• ibehovavintimitet

    Min sambo tar aldrig initiativ till sex

    Hej.

    Jag har varit tillsammans med min sambo i snart 6 år. 

    Vårt första år tillsammans hade vi sex dagligen och allt var jättebra. 
    Men sedan tog det slut, och vi hade ett uppehåll på 5-6 månader innan vi blev tillsammans igen. Därefter, har vi haft väldigt mycket mindre sex. Relationen i sig är otroligt mycket bättre, men vårt sexliv har försämrats avsevärt.

    Hon har aldrig tagit initiativ till sex, kanske 2-3 gånger under hela vårt förhållande. Jag har pratat med henne om detta flera gånger, och beroende på hur diskussionen har slutat har hon antingen sagt att hon ska börja ta mer initiativ, eller så har hon blivit sur på mig. Jag själv har väldigt hög sexlust och har gärna sex varje dag. Och min tjej var likadan det första året iallafall. Men därefter så har det blivit betydligt mindre, och jag måste oftast tjata för att det ska bli något.
    Jag tycker om beröring och gillar att ta på min sambo, men oftast om jag tar henne med en snuskig agenda (typ smeker henne på rumpan) kan hon lätt bli irriterad. Hon tar aldrig på mig, även om jag skulle vilja det och har pratat med henne om det. Visst hon kan kramas och pussas osv men aldrig något sexuellt, om inte jag ber henne.

    Jag älskar min sambo över allt annat och skulle aldrig ens kunna tänka mig ett liv utan henne. Men vårt sexliv får mig att må väldigt dåligt från och till. Det går oftast några månader såhär tills jag tröttnar och tar upp det, så bråkar under ett par dagarn nån vecka sen går det tillbaka som vanligt. Jag vet inte vad jag ska göra för att få henne att få tillbaka sin sexlust. 

    Hon tycker om oralsex och jag tycker om att ge det så nästan varje gång vi har sex så slickar jag henne tills hon kommer. Och sexet verkar hon gilla, även om jag börjat ifrågasätta om hon faktiskt får orgasm av sexet eller om hon fejkar, vet inte om det är något jag får för mig, men om hon nu skulle få orgams osv, borde hon inte vilja ha det oftare? Det ville hon ju innan? 

    Hon själv säger att hon inte vet varför hon tar initiativ, hon brukar bara säga att hon är dålig på det och att hon ofta glömmer. Men 6 år ihop och 2-3 initiativ måste handla om något annat? 

    Finns det någon vänlig själ där ute som har varit med om någon liknande situation och har tips att komma med? 

    Tacksam för svar

  • Svar på tråden Min sambo tar aldrig initiativ till sex
  • Anonym (Anna)

    Du kanske är "på" för mycket?
    Ge henne lite andrum.
    Tjat om sex är det jobbigaste som finns.

  • ibehovavintimitet
    Anonym (Anna) skrev 2014-12-27 22:31:22 följande:

    Du kanske är "på" för mycket?
    Ge henne lite andrum.
    Tjat om sex är det jobbigaste som finns.


    Jag har provat detta, då kan vi gå veckor utan att ha sex. Och jag mår jättedåligt av att ha sex så sällan, och min sambo har ju trots allt velat ha sex betydligt oftare innna?
  • Anonym (Anna)
    ibehovavintimitet skrev 2014-12-27 22:32:59 följande:
    Jag har provat detta, då kan vi gå veckor utan att ha sex. Och jag mår jättedåligt av att ha sex så sällan, och min sambo har ju trots allt velat ha sex betydligt oftare innna?
    Det är väl alltid så i början, att man har mer sex?
    Så har det varit för mig iaf.

    Hur gamla är ni?
  • ibehovavintimitet
    Anonym (Anna) skrev 2014-12-27 22:36:43 följande:
    Det är väl alltid så i början, att man har mer sex?
    Så har det varit för mig iaf.

    Hur gamla är ni?
    Jag är 24 och hon är 23. 

    Ja men att gå från att ha sex dagligen, till att ha sex kanske 1 gång i månaden om jag inte tar initiativ känns ju väldigt konstigt. Vi hade ju dessutom sex ännu oftare de första månaderna av vårt förhållande som är normalt som du säger. Men den här drastiska förändringen måste ju bero på nånting?
  • Anonym (Anna)
    ibehovavintimitet skrev 2014-12-27 22:43:22 följande:
    Jag är 24 och hon är 23. 

    Ja men att gå från att ha sex dagligen, till att ha sex kanske 1 gång i månaden om jag inte tar initiativ känns ju väldigt konstigt. Vi hade ju dessutom sex ännu oftare de första månaderna av vårt förhållande som är normalt som du säger. Men den här drastiska förändringen måste ju bero på nånting?
    Ok, ja ni är ju unga så några hormoner går nog inte att skylla på.
    Själv tappade jag lusten pga det men då var jag betydligt äldre.

    En gång i månaden är väldigt lite, det håller jag med om.

    Kan det ha blivit "en grej", att det helt har låst sig för att hon känner press från dig?
  • Andrew

    Hon kanske är en person som aldrig tar initiativ och anser det är mannens "uppgift" Då är det enkelt, eller hur? Hon kanske inte kan bli sugen om du inte "påminner" henne - också vanligt. För du har säkert mer "sex i huvudet" än vad din tjej har.

    Du kan aldrig jämföra hur sexet var i början som nu. Det är nu som gäller. Preferenser som du tyckte om i början kanske också har förändrats över tid? 

    Ta ett steg tillbaka och förför henne då och då. Helst utan att det leder till sex. Ta inte upp diskussionen igen eftersom du säkert redan vet hur den kommer landa. Du vet läget - och det ger dig två val; acceptera eller fundera på att gå vidare.  

Svar på tråden Min sambo tar aldrig initiativ till sex