska, jag vill att du ska VILJA diska".

    Om hon då och då bara nog initiativet så skulle jag absolut oftare göra det också, men när man är den enda som gör det så blir det liksom avtändande.

  • Anonym (Malin)

    Jag är just en sån här kvinna/fru med lågt intresse för sex.
    Problemet för mig är just precis det ni män beskriver ovan - att ni tassar på tå för att få sex. Det är vansinnigt omanligt och avtändande. Min man är precis likadan. Den svenske mannen har blivit alldeles för snäll. Jag skulle önska att han nån gång bara tog tag i mig och liksom förmedlande känslan av att du är min kvinna, jag vill ha dig och nu tänker jag ta vad jag vill ha - utan att fråga och tassa på tå. Jag vill INTE ha den här mannen som dammsuger och diskar hela dagen i förhoppningen om att få komma till på kvällen. Lite j-a manlig beslutsamhet och handlingskraft är vad som saknas. Var tog den vägen? 

  • Anonym (Fredrik)

    Känner oxå igen mig i detta. Känner att jag saknar glöden, hettan. Nu är det en enkel penetrering var tredje vecka och sen sov gott... inga kramar, inga pussar. Inga komplimanger. Sen när man väl säger att vi måste prata om det så får jag höra att hon älskar mig och att hon vill leva resten av sitt liv med mig. Tycker det är ett märkligt sätt att visa det.

    Nu är ju sexet inte allt men för mig viktigt..

    Kommer jag hem ifrån jobbet och berättar något roligt som helst så avbryter hon mig mitt i en mening och frågar om jag köpte mjölk på vägen hem.. bra sätt att visa sitt intresse för mig och min dag. Och sen säger hon att jag aldrig pratar med henne längre... nähää vad konstigt.

  • Anonym (Fredrik)
    Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 10:44:02 följande:

    Jag är just en sån här kvinna/fru med lågt intresse för sex.

    Problemet för mig är just precis det ni män beskriver ovan - att ni tassar på tå för att få sex. Det är vansinnigt omanligt och avtändande. Min man är precis likadan. Den svenske mannen har blivit alldeles för snäll. Jag skulle önska att han nån gång bara tog tag i mig och liksom förmedlande känslan av att du är min kvinna, jag vill ha dig och nu tänker jag ta vad jag vill ha - utan att fråga och tassa på tå. Jag vill INTE ha den här mannen som dammsuger och diskar hela dagen i förhoppningen om att få komma till på kvällen. Lite j-a manlig beslutsamhet och handlingskraft är vad som saknas. Var tog den vägen? 


    har prövat detta ett flertal gånger. Tänkte precis som du förklarar men efter att ha försökt ta iniativet ett flertal gånger och fått nobben så ger man upp. Gjorde ett försök för några veckor sedan i soffan men då reste hon sig bara upp och gick ut i köket och gjorde sig en kopp the. Kom tillbaka och frågade varför jag ser så besviken ut..
  • BengtH
    Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 10:44:02 följande:

    . Den svenske mannen har blivit alldeles för snäll. Jag skulle önska att han nån gång bara tog tag i mig och liksom förmedlande känslan av att du är min kvinna, jag vill ha dig och nu tänker jag ta vad jag vill ha - utan att fråga och tassa på tå. Jag vill INTE ha den här mannen som dammsuger och diskar hela dagen i förhoppningen om att få komma till på kvällen. Lite j-a manlig beslutsamhet och handlingskraft är vad som saknas. Var tog den vägen? 


    Jag har börjat ta för mig mera, drar ner bara ner pyjamasen på henne och sätter igång. Orkar inte vänta på att hon ska ta initiativ för då får jag vänta alldeles för länge. Att kvinnan ska ta initiativ till sex är en feministiskt idé, vill mannen ha sex så får han helt enkelt släpa in frugan i sovrummet.
  • Anonym (Malin)
    Anonym (Fredrik) skrev 2014-12-26 10:49:33 följande:
    har prövat detta ett flertal gånger. Tänkte precis som du förklarar men efter att ha försökt ta iniativet ett flertal gånger och fått nobben så ger man upp. Gjorde ett försök för några veckor sedan i soffan men då reste hon sig bara upp och gick ut i köket och gjorde sig en kopp the. Kom tillbaka och frågade varför jag ser så besviken ut..
    Jag förstår. Nej detta är verkligen inte lätt :(. Risken med mitt förslag är väl att det kanske blir lite fånigt om den snälle familjepappan plötsligt ska tuffa till sig i sovrummet. Men jag kan inte låta bli att tro att det är fler kvinnor än jag som längtar efter just det... 
  • Anonym (Provat)
    Anonym (Malin) skrev 2014-12-26 10:44:02 följande:

    Jag är just en sån här kvinna/fru med lågt intresse för sex.

    Problemet för mig är just precis det ni män beskriver ovan - att ni tassar på tå för att få sex. Det är vansinnigt omanligt och avtändande. Min man är precis likadan. Den svenske mannen har blivit alldeles för snäll. Jag skulle önska att han nån gång bara tog tag i mig och liksom förmedlande känslan av att du är min kvinna, jag vill ha dig och nu tänker jag ta vad jag vill ha - utan att fråga och tassa på tå. Jag vill INTE ha den här mannen som dammsuger och diskar hela dagen i förhoppningen om att få komma till på kvällen. Lite j-a manlig beslutsamhet och handlingskraft är vad som saknas. Var tog den vägen? 


    Jag har provat det där, men efter sju år med missnöje över vårt sexliv och ständiga avvisanden har man liksom förlorat tron på sig själv och har inget "sexuellt självförtroende" kvar. När de där "nu jävlar ska här knullas" mottas kyligt och hon säger stopp ett par gånger i rad så är man ju bara korkad om man tror det ska ge utdelning nån mer gång och man ger helt enkelt upp.
  • Anonym (Fredrik)

    Jag förstår vad ni menar men det är inte riktigt så jag menar.

    Jag vill känna den glöden och hettan ifrån henne. Att hon kommer och sliter av ens byxor och tar för sig.

    Nu så ligger hon bara tyst under täcket och viskar.

    -har du lust.

    Det var ju ett väldigt upphetsande förspel.

  • Anonym (hmm)
    Anonym (Fredrik) skrev 2014-12-26 11:07:05 följande:

    Jag förstår vad ni menar men det är inte riktigt så jag menar.

    Jag vill känna den glöden och hettan ifrån henne. Att hon kommer och sliter av ens byxor och tar för sig.

    Nu så ligger hon bara tyst under täcket och viskar.

    -har du lust.

    Det var ju ett väldigt upphetsande förspel.


    Sliter du av hennes byxor då och tar för dig?
Svar på tråden Min fru vill, men inget händer