• Anonym (Växupp)

    Varför lär ni era barn äta hela tiden

    Altså varför lär ni era barn stoppa i huvudet hela tiden , somliga verkar tro att man ska laga mat åt barn hela tiden . Men vad sjutton sysslar ni med ? Så fort ett barn verkar hungrig tror ni inte den fått mat ? Barn frestas och blir sugna pricissom vuxna men intebetyder det att dom inte får mat kan väl för sjutton inte äta hela tiden ? Fråga er själv äter ni som anser detta hela tiden då är det inte konstigt rumpan växer .? Undrar verkligen ?

  • Svar på tråden Varför lär ni era barn äta hela tiden
  • Anonym (Bitter kärring)

    Bla bla bla ! Dags att skaffa sig en hobby

  • Anonym (Växupp)
    Anonym (Bitter kärring) skrev 2014-12-27 21:25:27 följande:

    Bla bla bla ! Dags att skaffa sig en hobby


    Jag undrar verkligen mina barn ska inte bli ett vikt vrak tack som bara äter hela tiden .
  • Anonym (oj)

    ÄT rätt man från början så blir varken barn eller vuxna hungriga stup i kvarten utan typ var 6 timma.


     


    Thats life.


    Visste ni att modersmjölken blir fetare och fetare ju större barnet blir.


    Det tyder på att fettet är något vi får ett större och större behov av.


     

  • Anonym (Växupp)
    Anonym (oj) skrev 2014-12-27 21:32:15 följande:

    ÄT rätt man från början så blir varken barn eller vuxna hungriga stup i kvarten utan typ var 6 timma.

     

    Thats life.

    Visste ni att modersmjölken blir fetare och fetare ju större barnet blir.

    Det tyder på att fettet är något vi får ett större och större behov av.

     


    Men ett barn ska inte äta hela tiden hur hade du tänkt dom ska smälta maten klart det får kollik om du syftar på spädbarn .
  • dirty88

    Håller med. Varför låter föräldrar sina barn bli feta? Det är ju sjukt onödigt och rätt elakt. 

  • Anonym (Växupp)
    Anonym (Bra talesätt) skrev 2014-12-27 21:34:42 följande:

    Sköt dig själv och skit i andra.


    Ja då så länge se ger fan i att påstå att andras barn inte får mat pga din inte äter konstant .
  • No Logo

    Aktivt barn med liten aptit men stort energibehov = tätare måltider. Min 10-åring behöver ca 3400 kcal/dag och eftersom jag inte vill ge honom tomma kalorier (socker/fett) så blir det ofta lagade mellanmål. Måste dessutom skicka med mellis till skolan eftersom han är blodsockerkänslig och blir grinig om han inte äter. Men tydligen är det egentligen en retorisk fråga baserad på att någon anklagat Ts för att inte ge sina barn tillräckligt med mat?

  • lövet2
    Anonym (Växupp) skrev 2014-12-27 21:35:14 följande:
    Men ett barn ska inte äta hela tiden hur hade du tänkt dom ska smälta maten klart det får kollik om du syftar på spädbarn .
    Ett spädbarn som ammas kan behöva äta nästan all sin vakna tid, ja. Och nej, de får inte kolik av det.
Svar på tråden Varför lär ni era barn äta hela tiden