• fluu

    Någon som kan tipsa om bärdon till stort barn?

    Hej!

    Vi behöver köpa ett bärdon till vår treåring som väger 11,5 kg. Är det någon som har erfarenheter av att bära äldre barn och har någon sele/sjal att tipsa om?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Svar på tråden Någon som kan tipsa om bärdon till stort barn?
  • Donum

    Beco butterfly 2 har vi. Den funkar upp till 20 kg.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • fluu

    Tack, ska kolla på den! Hur var den att bära i?


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Donum

    Vi har varit jättenöjda. Dyr i inköp men värd varenda krona. En riktigt bra funktion är att man kan byta bärare utan att behöva ta ur barnet. De nyare modellerna har inte den funktionen, tyvärr.


    I've gone to look for myself. If I should return before I get back, please keep me here.
  • fluu
    Donum skrev 2014-12-30 17:39:43 följande:
    Vi har varit jättenöjda. Dyr i inköp men värd varenda krona. En riktigt bra funktion är att man kan byta bärare utan att behöva ta ur barnet. De nyare modellerna har inte den funktionen, tyvärr.
    Det låter ju bra. Ska se om man kanske kan hitta en second hand. Tack!
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Mellanmjölkens land

    Tula, Wompat och Rose and Rebellion har toddlerselar (från ca 80cm), Rose and Rebellion har även Preschool (från 90cm). Vikten är ju inte viktigast utan längden och en 3åring lär inte sitta bra i en vanlig babysele eftersom sittytan blir för smal.

    Vi har en Tula Toddler till vår 14månaders och den kan storasyster på 3,5 sitta rätt ok i även om hon skulle behöva nått större om vi skulle bära mer än korta stunder.

  • Flickan och kråkan

    Wompat toddler och Tula toddler. Vi har haft en beco butterfly II, men bytte vid året då den kändes liten. Panelen på toddler-selar är rejält mycket större. Wompat har även en pre-school som kanske är ännu bättre....beror huvudsakligen på hur lång din 3-åring är .

  • Flickan och kråkan

    En liten jämförelse. Beco butterfly II:s sittyta är 34 cm (vanlig bredd på de vanligaste ergonomiska bärselarna). Wompat toddler har en sittyta på 45 cm och pre-school på 50 cm. 

  • fluu

    Tack! Jag kollar runt lite nu. Har en kortis så många selar är hon fortfarande för kort för och man vet ju aldrig när hon behagar att börja växa på länden igen så jag vet inte riktigt om jag ska chansa där..


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Flickan och kråkan
    fluu skrev 2015-01-03 13:53:29 följande:

    Tack! Jag kollar runt lite nu. Har en kortis så många selar är hon fortfarande för kort för och man vet ju aldrig när hon behagar att börja växa på länden igen så jag vet inte riktigt om jag ska chansa där..


    Hur lång är hon?
  • fluu
    Flickan och kråkan skrev 2015-01-03 17:15:43 följande:
    Hur lång är hon?
    86 cm för närvarande och hon har varit så lång länge.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Flickan och kråkan
    fluu skrev 2015-01-03 17:35:27 följande:
    86 cm för närvarande och hon har varit så lång länge.
    Fast då är inte en toddler-sele för stor. En pre-school drunknar hon nog i däremot. Min yngsta är inte 86 cm ännu. Han var ganska precis 80 cm vid 15 månader och nu är han 1,5 år. Har inte börjat använda vår wompat ännu, då vi har en bra "mellan"-sele.....en Oh snap från Babyhawk. Det är inget dumt alternativ heller. Den har en större panel än de vanligaste ergonomiska selarna, men är mindre än toddler-selarna. Den har riktigt rejält höftbälte och vadderade axelband så avlastar fint även när de blir tyngre och större. Den är även sydd med en stadigare övre del i panelen vilket också passar större barn bra. 
  • fluu
    Flickan och kråkan skrev 2015-01-03 18:22:22 följande:
    Fast då är inte en toddler-sele för stor. En pre-school drunknar hon nog i däremot. Min yngsta är inte 86 cm ännu. Han var ganska precis 80 cm vid 15 månader och nu är han 1,5 år. Har inte börjat använda vår wompat ännu, då vi har en bra "mellan"-sele.....en Oh snap från Babyhawk. Det är inget dumt alternativ heller. Den har en större panel än de vanligaste ergonomiska selarna, men är mindre än toddler-selarna. Den har riktigt rejält höftbälte och vadderade axelband så avlastar fint även när de blir tyngre och större. Den är även sydd med en stadigare övre del i panelen vilket också passar större barn bra. 
    Ok, tack. Jag kollar på lite olika. Har ett tag på mig att bestämma mig.
    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
Svar på tråden Någon som kan tipsa om bärdon till stort barn?