• Sweetmind

    Ägglossning bestämd tid på dygnet?

    Jag har läst på två olika ställen att ägglossningen sker oftast mellan kl 16-19 på dagen. Sidorna jag läste det på är inte vetenskapliga eller med källhänvisning och jag tycker det låter konstigt att alla skulle ha så, men å andra sidan, kroppen är ju fantastisk så man vet ju aldrig:) Är det någon mer här som har sett/hört samma sak och som kan bestämma sanningshalten i det hela?

  • Svar på tråden Ägglossning bestämd tid på dygnet?
  • Decibel84

    nä, jag har aldrig hört om det och har googlat hysteriskt på symptom, trix, ägglossning, blödningar osv
    men visst man kan ju ha missat något
    stesta med ÄL stickor vettja

  • Sweetmind
    Decibel84 skrev 2014-12-28 12:52:19 följande:

    nä, jag har aldrig hört om det och har googlat hysteriskt på symptom, trix, ägglossning, blödningar osv
    men visst man kan ju ha missat något
    stesta med ÄL stickor vettja


    Hihi då är vi lika, googlefans :) Bland annat på denna sida står det i, första stycket efter den fetstilade texten. Men jag funderar på om det verkligen kan bara samma för alla? Måste väl bero lite på dygnsrytm, nattjobb och andra levnadsvanor?
  • Mira14

    Vad lustigt, jag tycker nämligen att jag har ägglossning just i det intervallet varje månad Trodde det var från person till person, får exempelvis aldrig mens innan lunch.

  • Sweetmind

    Mira14: Okej vad lustigt, då kanske det ligger lite sanning i det ändå:)

    Decibel84: Haha javisst är det jobbigt ;) Nä men som sagt, det är väl ingen 100% säker källa men någonstans kommer det ju ifrån, konstigt att man inte läst det någonstans innan. Jag tar det nog med en nypa salt, antagligen väldigt olika mellan individer som sagt:)

  • Decibel84

    ja verkligen, jobbigt om man typ jjobbar, jag har nog sällan sex före klockan 19 iallafall på vardagar..hahaha

  • intetnyttpåplusfronten

    Hmm får börja ligga direkt efter jobbet då kanske ;) 

    Jag får alltid mens på natten som jag inte märker av förrän jag kliver upp, så där är det ju i princip samma tid varje gång så varför inte ^^


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
  • Sweetmind

    Haha nej knepigt när man har dagtidsjobb... Men man får väl ligga dagen innan så de ligger där och väntar på ägget:)

  • intetnyttpåplusfronten

    Kör man varannan dag under ÄL veckan så kan man ju inte missa det tycker jag :p 
    Men kanske ska varva kväll och morgon? Om man hinner få till det innan man ska till jobbet vill säga.. haha :P


    Om du har något vettigt att säga så är du på fel forum.
Svar på tråden Ägglossning bestämd tid på dygnet?