• Äldre 29 Dec 19:16
    6965 visningar
    8 svar
    8
    6965

    Hur ska jag få min sambo att sakna och vilja fortsätta livet tillsammans med mig?

    Hej, jag och min flickvän har varit tsm i 2,5 år och har en underbar son på 1,5 år. Sen vi blev tsm tills nu har vi bott tsm och inte varit ifrån varandra särskilt mycket, detta har gjort att hon tröttnat och för ngn dag sen bestämde hon att hon ska bo hos sin mamma ett tag så vi kommer ifrån varandra för att hon ska kunna fundera vad hon vill göra.

    Grejen är att det finns en kille som har kontaktat henne och sagt att han vill ha henne, och dom har träffats hos min flickväns mamma 1 gång och hon sa att han va snäll oså, då jag fick reda på det så sa jag att hon ska blockera honom och fokusera på oss, då kan vi inte ha ngn som lägger sig i oså, och hon sa att hon ska blocka honom som jag tror hon gjort för hon är alltid ärlig mot mig.

    Jag brukar träffa henne runt 2-3 ggr i veckan om hon ska ha ngt hemifrån eller då hon tar våran son då vi turas om, och en dag sa hon att hon aldrig skulle ha träffat den killen, jag tror att det gör henne ännu mer osäker om hon vill kanske starta nått med honom eller fortsätta med mig, men det känns ändå som att jag kommer i första hand.

    Hon har även nyligen sagt att hon älskar mig oså men hon visste inte om hon är kär i mig, och att man inte kan leva med ngn man inte är kär i osv, men hon har kvar förlovnings ringen på handen och har mig som bakgrund i sin mobil, och så brukar hon smsa mig och verkar va glad av att träffa mig, men hon säger att vi kanske inte ska ses o smsa så mkt då meningen är att vi ska va ifrån varandra, nu till frågan vad kan jag göra åt den här situationen?

    Jag vill inte va för på och smsa/ringa utan svarar bara mest på det hon skriver, jag vill att hon ska få sin egen tid utan att jag är tjatig fast att jag inte vill ngt annat än att hon kommer hem. Jag tänkte göra en romantiskt middag och bjuda hit henne efter nyår och sen ta ett bad och ha rosenblad och doftljus oså, och efter tänkte jag att vi hittar på ngt kul och kanske myser ner oss i sängen om hon vill, tänkte även ha lite malibu med läsk så vi blir lite onyktra, men bara lite, och sen då hon går hem tänkte jag göra en hjärta i snön av fyrverkeri pulver och tända den.

    Tänkte att det är bra om hon åker tillbaka så hon få sakna mig, det är lite det som väntas på, sen har jag även monterat två hyllor över våran säng och fixat 3 svart vita bilder, en på vårt son en på våra händer då vi förlovade oss och en på oss alla 3. Vet ni vad mer jag kan göra så att hon saknar mig? Låta henne va kanske är bland det bästa, och sen tänkte jag att det kanske kan va bra om hon få komma hem och va här med vårt son några dagar så är jag hos hennes mamma, då kanske hon saknar mig då hon är van att jag är hemma med henne, det är så kag känner och det är jobbigast på kvällarna.

    En till sak Jah tror är bra är att visa att jag klarar mig utan henne också, fast att jag så gärna vill leva tsm med henne, att jag tar bilder och låtsas må bra oså? Vad tror ni? Ibland känner jag att jag inte har lust till någonting. Och det är jobbigt att sitta och tänka, vill bara att hon ska komma hem så fort det bara går. Skriv allt ni tror kan hjälpa min situation, tack på förhand! :)

  • Svar på tråden Hur ska jag få min sambo att sakna och vilja fortsätta livet tillsammans med mig?
  • Äldre 29 Dec 19:35
    #1

    Jag tror att det bästa du kan göra är att fokusera mest på barnet just nu.

    Vara med det och ta hand om det.

    Dels så får du fokus på något när det känns jobbigt.

    Och er relation är ju den viktigaste i slutändan.

    En del mammor tappar lusten när män inte tar hand om sina barn självständigt och därigenom lägger det mesta jobbet på kvinnan i relationen.

    Jag säger inte att det är så med er.

    Om hon lämnar är det viktigt att barnet och du står nära varandra innan.

    Så jag tror att det är nyckeln här oavsett hur det går.

  • Äldre 29 Dec 19:47
    #2

    Hej, tack för svaret :) jo det kan jag hålla med om men det är jobbigt att fokusera på barnet när man inte mår så bra, och det är verkligen inte så att hon lägger mest jobb på honom utan isf så är det jag, och jag har alltid varit en bra kille och tagit hand om henne på bästa sätt, det är att vi har varit så mkt med varandra som har gjort att hon vill komma bort lite, det är egentligen förståeligt, det kanske är bara det hon behöver, men vad ska jag göra så hon saknar mig? Eller ska man bara ge det lite tid? Det är bara 5 dagar sen hon åkte. Att hon saknar mig är det enda som gör att hon kommer vilja komma hem, jag kanske ska ta fina bilder med sonen och lägga upp dom eller skicka dom till henne, skriv gärna tips på vad jag kan göra. :)

  • Äldre 29 Dec 20:22
    #3

    Jag håller med ovanstående talare!

    Jag tror inte du kan göra så mycket så att hon saknar dig det har med känslor att göra.

    Fokusera på ditt barn gör roliga saker, umgås med vänner. Osv

  • Äldre 29 Dec 20:24
    #4

    Jag skulle avråda dig att göra allt det där överdrivet gulliga just nu. Börja med att ge henne lite distans. Du ska inte fejka att du gör saker och har det bra, du ska se till att göra det på riktigt. Om problemet är att ni gått och nött på varandra så åk iväg och hitta på lite egna saker, träffa en kompis eller familjemedlem. Gå på bio, ta en öl, gå och träna/jogga. Vad som helst egentligen. Det kommer dels göra att du inte tänker enbart på henne, hon får chansen att sakna dig eftersom du inte är konstant tillgänglig och sen är det ju på sikt bra om ni har egna intressen med tanke på situationen. Medan du har barnet så gör saker med barnet så att ni har det kul och bra. Sitt inte hemma för mycket för då ältar man lätt. Förstår att det känns jobbigt. Vi har också problem med att vi bara varit med varandra jämt.

  • Äldre 29 Dec 20:50
    #5

    Tack för era svar!:)

    Jag börjar hålla med mer och mer att det är jag skom ska ta tag i mitt och börja göra saker istället på att bara sitta hemma och tänka på henne massa. Dels för att må bättre och dels för att hon få se att jag klarar mig utan henne och är en bra pappa som gör roliga saker med sitt barn. Ta en bild på badhuset med mitt barn och lägga upp så tror jag hon skulle bli chockad och le, kanske tänka: där skulle jag också vilja vara.

    Men varför vänta med att göra gulliga saker? Hur länge ska jag vänta med det isf? För jag vill ändå göra det ganska snart så han har en fräsch och bra minne av oss att tänka på medans hon är sj sen. Men det kanske inte är så bra som du säger men varför isf?

    Jag ger henne distans, det är hon som brukar smsa mig och så, men jag tänkte ringa henne ikväll och bara se hur hon mår då hon sa att hon har det lite jobbigt på kvällarna och funderar.

    Jag håller helt med dig att vi ska ha egna saker för oss, det är mycket det jag kommer börja med nu så det inte blir som det blev igen. :)

  • Äldre 29 Dec 22:01
    #6
    Stoonemanu skrev 2014-12-29 20:50:07 följande:

    Tack för era svar!:)

    Jag börjar hålla med mer och mer att det är jag skom ska ta tag i mitt och börja göra saker istället på att bara sitta hemma och tänka på henne massa. Dels för att må bättre och dels för att hon få se att jag klarar mig utan henne och är en bra pappa som gör roliga saker med sitt barn. Ta en bild på badhuset med mitt barn och lägga upp så tror jag hon skulle bli chockad och le, kanske tänka: där skulle jag också vilja vara.

    Men varför vänta med att göra gulliga saker? Hur länge ska jag vänta med det isf? För jag vill ändå göra det ganska snart så han har en fräsch och bra minne av oss att tänka på medans hon är sj sen. Men det kanske inte är så bra som du säger men varför isf?

    Jag ger henne distans, det är hon som brukar smsa mig och så, men jag tänkte ringa henne ikväll och bara se hur hon mår då hon sa att hon har det lite jobbigt på kvällarna och funderar.

    Jag håller helt med dig att vi ska ha egna saker för oss, det är mycket det jag kommer börja med nu så det inte blir som det blev igen. :)


    Utgår kanske för mycket ifrån mig själv nu men hade jag varit i hennes sits hade jag känt mig kvävd av en massa gulliga grejer mitt i det där.

    Sen tycker jag nog inte du ska fokusera så mycket på att hon ska se vad du gör. Du ska inte bevisa det för henne utan vitsen är att du ska känna att du kan må bra även när ni är ifrån varandra. Skapa det där utrymmet som gör att ni kan sakna varandra. Det kommer att kännas för henne på så vis att du inte hänger upp hela ditt liv och välmående på enbart henne. Frågar hon kan du ju berätta vad du gjort men du behöver inte skylta med det. Det är för din och eran skull som du gör detta, inte för bara henne.
  • Äldre 29 Dec 22:22
    #7

    Man saknar sällan kossan förrän båset är tomt....eller hur? Så mitt råd är att ignorera henne ganska mycket. Visa att du klarar dig alldeles utmärkt utan henne och tom kanske verkar ha det roligare utan henne. Inte vara taskig, bara vara vanligt trevlig när ni pratar men lite distanserad och kanske inte så tillgänglig.

    Det är mitt råd.

    Om hennes känslor svalnat på riktigt så blir all hjärtan och allt pluttinutt bara kvävande och skitjobbigt för henne.

  • Äldre 3 Jan 17:11
    #8

    Hur har det gått så här långt?

Svar på tråden Hur ska jag få min sambo att sakna och vilja fortsätta livet tillsammans med mig?