• Anonym (Mar)

    Varför känns det så fel

    Jag har träffat en man i ungefär ett år. Är ganska seriöst mellan oss. Han har två barn sen tidigare och bl.a. därför tar vi det ganska lugnt (inga planer på att bli sambos m.a.o.). Jag har träffat barnen flera gånger och det funkar ok mellan oss.

    I alla fall så var jag ute på stan idag och träffade då på min pojkvän, hans ena barn och hans ex som var ute tillsammans och shoppade. Vi hälsade lite snabbt, har inte träffat exet tidigare, och sedan gick jag vidare.

    Av någon anledning kan jag inte riktigt släppa det. Det kändes så märkligt hela grejen. Varför var de ute och shoppade tillsammans? Dessutom tyckte jag att min pojkvän verkade lite konstig som att han tyckte att det var pinsamt eller något.

    Jag brukar inte vara överdrivet svartsjuk men det här kan jag inte riktigt släppa. Vad tänker ni överdriver jag eller verkar det konstigt?

  • Svar på tråden Varför känns det så fel
  • Anonym (.....)

    2 frågor:

    Är han och exet vänner?

    Känner exet till dig?

  • Anonym (nej)

    Hälsade han på dig som en flickvän? Typ gav dig en kram eller puss? Visade han dig mer samhörighet än sitt ex?

  • Anonym (Mar)
    Anonym (.....) skrev 2014-12-27 19:30:40 följande:

    2 frågor:

    Är han och exet vänner?

    Känner exet till dig?


    De är som jag förstått det absolut inte ovänner och de träffas ibland gällande barnen, typ deras födelsedagar etc. men jag visste inte att de umgicks mer än så.

    Jag tror att hon känner till mig sen tidigare för hon verkade veta vem jag var när vi hälsade.
  • Anonym (Mar)
    Anonym (nej) skrev 2014-12-27 19:31:59 följande:

    Hälsade han på dig som en flickvän? Typ gav dig en kram eller puss? Visade han dig mer samhörighet än sitt ex?


    Han gav mig en kram, men det kändes ärligt mer som en kram man ger en vän än en flickvän om du förstår hur jag menar. Jag skulle nog inte säga att han visade mig så stor samhörighet alls faktiskt, han presenterade varken mig eller exet för varandra utan vi hälsade själva på varandra sen gick jag vidare. Var mest som att stöta på en bekant.
  • Anonym (-)

    Jag är i en liknande situation. Eller, jag vet inte om den är liknande, men så här ser det ut för mig:

    Jag och mitt barns pappa träffas ofta, då pappan är på umgänge hos oss. Han spenderar några dagar hos oss och då umgås främst han och barnet, men givetvis umgås vi alla som "familj" också. Vi handlar på IKEA, storhandlar mat, lagar mat ihop, sitter och snackar på kvällen, osv.
    Vi är kompisar och tills för bara några månader sedan så hade vi sex varje gång vi sågs. Men han träffade en tjej, som han är sådär seriös med. Han vet inte vad han vill med henne då hon är ung. Vi har hur som helst fortfarande sex ibland då mitt ex och hans nya inte verkar vara så seriösa. De bor dessutom väldigt långt ifrån varann.

    Jag vet en del om henne, då exet har berättat lite (och jag, nyfiken som jag är, frågat en massa). Skulle jag träffa på henne så skulle jag nog hälsa på henne som om jag "kände" henne, då jag vet typ "allt" om henne.

  • Anonym (Självrespekt skaffa det!)
    Anonym (-) skrev 2014-12-27 19:59:25 följande:

    Jag är i en liknande situation. Eller, jag vet inte om den är liknande, men så här ser det ut för mig:

    Jag och mitt barns pappa träffas ofta, då pappan är på umgänge hos oss. Han spenderar några dagar hos oss och då umgås främst han och barnet, men givetvis umgås vi alla som "familj" också. Vi handlar på IKEA, storhandlar mat, lagar mat ihop, sitter och snackar på kvällen, osv.
    Vi är kompisar och tills för bara några månader sedan så hade vi sex varje gång vi sågs. Men han träffade en tjej, som han är sådär seriös med. Han vet inte vad han vill med henne då hon är ung. Vi har hur som helst fortfarande sex ibland då mitt ex och hans nya inte verkar vara så seriösa. De bor dessutom väldigt långt ifrån varann.

    Jag vet en del om henne, då exet har berättat lite (och jag, nyfiken som jag är, frågat en massa). smile2.gif Skulle jag träffa på henne så skulle jag nog hälsa på henne som om jag "kände" henne, då jag vet typ "allt" om henne.


    Inget att skryta om! Smutsigt beteende
  • Anonym (-)
    Anonym (Självrespekt skaffa det!) skrev 2014-12-27 21:30:09 följande:

    Inget att skryta om! Smutsigt beteende


    Vart någonstans skryter jag?
  • Anonym (MM)

    Jag skulle inte gilla det. Har man gjort slut så har man och leker inte familj tillsammans. Skulle min partner vilja göra det skulle han göra det utan mig.

  • Anonym (-)
    Anonym (MM) skrev 2014-12-27 22:07:16 följande:

    Jag skulle inte gilla det. Har man gjort slut så har man och leker inte familj tillsammans. Skulle min partner vilja göra det skulle han göra det utan mig.


    Han var ju utan henne!

    Och vadå "leka familj"!? Världens sämsta uttryck från världens mest osäkra och svartsjuka. De ÄR en familj - de är BARNETS familj. Det är ju skitbra om man kan umgås på det viset. Det gynnar barnet. Så tänk på barnet istället, ego!
  • Anonym (MM)
    Anonym (-) skrev 2014-12-28 09:09:27 följande:
    Han var ju utan henne!

    Och vadå "leka familj"!? Världens sämsta uttryck från världens mest osäkra och svartsjuka. De ÄR en familj - de är BARNETS familj. Det är ju skitbra om man kan umgås på det viset. Det gynnar barnet. Så tänk på barnet istället, ego!
    Skiljer man sig är man ingen familj längre så enkelt är det. Vill man då fortsätta leva som en familj är man inte redo att ingå ett nytt förhållande. Alla är fria att välja at leva det liv de vill. Vill han fortsätta leva med sin exfru är han fri att göra det, lika fri att välja bort en sådan partner är jag.
Svar på tråden Varför känns det så fel