• leg4
    Äldre 26 Dec 17:16
    6424 visningar
    44 svar
    44
    6424

    Hur fan kan man tycka att kaffe är gott?

    Hej! Sverige är såvitt jag vet en av världens största konsumenter av kaffe. Jag har aldrig förstått tjusningen i denna dryck. Jag tycker allt kaffe har en äcklig besk smak och det smakar förjävligt. Trots att man tillsätter massvis med mjölk, socker eller någon lämplig spritdryck så känner man fortfarande den äckliga beska smaken. Jag förstår inte alls varför denn äckliga dryck är så populär i vårt avlånga land.

    Till alla er som dricker kaffe; varför dricker du kaffe? Tycker du verkligen om smaken eller dricker du kaffe för att det är mer en social grej?

  • Svar på tråden Hur fan kan man tycka att kaffe är gott?
  • Äldre 26 Dec 17:18
    #1

    Det är gott

  • Äldre 26 Dec 17:20
    #2

    Det är gott,men allt kaffe är sannerligen inte gott! Helst ska det vara kokkaffe.

  • Äldre 26 Dec 17:20
    #3

    Jag tycker det är gott.

  • Äldre 26 Dec 17:44
    #4

    Jag dricker mycket kaffe. Tycker faktiskt inte att det är gott. Tycker t.ex. inte att vodka är heller särskilt gott, men dricker helvetet i alla fall. Det är effekten man är ute efter.

    De där Starbucks grejerna på Ica är dock supergoda.

  • Äldre 26 Dec 19:12
    #5

    Jag har druckit kaffe i många år, men slutade med det för ca 8 år sen. Ville inte vara slav under koffeinet, jag MÅSTE ha kaffe NU!

  • Äldre 26 Dec 20:12
    #6

    Varför gillar man jordgubbar, varför gillar man jordnötter, varför gillar man griskött osv?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Äldre 26 Dec 20:13
    #7

    Kaffe är ett måste. Det är gott!

    Mjölk däremot är äckligt.

  • Äldre 26 Dec 20:20
    #8

    Förstår inte heller den jävla besattheten av kaffe. Ogillar varma drycker överhuvudtaget eftersom man bara bränner sig och det släcker inte törsten ett skvatt. Enda kaffet jag gillar är kallt kaffe av märket Emi, men är extremt sällan jag dricker det. Märker inte att jag blir piggare heller. Kanske ska man bli tedrickare istället, det är godare.

  • DJÄVUL­ENS HÖGRA HAND
    Äldre 26 Dec 20:20
    #9

    För att det är himelskt gott ibland, ibland kan man undra när man blir bjuden om dom har livlösa smaklökar eller också tycker det smakar död pest och pina. Gillar inte svagt kaffe, inte kaffe med mycket syra och framförallt ska det ha en rund fruktig arom för att vara himelskt. Njuter av en kopp lika mycket själv som i sällskap...

  • Äldre 26 Dec 22:19
    #10

    Det är livets dryck.
    Själv förstår jag inte hur man INTE kan tycka det är gott.

    Men du kan vara lugn, min sambo gillar inte heller kaffe. Vi brukar skoja om att "det kommer när han blivit vuxen", han är 26 och inte vuxen än då;) ha ha.

Svar på tråden Hur fan kan man tycka att kaffe är gott?