• Anonym (Bekym­rad)
    Äldre 27 Dec 02:18
    1244 visningar
    12 svar
    12
    1244

    Varför dör alltid alla känslor?

    Visste inte riktigt vart jag skulle lägga tråden, så placerar den här.

    Nu är det såhär att jag har haft depression i snart 2 år, och under denna tiden har jag haft enormt svårt med min självbild och känt mig oduglig och otillräcklig. Har varit "på gång" med två killar som verkligen varit jättesnälla och gulliga, men alltid så dör mina känslor för dem. Kan ha varit kär i början, men när det vankas träffar eller att bli ihop så bara skiter sig allt för mig och så drar jag mig undan...

    Är just nu på gång med en kille som jag känt länge, snart 6 år, och vi började prata för ungefär 2-3 månader sen...supercharmig och mysig kille, men nu, återigen när det vankas att träffas så känner jag missnöjet och ångesten ligga som en klump i magen, och alla goa känslor som jag hade från början är som bortblåsta...när han hör av sig känner jag bara obehag...

    Börjar bli redigt trött på att det alltid blir såhär, eftersom det varken är schysst mot killarna eller mig själv...snälla kom med råd och tips, för jag orkar verkligen inte ha det såhär så fort jag är påväg in i en relation..

    Långt, men tack ifall ni orkade läsa!

  • Svar på tråden Varför dör alltid alla känslor?
  • Anonym (Bekym­rad) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 02:19
    #1

    Kan detta möjligtvis bero på min depression och min skeva självbild?

  • Äldre 27 Dec 02:20
    #2

    Du kan inte älska någon annan förrän du älskar dig själv:)

  • kanske­detdu
    Äldre 27 Dec 03:09
    #3
    Decibel84 skrev 2014-12-27 02:20:46 följande:

    Du kan inte älska någon annan förrän du älskar dig själv:)


  • Anonym (-)
    Äldre 27 Dec 03:49
    #4

    Du kanske inte har träffat den rätte? Eller så finns där ett samband mellan dina senaste flings som du undermedvetet känner obehag för. Kan vara allt från stor åldersskillnad, till att killen har barn sedan innan.

  • dennis­02
    Äldre 27 Dec 05:52
    #5
    Decibel84 skrev 2014-12-27 02:20:46 följande:

    Du kan inte älska någon annan förrän du älskar dig själv:)


    Det där börjar kännas rätt klyschigt..

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • sextio­talist
    Äldre 27 Dec 06:54
    #6
    dennis02 skrev 2014-12-27 05:52:55 följande:

    Det där börjar kännas rätt klyschigt..


    det är klyschigt. Men det är en del sanning i detta. Det är svårare att ha sunda känslor för en annan om man inte mår bra i sig.
  • dennis­02
    Äldre 27 Dec 08:00
    #7
    sextiotalist skrev 2014-12-27 06:54:10 följande:
    det är klyschigt. Men det är en del sanning i detta. Det är svårare att ha sunda känslor för en annan om man inte mår bra i sig.
    Likväl så tror jag det finns många förhållanden där parterna inte trivs med sig själva eller mår speciellt bra, men ändå har de hittat varandra på något vänster.. utan att vara självälskande egocentriker.

    De rika ska fan dela med sig till de fattiga!
  • Anonym (P)
    Äldre 27 Dec 10:24
    #8

    Stackars kille..lägg ned direkt i så fall.

  • Äldre 27 Dec 11:49
    #9
    dennis02 skrev 2014-12-27 08:00:22 följande:
    Likväl så tror jag det finns många förhållanden där parterna inte trivs med sig själva eller mår speciellt bra, men ändå har de hittat varandra på något vänster.. utan att vara självälskande egocentriker.

    Well det beor väl på vad man vill ha i livet?


    Att gilla sig själv anser jag iallafall ger det bästa förutsättningarna för att man ska kunna ta emot att bli älskad

  • Äldre 27 Dec 12:26
    #10

    Det är ganska vanligt att man gärna vill dra sig undan när man är deprimerad. Man orkar inte umgås med andra människor. Sedan har man ju inte världens bästa självbild när man är deprimerad. Sådant kan göra så att man känner olust mot att ha folk alltför nära inpå. Om det blir såhär trots att du gillar killarna så lutar det nog åt att det är depressionen som spökar.

  • Äldre 27 Dec 12:35
    #11

    Eller som min kompis, som lämnar tjejerna så fort det blir för seriöst för att han är rädd för att bli sårad själv..Inte logiskt alls såklat:(

  • Anonym (Bekym­rad) Trådstartaren
    Äldre 27 Dec 14:32
    #12

    Vet att många tycker att det är synd om killen, men jag har ju inte valt att känslorna bara ska försvinna helt plötsligt. Har ju oftast, som sagt, känslor i början...

Svar på tråden Varför dör alltid alla känslor?