• markstrom

    vi som vill plussa under 2015!

    Hejsan!

    Det är så att jag har en oerhörd längtan efter barn, och vi har "jobbat" på det sedan i början av november. Jag tänkte att de kunde vara kul att följas åt på resan till plusset och dela våra erfarenheter,tankar,symptom. och allt annat det kan vara. :)
    Hoppas någon vill vara med och följa med på vägen! jag och min sambo  satsar stenhårt på ett + under 2015 :D 

    tack för mig! 

  • Svar på tråden vi som vill plussa under 2015!
  • Epok79
    markstrom skrev 2014-12-28 17:23:47 följande:

    Hejsan!

    Det är så att jag har en oerhörd längtan efter barn, och vi har "jobbat" på det sedan i början av november. Jag tänkte att de kunde vara kul att följas åt på resan till plusset och dela våra erfarenheter,tankar,symptom. och allt annat det kan vara. :)
    Hoppas någon vill vara med och följa med på vägen! jag och min sambo  satsar stenhårt på ett + under 2015 :D 

    tack för mig! 


    Hej markstrom.:)

    Jag vill samma som du och jag har varit med i en del slingor men alla blir ju gravida på en enda gång.:( kul för dem så klart.:)

    hmm slutade med p-ring i mitten på september så haft 3 mens perioder och nu startade den 2 dagar tidigare än dem 2 sista gångerna och innan det varje gång typ nästan samma tid.:)

    Så det känns som en liten hint att kroppen satt igång sig nu.:)

    Men en bebis vore inte fel nuuu då min ålder kommer ikapp mig.:(

    Hur går det för dig?

    Kram
  • nisopa

    Hej!

    Jag hoppas också på plus snart. Slutade med piller i november så är inne på andra försöket nu.

    Hur gamla är ni? Jag har precis fyllt 30.

    Men man blir ju knäpp.

    Testar ni med ägglossningstester? Jag tänkte inte göra de men har beställt iaf nu. kan ju vara bra och kolla OM jag har ägglossning och när den är. Men misstänker att man blir mer knäpp av de.

    Väntar ni på Bim nu?

  • emcemo

    Hej!

    Jag går gärna med här! Vi har försökt aktivt sedan i november. Jag visste inte ens att jag var redo för barn förrän jag trodde att jag oplanerat blivit gravid i september. Testet jag tog då var naturligtvis negativt och jag blev så otroligt ledsen. Detta chockade både mig och karln (som velat ha barn länge) och ungefär i den vevan bestämde vi oss för att börja försöka. Men vi har som sagt bara försökt tajma ÄL under Nov och nu under Dec :)

  • Epok79

    Välkomna..:)

    Jag har beräknad ägglossning på torsdag så kollar med stickor nu men jag känner nästan av när det är på g.

    Jag är 35 år och har en dotter på 12 år.:)

    Bor i Sthlm och vart bor ni?

    Försökt sedan okt så hoppas på att det te sig. :)

  • markstrom

    Angienena:: hej! Jag tog ut min mirena spiral 23 oktober och fick en blödning 25 oktober som varade i 5 dagar. Sen dess har mensen lyst med sin frånvaro ; ( hade dock äl 5-6 december enligt äl-stickor så vi mös på extra mycket då. Väntade in mensen den 19/12! Men den dök ej upp . Har dock gjort grav test nån gång då och då men det visar negativt. Men vi jobbar på det :) ska ringa gyn imorgon och höra om det är normalt att de kan vara så samt att jag ska köpa äl-stickor ;) hur gammal är du? Lycka till ! Kram :)

  • markstrom

    Nisopa: hej! Jag är 28 :) har kört med äl-stickor sen jag tog ut spiralen i oktober, jag blir lite manisk av det tror jag man väntar bara in den där glada gubben :) jag hade bim den 19/12 lycka till!:) emcemo: välkommen jo man blir besviken när det visar negativt :( men vi kämpar på visst?:) jag har enlict beräkningarna äl igen kring den andra januari så ska köpa äl-stickor imorgon. Kram på er allihop. Jag bor förresten i piteå :)

  • markstrom

    Nisopa: hej! Jag är 28 :) har kört med äl-stickor sen jag tog ut spiralen i oktober, jag blir lite manisk av det tror jag man väntar bara in den där glada gubben :) jag hade bim den 19/12 lycka till!:) emcemo: välkommen jo man blir besviken när det visar negativt :( men vi kämpar på visst?:) jag har enligt beräkningarna äl igen kring den andra januari så ska köpa äl-stickor imorgon. Kram på er allihop. Jag bor förresten i piteå :)

  • lillisa

    Hoppar in i denna tråd. Jag är 25 år och vi bestämde oss för att försöka skaffa barn i november. Min mens har varit oregelbunden men fick innan jul mens och nu inväntar vi ägglossning. Kör med stickor men blir inte klok på dessa. Nåväl. Vet någon om sträcket blir starkare och starkare ju närmre ägglossning man kommer? Kör med one step ägglossningstest. Har en fertilitetsmonitor som jag ska börja använda vid nästa mens, som jag såklart inte hoppas kommer.

  • emcemo

    Ja markstrom, nog ska vi kämpa på :)

    Jag är 24 och mannen 27 :) och vi bor i Surahammar, strax utanför Västerås!

  • Epok79

    Det känns som vi alla ligger ganska nära i ägglossning..:) :)

    Kopiera och fyll på girls..<3

    Angienea 35 år

    4 försöket (3e effektiva)

    Äl 1/1-2015

    Bim torsdagen den 15/1-2015

Svar på tråden vi som vill plussa under 2015!