• happyboy3

    Svärmor igen

    Min sambo fyller 40 år och hennes mamma ger henne en utlandsresa med villkoret att bara dom 2 ska resa tillsammans. Jag och våra 3 barn får vara hemma eller hitta på andra saker i sommar.

    Hur skulle ni reagera om eran sambos föräldrar gav den ena i förhållandet 1resa med villkoret att andra parten inte får följa med?.

  • Svar på tråden Svärmor igen
  • Drottningen70

    Alltså vaddå? Hur lång är resan? Hela sommaren? Om resan är på en vecka skulle jag inte se nåt problem med det, det är ju hennes födelsedag och hennes mamma kanske vet att hon behöver komma ifrån ansvaret för familj och barn ett tag.

  • Anonym (Mig)

    Det är väll kul för dem att åka bara dem? Blir ju annars lätt så att man gluider iväg från sina föräldrar. Lite egentid skadar inte. :)

  • glutten

    Håller med övriga. Okej om resan är 3 veckor lång, men är den typ 1 vecka? Synnerligen normal - och fin! - present som du verkligen borde unna din sambo.

  • glutten
    happyboy3 skrev 2014-12-28 11:35:56 följande:

    Min sambo fyller 40 år och hennes mamma ger henne en utlandsresa med villkoret att bara dom 2 ska resa tillsammans. Jag och våra 3 barn får vara hemma eller hitta på andra saker i sommar.

    Hur skulle ni reagera om eran sambos föräldrar gav den ena i förhållandet 1resa med villkoret att andra parten inte får följa med?.


    (Nu vet jag förstås inget om er historia eller situation, men spontant tycker jag det är märkligt att du omedelbart vänder villkoret till att det handlar om att du INTE får följa med. Dvs att det handlar om en diss mot dig. När det istället verkar handla om att din sambos mamma vill ha lite ensamtid med sin dotter.)
  • Anonym (**-)

    Härligt för din sambo att få en resa med sin mamma, var glad för hennes skull :)

  • Cilla93

    Låter ju kul att de får åka ensamma utan barn och partner.

  • Guldrosen

    Sådana resor har jag gjort flera gånger. Antingen med bara min mor eller med min mor och syster. Första resan var det min man som föreslog.

Svar på tråden Svärmor igen