• smenskelling

    Vi som gjort IVF och som nu är gravida BF Augusti-September

    Gjorde våra första IVF nu i December med ett blastocysta på fem dagar och plussade på julafton ska på vult i Januari och enligt mina beräkningar är vi i V 6 nu. Finns där någon i liknande situation som vill dela med sig tankar o funderingar så skriv Detta är mitt första barn, tredje för min fästman ( vi har hans ungar varannan vecka ).

    I övrigt känner jag ingen illamående el så , mår bra kan sova o äta ordentligt, än så länge inga bekymmer

  • Svar på tråden Vi som gjort IVF och som nu är gravida BF Augusti-September
  • MTLL

    Jag hittade hit! :) Jag mår illa konstant, mina bröst försöker döda mig, kan vakna på natten när jag ska vända mig om så ont och svullna de e! Sura uppstötningar har jag också och tryck/attacker i magen. Jag är i vecka 6 (5+1) idag :D Första barnet och har försökt i 6,5 år! Vår fjärde insättning.

  • smenskelling

    Va bra vet inte hur man länkar (skriver från mobilen ) .

    Mina bröst är inte så störiga, använder dock en mjuk "sport topp/bh" då vanliga bh:ar gör ont. Ikväll kände jag en kraftig håll känsla på vänster sida, varade kanske tio min från o till, va tvungen att vagga fram o tillbaka för att undvika smärtan. . Ligament ?! Växtvärk?! Det försvann iallafall och kom sedan smygandes tillbaks igen men nu är det borta..lite strål känsla mellan benen efteråt. .hhmmm... Googel blir ju ens bästa vän då man inte har någon erfarenhet alls av att vara gravid.

    Och vi ska inte nämma om trötthet, hade kunnat sova bort dagarna om jag inte haft djuren som måste skötas om Har jul semester till mitten av januari så det är otroligt skönt att bara "jäsa"

  • phillipha

    Hejhej :) jag är gravid i v7 +6 idag efter FET med.en femdagars blastocyst. Detta är mitt tredje ivfbarn :)

    Mår så fruktansvärt illa, är grymt yr och,vill bara ligga ner hela tiden. Meen med två vildingar här hemma blir det svårt. Som tur är är maken.hemma, blev sjukskriven förra veckan pga kräkningar.

    Var inne på ett vul förra måndagen pga blödningar under helgen fick då se ett litet hjärta redan i v 6 :) har.miTT ordinarie vul den 8/1. När ska.ni andra in? Har ni andra symtom?

    /Jenny


  • dumdummast

    Ja jag hittade också hit.

    Vi hade ett avbrutet försök i oktober.

    Började om i slutet av november och är nu i v 6 5+6. Första ultraljudet är den 13/1 längtar som en dåre

  • MTLL

    Har inte fått en tid än för VUL, det skickas hem per post. Förhoppningsvis får vi brevet idag :) Har ni andra kontaktat den vanliga mödravården än?

    En sak till jag har märkt e att jag blir inte lite hungrig, utan jag får extrema hungerkänslor på en gång!

  • Emmli

    Hej! Kul att hitta till denna grupp!!! I oktober i år gjordes vårt första ivf och ET, blev tyvärr inget plus då... Den 16 dec gjordes ett FET (2 dagars) som lyckades. Plussade igår och är så glad!!!! Redan i förra veckan kände jag diffusa symptom som yrsel, lätt illamående och allmän sjukdomskänsla... Som tur var berodde ju dessa på graviditet! Ringde RMC igår och lämnade besked, ska på vul den 28 jan. Enligt min app är jag i vecka 5. Är nu öm i brösten och magen, annars mår jag som vanligt...något ökad matlust. Denna veckan känner jag mindre illamående än förra veckan.

  • smenskelling

    Va kul att ni hittade hit Jag är jämmt sugen på mat i alla dess former, men inte så hungrig. Har heller inte fått någon tid ännu via IVF då de haft jul stängt, och har inte ringt mvc ännu . Tänkte vänta tills de på IVF hört av sig.

    Idag har jag sovit i 12 timmar..helt sjukt, fästmannen lätt det hända , jag känner idag av lite "molnvärk" under brösten, högt upp på magen. Äter ni andra några andra vitaminer el något förutom B12 o folsyra ?? Jag tar D vitamin och omega-3. Då vi e ganska dåliga på att bla. Äta fisk.

  • MTLL

    Jag äter Folsyra och B12 vitamin, enligt RMC regler. Inget annat, äter oftast fisk 1 gång/veckan :)

  • Emmli

    Hej,

    Jag har ätit folsyra under hela den tid som vi har försökt att bli gravida. Äter en allsidig kost för övrigt. Igår morse såg jag att jag endast hade ett tiotal tabletter kvar av folsyran varför jag under gårdagen köpte ACO Gravid. Jag tog första tabletten imorse. Är det för tidigt att börja med de tabletterna? Enligt förpackningen innehåller även de folsyra, borde de inte vara ok då? Vad tror ni?

Svar på tråden Vi som gjort IVF och som nu är gravida BF Augusti-September