• MizzML

    Jag lever med en blå person

    Jag vet inte riktigt om det här är rätt kategori att skriva i men jag behöver verkligen tips och råd gällande min sambo. 

    För att göra en lång historia kort, så har vi träffats i över år,  jobbat ihop under större delen av tiden (inte längre), men vi har hållit "oss" hemliga för alla på jobbet, mest för att han ville det. Nu har vi även köpt lägenhet ihop.
      Det mesta är ganska perfekt mellan oss, vi umgås, har kul, bra sex, men det finns ett STORT problem, har är otroligt känslokall, han vägrar sätta stämpeln på att vi är tillsammans, alltså verkligen vägrar, han vägrar pussas å kyssas med mig, för att han anser att det e något man gör när man e tillsammans. Och det e omöjligt att ställa ultimatum på honom, för det e verkligen his way or the highway.Jag vet inte vad jag ska göra, jag älskar den här killen och vill verkligen spendera resten av mitt liv med honom, men jag saknar det där intima och mysiga som små pussar, kyssar allt sånt. Jag vet ärligt talat inte hur han känner för mig, för att det e helt omöjligt att prata känslor med honom, gör jag det så blir han bara arg å irriterad, men samtidigt så måste han ju känna något iom att han köpt en lägenhet med mig. Jag vill bara få han att pussas med mig, är det någon som har några liknande erfarenheter eller är som han på något sätt som kan komma med några tips och råd?

    Vet inte hur jag ska förklara bättre än att han är en blå person rakt igenom, man kan ju sätta in folk i olika färger beroende på hur dom är, och han e verkligen blå, det e bara fakta som gäller, eftertänksam, känslokall.  

  • Svar på tråden Jag lever med en blå person
  • Anonym (va?)

    Ni bor alltså ihop men han vill inte säga att ni är tillsammans? Vad är du då, hans rumskompis?

    Har han sagt varför han inte vill vara tillsammans med dig? Egentligen tycker jag att ni har nog inget att bygga på här, vill han inte vara tillsammans så vill han ju inte. Gå vidare...

  • MizzML
    Anonym (va?) skrev 2014-12-30 09:20:22 följande:

    Ni bor alltså ihop men han vill inte säga att ni är tillsammans? Vad är du då, hans rumskompis?

    Har han sagt varför han inte vill vara tillsammans med dig? Egentligen tycker jag att ni har nog inget att bygga på här, vill han inte vara tillsammans så vill han ju inte. Gå vidare...


    Precis, nä alltså pratar han om mig i olika sammanhang så refererar han till mig som sin sambo. 

    Ja han säger att han bara inte vill ha något förhållande, och att det inte är något personligt mot mig.  
  • Skepparen
    MizzML skrev 2014-12-30 09:12:52 följande:

     Och det e omöjligt att ställa ultimatum på honom, för det e verkligen his way or the highway


    Just att ställa ultimatum är väl annars det som är själva definitionen av "my way or the highway"...
  • MizzML
    audio skrev 2014-12-30 09:52:24 följande:

    Det första jag behöver fråga är hur gamla ni är.


    Vi är 23 fyller 24 snart.
  • Anonym (Oh)

    Oh. Jag lever också med en sådan karl. Vi har barn tillsammans på snart 1 år, vi planerar en till unge, spenderar 3-4 dagar i veckan tillsammans och hörs varje dag... Vi har sex och kelar lite ibland..... Men vi bor inte tillsammans och är inte ihop och tänker vi kyssar så får jag bara det som en "hejdå" grej när vi inte ska ses igen på minst ett par dagar.... Helmärkligt enligt mig.

  • VanDerToffel

    Tycker mer som ytterligare ett bevis på att ju mer en kille avviker från "Disney-idealet" ju mer springer tjejer efter honom och försöker göra sig till lags.

    "Han klär sig helt i svart, kommer bara ut på natten, offrar hönor och dricker deras blod men jag ääääälskar honom så".

  • MizzML
    Anonym (Oh) skrev 2014-12-30 10:07:26 följande:

    Oh. Jag lever också med en sådan karl. Vi har barn tillsammans på snart 1 år, vi planerar en till unge, spenderar 3-4 dagar i veckan tillsammans och hörs varje dag... Vi har sex och kelar lite ibland..... Men vi bor inte tillsammans och är inte ihop och tänker vi kyssar så får jag bara det som en "hejdå" grej när vi inte ska ses igen på minst ett par dagar.... Helmärkligt enligt mig.


    Men känner du inte att du vill ha mer? någon form av trygghet? det där personlig och intima? skulle nog aldrig kunna skaffa barn med honom som det ser ut nu.. 
Svar på tråden Jag lever med en blå person