• Vasastan m36

    Vad är felet - hur svårt kan det vara att träffa på ett trevligt par!?

    Hejsan alla familjelivare!

    Jag har länge haft en dröm att få vara med ett par. Men får inget napp på ett trevligt par - kanske är jag för kräsen. Finns det några andra bra sidor än BC? Några svar har jag fått när jag satt ut annons men det mesta rinner ut i sanden och i 90% av fallen känns det som att man pratar med en kille. Vart hittar man alla trevliga par och vad ska man skriva för att locka dem? Tips mottages tacksamt.

    Jag har verkligen greppat tangentbordet och skrivit ned vad jag söker istället för att bara försvinna bland tafatta försök att kontakta par som kanske ändå inte är intresserade eller redan har fått 100 svar på sina annonser! Och jag är verklige ingen "one liner" när jag i ett fåtal fall kontaktar något trevligt par - eller blir kontaktad för den delen. 

    Kanske BC inte är rätt forum om man söker ett helt vanligt, trevligt, socialt par med fötterna på jorden. Jag har inte heller gjort någon skillnad på ålder - för mig är det bara en siffra och det handlar mer om personerna och personkemin. Själv bor jag i Stockholm och det borde ju i alla fall vara en av de mer befolkade platserna i Sverige där det finns par!

    Något är ju uppenbart fel på min approche - men vad? Förutom att jag gärna skulle träffa ett par (om det nu är onormalt att vara lite nyfiken på det) så känner jag mig tämligen normal då jag som person är verbal, okomplicerade, välutbildade, trevlig, hel, ren och frisk. 


    En sak brukar jag vara ärlig med - kanske är det det som gör att jag inte får något svar... och det är att jag gift men behöver lite spänning i vardagen (Jag vet, det finns moraliska betänkligheter kring detta, det är jag väl medveten om. Men alla kan väl inte tycka det är så fruktansvärt förkastligt?! Borde det inte vara "tryggare" att träffa en gift man?) Inte tycker jag att jag ser ut som ett monster heller, ganska ordinärt utseende, kanske lite kort, men tränar och är i god fysisk form om än några kilo för mycket (men vem är inte oförskämt förtjust i god mat och vin?).

    Okej tänker ni - har han några extrema böjelser eller varför får han inga svar... Nä, för mig ska sex vara tämligen okomplicerat. Jag har inga fetischer och är verkligen inte någon BDSM:are eller någon annan konstig förkortning. Oralt och långa förspel står högt upp i kurs hos mig och att sätta kvinnan i centrum är självklart för mig. Tror t.o.m. att jag i rätt kontext och i stridens hetta kan vara lite nyfiken på BI-light - är det kanske det här som skrämmer?! Eller att jag söker återkommande - känns inte som man vill hoppa runt utan träffa ett par som man kanske kan "utvecklas" med.

    Hoppas ni kan komma med lite bra tips så att jag får förverkliga min dröm en vacker dag.
  • Svar på tråden Vad är felet - hur svårt kan det vara att träffa på ett trevligt par!?
  • Anders 386

    Jag är själv bara på fantsistadiet när det gäller att ta in en extra man. Men jag skulle absolut inte välja en gift man som går bakom ryggen på sin fru. 
    Om en man ljuger för sin fru är sannolikheten stor att han också skulle ljuga för mig om han skulle få ett mer en sexuellt intresse för min partner.

    En gift man skulle alltså gå bort direkt för oss om det verkligen skulle bli aktuellt.

    Dessutom är det ett väldigt stort utbud på män som vill vara med ett par, det blir svårt att märkas i mängden, många män försvinner nästan av en slump. Det blir lite tillfälligheter som avgör. 

  • Vasastan m36

    OK, Anders. Men å andra sidan så vore det värre om jag ljög och sa att jag var singel - då skulle jag ljuga dubbelt upp så att säga...

  • Anders 386
    Vasastan m36 skrev 2014-12-30 10:25:26 följande:

    OK, Anders. Men å andra sidan så vore det värre om jag ljög och sa att jag var singel - då skulle jag ljuga dubbelt upp så att säga...


    Ja, det skulle vara värre rent moraliskt - men den man som skulle dela sin fru med dig kanske skulle känna sig tryggare så länge han inte visste att du ljög. Ingen trevlig slutsats, men sann. (Själv skulle jag nog inte må bra av att ljuga om det, men det finns säkert dom som klarar det utan problem.) 
  • Vasastan m36

    OK, köper det. Lite som valet mellan pest eller kolera! Bra att höra andra synpunkter dock! 

  • Vasastan m36

    Inga fler tips - vore ju trevligt att få sin fantasi uppfylld i början av året! 

  • Superior24

    Du kanske har för liten kuk? Vad jag läst i de flesta kontaktannonser så söker de flesta par efter en välutrustad kille.

  • Anders 386
    Superior24 skrev 2014-12-31 14:49:18 följande:

    Du kanske har för liten kuk? Vad jag läst i de flesta kontaktannonser så söker de flesta par efter en välutrustad kille.


    Ja, ganska många män går igång på att se sin fru med en välutrustad man, det har väl att göra med att mannen vill få en cuckoldkänsla, dvs han vill se sin fru med en man som är överlägsen honom själv. Skumt för den som själv inte är inne på det...
  • Vasastan m36

    Nja, är väl tämligen normalutrustad. Men det jag inte förstår är varför inte "par" liksom vill ha ett välordnat extraförhållande istället för bara pang på och väldigt ytligt...

  • Anonym (xy)
    Vasastan m36 skrev 2015-01-05 10:05:44 följande:

    Nja, är väl tämligen normalutrustad. Men det jag inte förstår är varför inte "par" liksom vill ha ett välordnat extraförhållande istället för bara pang på och väldigt ytligt...


    Men är det inte ofta just det det handlar om? En kontakt utan känslor - rakt på sak.
    Dom flesta vill ju just ha ett förhållande utan andra känslor än sex. Om det blir mer än så kan förhållandet hamna i riskzonen. 
Svar på tråden Vad är felet - hur svårt kan det vara att träffa på ett trevligt par!?