• Anonym (Stank)

    Hur berättar jag snällt att hon luktar fan där nere?

    Min tjej luktar förbannat vidrigt ur fittan:/ då menar jag sjukt illa. Vid sex kan jag känna den ruttna fisken klart o tydligt, men hon verkar inte reagera eller så känner hon o säger inget. När hon har byxor o trosor på sig så kan jag uppfatta en rutten lukt som jag aldrig känt tidigare från något. Hon har alltid tights eller tighta byxor så undrar om den behövs vädras? Men hur säger jag detta utan att såra eller så?

  • Svar på tråden Hur berättar jag snällt att hon luktar fan där nere?
  • 880215

    Köp en Lactacyd. Det är en tvål med balanserat pH-värde för just kvinnors underliv.
    Om inte det fungerar, så ljug och säg att du fått svamp och att hon borde kolla sig också.

  • Anonym (Stank)

    Så länge vi varit tillsammans, ca 10 månader:/

    Vet att nått måste sägas men vet inte hur bara för det är fruktansvärt:(

  • Anonym (Säg nåt)

    Skitsvårt det där. Men säg typ "du, jag har märkt senaste dagarna att du luktar annorlunda... Det är stor skillnad, så du kanske behöver kolla upp det?"

  • Fjärilslarv
    880215 skrev 2014-12-27 17:58:33 följande:

    Köp en Lactacyd. Det är en tvål med balanserat pH-värde för just kvinnors underliv.
    Om inte det fungerar, så ljug och säg att du fått svamp och att hon borde kolla sig också.


    nej nej nej inte tvål på muffen heller.
  • Anonym (Jodå!)
    Fjärilslarv skrev 2014-12-27 19:13:06 följande:
    nej nej nej inte tvål på muffen heller.
    Har man en normal bakteriekultur där nere, så ska man definitivt använda tvål - exempelvis Lactacyd, precis som 880215 skriver.
    Själv kan jag använda skummet från schampot till och med, utan att börja lukta. Vissa av oss är lyckligt lottade! ;)
  • Thotis90

    Jag tror på ärlighet, men välj dina ord. Hon kanske har en obalans i underlivet som behöver undersökas av barnmorska och behandlas med medicin (been there, done that).

    Det finns förövrigt smaksatt glidmedel som luktar väldigt gott (luktar mycket!) som ni kan använda, men huruvida det kommer dölja "fisklukten" är svårt att säga. Jag tror på att hon måste undersökas och få råd.


    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
  • Anonym (Wer)
    Anonym (Jodå!) skrev 2014-12-27 19:30:21 följande:
    Har man en normal bakteriekultur där nere, så ska man definitivt använda tvål - exempelvis Lactacyd, precis som 880215 skriver.
    Själv kan jag använda skummet från schampot till och med, utan att börja lukta. Vissa av oss är lyckligt lottade! ;)
    Nej, man SKA inte alls använda tvål i underlivet. Fattar inte hur det påståendet kan leva kvar. Är inte folk mer upplysta nu för tiden...

    Helst ska man bara tvätta med olja men vatten funkar bra det med om man inte är känslig för då kan det torka ut.

    Lactacyd är inte alls bra för underlivet, men de har verkligen sålt in det som om det vore så.

    Till ts, du bör säga något till din flickvän på ett smidigt sätt. Med största sannolikhet har hon vaginos. I det fallet hjälper det inte ett dugg hur mkt hon än tvättar sig.
  • Thotis90
    Anonym (Wer) skrev 2014-12-27 19:40:14 följande:
    Nej, man SKA inte alls använda tvål i underlivet. 
    Jag har också fått den informationen (av barnmorska), att man inte ska använda tvål i underlivet.
    Ofrivilligt barnlös med endometrios - fuckendo.blogg.se
Svar på tråden Hur berättar jag snällt att hon luktar fan där nere?