• Anonym (Tjej)

    Idéer på hur jag kan skrapa ihop lite pengar till nyårsfest?

    Hej!

    Jag ska på nyårsfest, en stor fest. Blev bjuden igår. Jag har knappt några pengar. Eller jag har ju egentligen inte råd att köpa något snyggt att ha på mig eller någon dricka. Dom flesta pengar gick åt till studier och även julklappar så får inte pengar förrän om ca 2 veckor. Jag vill inte låna eller så för SÅ viktigt är det inte, men jag vill ju gärna gå :)

    Så.. Har ni någon idé om hur jag kan skrapa ihop lite pengar..? Ni kanske har tips på några billiga maträtter så jag inte behöver lägga ut så mycket på mat? Osv osv, alla idéer är välkomna!

    Skrattande

     

  • Svar på tråden Idéer på hur jag kan skrapa ihop lite pengar till nyårsfest?
  • Anonym (anna)

    Hur mycket pengar behöver du?

    Vad hade du för planer innan du blev bjuden på festen?

    Är det inte möjligt att du har något klädesplagg sedan tidigare som du kan ha på dig?

    Jag antar att du behöver mest pengar till spriten, men måste du dricka?

  • aleydis

    Sälj något på blocket.

    Undvik alla inköp som inte är nödvändiga tills du får pengar.

    Köp matvaror på kanpanjpris, laga storkok

    Undvik att fika ute på stan

    Lämna tillbaka julklapp och köp den billigare på mellandagsrea ;)

  • Anonym (Tjej)
    Anonym (anna) skrev 2014-12-28 11:43:11 följande:

    Hur mycket pengar behöver du?

    Vad hade du för planer innan du blev bjuden på festen?

    Är det inte möjligt att du har något klädesplagg sedan tidigare som du kan ha på dig?

    Jag antar att du behöver mest pengar till spriten, men måste du dricka?


    Tja, några 100 lär väl räcka :) 300-400 kanske.

    Skulle inte gjort något särskilt, skulle nog varit kvar hos min kusin där vi ska äta middag under dagen. Hade inget planerat på kvällen.

    Joo, kläder kan jag nog fixa. Hade bara vart kul med något nytt men visst kan jag ju ta något jag redan har.

    Jo det är ju spriten som kostar, visst kan jag klara mig utan men hade också gärna velat ha med mig något också.
  • puss

    Låna klänning av en väninna och köp billigt vin. Finns ju för under hundra kr.

  • nymedlem
    Anonym (Tjej) skrev 2014-12-28 11:48:40 följande:

    Tja, några 100 lär väl räcka :) 300-400 kanske.

    Skulle inte gjort något särskilt, skulle nog varit kvar hos min kusin där vi ska äta middag under dagen. Hade inget planerat på kvällen.

    Joo, kläder kan jag nog fixa. Hade bara vart kul med något nytt men visst kan jag ju ta något jag redan har.

    Jo det är ju spriten som kostar, visst kan jag klara mig utan men hade också gärna velat ha med mig något också.


    Du klär upp dig, är skitsnygg och jättecharmig - sen behöver du inga pengar till sprit!
  • Anonym (Tjej)
    aleydis skrev 2014-12-28 11:45:54 följande:

    Sälj något på blocket.

    Undvik alla inköp som inte är nödvändiga tills du får pengar.

    Köp matvaror på kanpanjpris, laga storkok

    Undvik att fika ute på stan

    Lämna tillbaka julklapp och köp den billigare på mellandagsrea ;)


    Funderade på att kanske sälja något på blocket, något jag ändå inte behöver. Nappar folk på kläder..? Har massa som jag aldrig använder. 

    Ska försöka att inte handla onödiga saker, ingen fika på stan heller :)

    Tack för tipsen!
  • Anonym (Tjej)
    puss skrev 2014-12-28 11:50:21 följande:

    Låna klänning av en väninna och köp billigt vin. Finns ju för under hundra kr.


    Låna kan jag ju alltid göra :) Ja, det finns ju billigare sorter att välja mellan så ska kolla efter det.
    nymedlem skrev 2014-12-28 11:50:25 följande:
    Du klär upp dig, är skitsnygg och jättecharmig - sen behöver du inga pengar till sprit!
    Haha sant men känner nog ändå att jag vill ha med lite eget :D
Svar på tråden Idéer på hur jag kan skrapa ihop lite pengar till nyårsfest?