• Mamma2014

    Mammor/blivande mammor runtom Stockholm med bf augusti/september 2015

    Hej! 

    Finns det fler mammor eller blivande mammor som väntar barn till augusti/september eller där runtomkring som vill följas åt? 
    I den här gruppen ska/kan vi diskutera allt som har med graviditeten att göra, nya mammor kan också få chans att ställa frågor till de som redan är "rutinerade" mammor ;P Man kanske undrar något om förlossning, eller första tiden med barnet och så vidare.

    Det är meningen att vi lite längre fram kanske kan träffas och ta en fika eller något liknande (de som vill) därför gruppen riktar sig till de som bor runt om i Stockholm.
    Förhoppningsvis kan vi även följas efter att våra guldklimpar är här =)

    Nu skrev jag att vi kan diskutera allt som har med graviditeten att göra men den här gruppen har ett undantag och det är diskussioner om missfall och det pågrund av att de som blir oroliga över sådana diskussioner ska kunna slippa sådant här. Så är man väldigt orolig för missfall så undanbedes man att diskutera detta här och ta det i en annan mer lämpad tråd.

    Annars är det fritt fram och jag hoppas att det dyker upp många som vill följas åt!

    Själv heter jag Emma och är 27 år (fyller 28 nu under nya året) och väntar mitt andra barn nu i september, vet inte vilket datum än men gissar på runt 6 september. Har en dotter på snart 9 månader så går det vägen nu så blir det två barn väldigt tätt.

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-02 20:04
    Bf lista för Mammor/blivande mammor runtom Stockholm med bf augusti/september 2015

    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-02 20:12

    www.familjeliv.se/forum/thread/74611149-bf-lista-for-mammorblivande-mammor-runtom-stockholm-med-bf-augustiseptember-2015

  • Svar på tråden Mammor/blivande mammor runtom Stockholm med bf augusti/september 2015
  • Zmarchie

    Jag hoppar också in här, väntar mitt tredje barn med BF 3 sep. Jag fyller 36 i år och har två döttrar sedan tidigare, födda -10 & -12. Det är 17mån emellan tjejerna så ganska tätt :)

  • Mamma2014
    Zmarchie skrev 2015-01-01 11:35:55 följande:

    Jag hoppar också in här, väntar mitt tredje barn med BF 3 sep. Jag fyller 36 i år och har två döttrar sedan tidigare, födda -10 & -12. Det är 17mån emellan tjejerna så ganska tätt :)


    vad roligt =) var bor du? hur har det varit att ha två barn så tätt? kommer ju bli cirka 17 månader mellan min dotter och bebisen i magen om allt går som det ska.
  • Zmarchie

    Bor i Järfälla, och du?

    Det har funkat jättebra med två barn tätt, nu när minsta börjar bli äldre så märker man hur roligt de har tillsammans & de leker ofta med varandra. Såklart det varit lite kämpigt ibland med två blöjbarn men inte så att varken jag eller min man har tyckt att det varit extra jobbigt bara för att vi har två barn tätt.

  • SBPB

    Hej, hoppar gärna in här! :) 


    Jag är 28 år och väntar mitt första barn :) sambon har en son sedan tidigare (snart 8 år). Beräknad till 26 juli, men hoppas jag är välkommen här ändå ;)


    Bor utanför Nynäshamn och jobbar i Sthlm city.


     


     


     

  • Mamma2014
    Zmarchie skrev 2015-01-02 09:10:59 följande:

    Bor i Järfälla, och du?

    Det har funkat jättebra med två barn tätt, nu när minsta börjar bli äldre så märker man hur roligt de har tillsammans & de leker ofta med varandra. Såklart det varit lite kämpigt ibland med två blöjbarn men inte så att varken jag eller min man har tyckt att det varit extra jobbigt bara för att vi har två barn tätt.


    Vad roligt att höra, man får väl vara beredd på att det kan bli väldigt jobbigt, men min dotter är väldigt snäll ????

    Jag bor i västerhaninge 3 mil söder om Stockholm.
  • krissw

    Hallå, jag hänger på här då det kommer dröja länge innan en får prata med omgivningen om graviditeten. Plussade igår och har sen tidigare ett barn fött 2012. Bor i Haninge.

  • Zmarchie
    SBPB skrev 2015-01-02 10:47:24 följande:

    Hej, hoppar gärna in här! :) 


    Jag är 28 år och väntar mitt första barn :) sambon har en son sedan tidigare (snart 8 år). Beräknad till 26 juli, men hoppas jag är välkommen här ändå ;)


    Bor utanför Nynäshamn och jobbar i Sthlm city.


     


     


     


    Välkommen hit och grattis :)
  • Mamma2014
    SBPB skrev 2015-01-02 10:47:24 följande:

    Hej, hoppar gärna in här! :) 


    Jag är 28 år och väntar mitt första barn :) sambon har en son sedan tidigare (snart 8 år). Beräknad till 26 juli, men hoppas jag är välkommen här ändå ;)


    Bor utanför Nynäshamn och jobbar i Sthlm city.


     


     


     


    Välkommen! Jag fyller 28 år i mars =) fick mitt första barn i april 2014 så detta blir mitt andra barn dom detta går vägen. 
    Självklart är du välkommen hit oavsett när bebis väljer att dyka upp Flört
  • Mamma2014
    krissw skrev 2015-01-02 17:16:56 följande:

    Hallå, jag hänger på här då det kommer dröja länge innan en får prata med omgivningen om graviditeten. Plussade igår och har sen tidigare ett barn fött 2012. Bor i Haninge.


    Vad roligt!

    har en dotter född april 2014 och vet inte riktig när jag är beräknad nu men nån vecka in på september gissar jag på.

    Bor i Västerhaninge och ska flytta till haninge i slutet av detta år (ska bygga hus).
Svar på tråden Mammor/blivande mammor runtom Stockholm med bf augusti/september 2015