• Anonym (ts)
    Äldre 28 Dec 22:55
    574 visningar
    13 svar
    13
    574

    Vad tycker ni är lämpligt att ge ett barn på cirka 7 månader att äta?

    Vad tycker ni är lämpligt att ge ett barn på cirka 7 månader att äta?

    Tips mottages gärna inför nyårsafton!

  • Svar på tråden Vad tycker ni är lämpligt att ge ett barn på cirka 7 månader att äta?
  • Anonym­2245
    Äldre 28 Dec 22:57
    #1

    Beror ju på barnet...

    Men bröstmjölk el ersättning,

    Samma mat som mor å far äter fast utan salt och slätmixat!

  • Äldre 28 Dec 22:59
    #2

    Är det ditt barn? Då vet du väl vad barnet tycker om. Annars är det nog väldigt olika hur man äter vid 7 månader och då skulle jag be föräldrarna själva ta med mat om barnet inte kan äta av er mat.

  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 28 Dec 22:59
    #3
    Anonym2245 skrev 2014-12-28 22:57:41 följande:

    Beror ju på barnet...

    Men bröstmjölk el ersättning,

    Samma mat som mor å far äter fast utan salt och slätmixat!


    Barnet äter inte bara bröstmjölk eller ersättning utan även riktigt mat i mindre mängd.


  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 28 Dec 23:01
    #4
    aleydis skrev 2014-12-28 22:59:24 följande:

    Är det ditt barn? Då vet du väl vad barnet tycker om. Annars är det nog väldigt olika hur man äter vid 7 månader och då skulle jag be föräldrarna själva ta med mat om barnet inte kan äta av er mat.


    Nej,det är inte mitt barn.

    Det är så att sambon och jag ska stå för maten på nyårsafton och tänkte därför kolla vad som är lämpligt för ett barn på cirka 7 månader att äta?
  • Äldre 28 Dec 23:04
    #5
    Anonym (ts) skrev 2014-12-28 23:01:36 följande:

    Nej,det är inte mitt barn.

    Det är så att sambon och jag ska stå för maten på nyårsafton och tänkte därför kolla vad som är lämpligt för ett barn på cirka 7 månader att äta?


    Är det inte lättare att föräldrarna själva tar med något som barnet gillar/brukar äta? Eller fråga föräldrarna vad barnet äter? Annars, vad ska ni äta? Gör samma/liknande, men utan salt.
  • Anonym­2245
    Äldre 28 Dec 23:06
    #6

    Går utmärkt då med samma mat som oss andra bara utan salt samt antingen överkokt eller slätmixat. Beror på barnet. Vissa gillar bitar andra hatar det.


    Anonym (ts) skrev 2014-12-28 22:59:51 följande:

    Barnet äter inte bara bröstmjölk eller ersättning utan även riktigt mat i mindre mängd.


  • Äldre 28 Dec 23:06
    #7

    Jag skulle prata med gästerna. meddela dem om vad ni äter och säga att om de vill ha något annat så får de ta med det. Som någon ovan skrev så inte saltad mat. Sen äter nog de flesta mixad mat, men vissa låter barnen äta mat själv i små bitar. Lättast är nog att prata med gästerna, eftersom det är väldigt individuellt vad barnen tycker om, föräldrar brukar vara inställda på att ansvara för deras mat.

  • Anonym (Tar med)
    Äldre 28 Dec 23:25
    #8

    I vårt umgänge har det varit givet att de med barn under 1 år tar med egen mat till sitt barn. Om inte de som bjuder har barn i exakt samma ålder och man kommit fram till nått gemensamt till de.

    Det är väldigt individuellt vad så små äter. Minsta lilla klump i maten fick vår 8-månaders att kaskadspy.

  • Äldre 28 Dec 23:59
    #9

    Föräldrar till så små barn tar ju givetvis med sig egen mat till barnet...


    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Anonym (ts) Trådstartaren
    Äldre 29 Dec 00:05
    #10
    Frontline skrev 2014-12-28 23:59:48 följande:

    Föräldrar till så små barn tar ju givetvis med sig egen mat till barnet...


    Det borde dom ju i och för sig göra!

    Det som står på nyårsafton menyn är gryta på dagen och på kvällen fläskfilé med potatisgratäng och sås.


  • Anonym (no proble­m)
    Äldre 29 Dec 05:42
    #11
    Anonym (ts) skrev 2014-12-29 00:05:07 följande:
    Det borde dom ju i och för sig göra!

    Det som står på nyårsafton menyn är gryta på dagen och på kvällen fläskfilé med potatisgratäng och sås.



    Potatisgratäng och sås går ju mosa bara! Perfekt! Grytan går att mina
  • Anonym (no proble­m)
    Äldre 29 Dec 05:43
    #12

    Mixa!

  • Anonym (Nina)
    Äldre 29 Dec 07:34
    #13

    Antingen mixar du maten ni bjuder på till puré. Eller så tar föräldrarna med egen mat. Tänk dock på att små barn inte får äta salt så du får ta undan maten som bebisen ska ha om du ska göra så. Läs på lite om barnmat också, finns en del andra saker som bebisar inte får äta, som honung till exempel.

    Jag tog alltid med egen mat till mitt barn, då visste jag vad hon åt och slapp oroa mig för att hon skulle bli sjuk.

Svar på tråden Vad tycker ni är lämpligt att ge ett barn på cirka 7 månader att äta?