• Everno­te
    Äldre 29 Dec 12:12
    2224 visningar
    38 svar
    +1
    38
    2224

    "50 invandrartäta bostadsområden där befolkningen plågas av kriminella gäng." Lösning?

    http://sverigesradio.se/sida/avsnitt/476889?programid=4702

    "Parallella samhällen växer upp där de tar över om inte vi kan".
    Nalin Pekgül och reporter undersöks av maskerad man, vanligt sa hon.
    Så vad är lösningen vi kan gissa innan nästa avsnitt?
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "50 invandrartäta bostadsområden där befolkningen plågas av kriminella gäng." Lösning?
  • Anonym (Runa)
    Äldre 29 Dec 15:32
    #2

    Runes parti DSP har lösningen.

    Runes vill att vi stoppar asylmissbruket och satsar på evigt liv för oss Svenskar i stallet.

    DSP 2018

  • Anonym (Motva­lls käring­)
    Äldre 29 Dec 15:46
    #3

    Bokför nationalitet på alla invandrare/flyktingar.

    För varje person som sköter sig tar vi in en ny av den nationaliteten per år.

    För varje person som missköter sig (brott som har fängelse på straffskalan) slänger vi ut personen om de inte har permanent uppehållstillstånd samt minskar kvoten för det landet nästa år med en.

    Det lär relativt snabbt sortera ut de som inte förstår tanken med att göra något av solidaritet med gruppen, vilket är ett måste om man ska passa in i vårt samhälle. Om man inte ens kan sköta sig för sina egna landsmäns skull, varför ska vi tro på att personen har lust att vara laglydig i vårt samhälle?

  • Anonym (Kalle­)
    Äldre 29 Dec 15:47
    #4

    Så om vi stryper invandringen från och med imorgon, så löser problemen sig?

  • Äldre 29 Dec 15:56
    #5
    +2

    Naivt att tro att det nödvändigtvis existerar en lösning. Inte för att jag bryr mig nämnvärt, flyttar utomlands så fort jag har avslutat min avhandling. Norge låg hyfsat bra till men då de börjar närma sig situationen här, tror jag Japan eller möjligtvis Sydkorea är det som ligger mig närmast till hands. Kommer nog inte kunna hejda mig från att småle lite när jag läser om Sveriges förfall ner i bottenträsket. 

  • Anonym (Motva­lls käring­)
    Äldre 29 Dec 15:56
    #6
    Anonym (Kalle) skrev 2014-12-29 15:47:40 följande:

    Så om vi stryper invandringen från och med imorgon, så löser problemen sig?


    Inte alls, men vi kanske slutar accelerera dem.

    Jag tycker det är bra om brandkåren kan rycka ut överallt i Sverige utan att det ska till polisbeskydd och man kan köra buss utan att bli anfallen av folk som kastar stenar, t.ex.
  • Anonym (Kalle­)
    Äldre 29 Dec 16:04
    #7
    Anonym (Motvalls käring) skrev 2014-12-29 15:56:55 följande:
    Inte alls, men vi kanske slutar accelerera dem.

    Jag tycker det är bra om brandkåren kan rycka ut överallt i Sverige utan att det ska till polisbeskydd och man kan köra buss utan att bli anfallen av folk som kastar stenar, t.ex.
    Fast jag får aldrig något svar på hur saker blir bättre av att strypa invandringen, de som förstör idag finns ju kvar i landet. Dagens kostnader finns ju kvar, och alla problem.
  • Anonym (Motva­lls käring­)
    Äldre 29 Dec 16:12
    #8
    Anonym (Kalle) skrev 2014-12-29 16:04:26 följande:
    Fast jag får aldrig något svar på hur saker blir bättre av att strypa invandringen, de som förstör idag finns ju kvar i landet. Dagens kostnader finns ju kvar, och alla problem.
    Om vi slutar åsamka samhället nya kostnader för mottagande/SFI/etableringslotsar osv under ett par år så kommer det att finnas mer resurser att rikta mot att rädda ungdomar som hamnat fel. Allt kostar pengar men det finns åtgärder som kan spara pengar.

    T.ex. har en fritidsgård som byggdes i ett utsatt område här minskat kostnader för vandalisering av området med nästan 50% årligen. Genom att anställa unga vuxna som talar de aktuella språken kan man få kontakt med killar som innan var ute och härjade om nätterna så att de kan få klart för sig vilka möjliga framtidsval de har. Det gäller att gripa tillfället i flykten innan den generationen ger upp hoppet.
  • Gert
    Äldre 29 Dec 16:28
    #9

    Jag säger som min kurdiska arbetskollega: Kasta ut dem från landet! 


    Vi - jodå, jag tillhörde lögnarna - förnekade problemen, fast vi alla såg dem. Birger Schlaug, 1997
  • Anonym (Räkne­kunnig­)
    Äldre 29 Dec 21:56
    #10
    ZeldinaMina skrev 2014-12-29 15:29:01 följande:

    Skjut dig själv och dina smutsiga rasse polare


    Rasisterna finns inom er i extremvänstern som kanske är 0,01% av folket, när vi som ogillar massinvandringen är M S och SD, hur många % blir det över 50?
  • Anonym (Runa)
    Äldre 29 Dec 22:07
    #11
    Anonym (Räknekunnig) skrev 2014-12-29 21:56:18 följande:
    Rasisterna finns inom er i extremvänstern som kanske är 0,01% av folket, när vi som ogillar massinvandringen är M S och SD, hur många % blir det över 50?
    Glöm inte Runes parti DSP!

    M, S, SD och DSP ogillar massinvandringen.

    Jag tror att Runes kommer att skapa en ny allians där DSP leder dem övriga bort från asylmissbruket och att man i stället forskar om evigt liv för oss Svenskar.

    Runes kan då bli vår statsminister i evighet och se till att hålla asylmissbruket borta.
Svar på tråden "50 invandrartäta bostadsområden där befolkningen plågas av kriminella gäng." Lösning?