• idape

    Kan arbetsgivaren göra så här?!

    Det är såhär att jag varit mammaledig. När jag nu ska återvända har arbetsgivaren gett mig ett nytt schema vilket innebär att jag ska börja 6 istället för 7. Dagis öppnar först 6 så hur ska jag hinna vara på plats kl 6 när jag inte ens har körkort och sambon jobba skift. Allt detta vet hon för det har vi diskuterat. Nu säger hon att detta är var dom har att erbjuda. Accepterar jag inte är det detsamma som att jag säger upp mig. Det är ju helt omöjligt för mig att lösa. Kan hon göra såhär?! Hoppas nån kan svara!!

  • Svar på tråden Kan arbetsgivaren göra så här?!
  • Anonym (ooo)

    Är lite osäker (hjärnan verkar sluta fungera nu när jag gått på föräldraledighet)... men jag skulle tro att det är fritt fram för dem att göra så. Arbetsgivaren har ju rätten att leda och fördela arbetet, det innebär ju även att bestämma arbetstiderna. Om du är med i facket ska du genast kontakta dem och se om de kan hjälpa dig.

  • StevenDiese

    Då får du väl gå ner i tid och börja en stund senare. Det tror jag du har rätt till.

  • Tutilure

    Det känns som om de vill bli av med dig när chefen gör så trots att hon vet att det ställer till det för dig.

    Kan inte pappan lämna på förskolan?

  • Tutilure
    Tutilure skrev 2014-12-26 22:04:51 följande:

    Det känns som om de vill bli av med dig när chefen gör så trots att hon vet att det ställer till det för dig.

    Kan inte pappan lämna på förskolan?


    Jag menar om han kanske kan ändra sitt schema så att det funkar för er logistiskt.
Svar på tråden Kan arbetsgivaren göra så här?!