• Matildaas

    Tidiga graviditetstecken??

    Hej! Hoppas någon känner igen sig i detta! Jag kanske är helt ute och cyklar men känner av konstiga symtom.

    Hade äl för 8 dagar sedan. Har i 2 dagar varit extremt trött, förhöjd temp, huvudvärk och svagt illamående. Så min fråga är: kan man få så tidiga grav tecken eller är detta ngt annat?

  • Svar på tråden Tidiga graviditetstecken??
  • jc86

    Hej! Jag har ÄL +7 och känner också av konstiga symtom såsom ont i korsryggen, humörsvängningar, förhöjd temp och ömma bröst. Det är första gången jag och min sambo försöker och hade aldrig trott att man skulle få symptom direkt..Häromdan var jag så säker på att det var på gång att det är skrämmande! Han nu landat lite i nuet och tänker att det nog kan vara att jag slutat med p-medel efter ca 12 år. Det känns ju som att det är lite för tidigt för symptom redan men hoppas gör man ju såklart :)

  • Matildaas

    Ja man hoppas ju verkligen att det man känner är på riktigt. Men är även rädd att bli besviken. Undra hur tidigt man vågar testa :/

  • Matildaas
    jc86 skrev 2015-01-04 22:52:45 följande:

    Hej! Jag har ÄL +7 och känner också av konstiga symtom såsom ont i korsryggen, humörsvängningar, förhöjd temp och ömma bröst. Det är första gången jag och min sambo försöker och hade aldrig trott att man skulle få symptom direkt..Häromdan var jag så säker på att det var på gång att det är skrämmande! Han nu landat lite i nuet och tänker att det nog kan vara att jag slutat med p-medel efter ca 12 år. Det känns ju som att det är lite för tidigt för symptom redan men hoppas gör man ju såklart :)


    Ja man hoppas ju verkligen att det man känner är på riktigt. Att det inte är influensa eller inbillning. Har varit gravid förut och då hade jag nästintill inga symtom. Undra hur tidigt man vågar testa :/? Är ju rädd att bli besviken med!
  • jc86

    Det vore ju så typiskt om du fått en influensa precis när du börjar känna efter för gravsymptom. Hoppas det inte är så. :) Jag vill testa NU men vet ju att det är för tidigt och risken är ju att man blir väldigt besviken i onödan. Jag vill testa nästa måndag 12/1 då det borde vara dags för mens om den ser ut som normalt, men min sambo tycker att vi ska vänta tills nästa helg. Jag vet inte hur jag ska kunna vänta så länge!! Hur har du tänkt göra? 

  • Matildaas
    jc86 skrev 2015-01-04 23:20:29 följande:

    Det vore ju så typiskt om du fått en influensa precis när du börjar känna efter för gravsymptom. Hoppas det inte är så. :) Jag vill testa NU men vet ju att det är för tidigt och risken är ju att man blir väldigt besviken i onödan. Jag vill testa nästa måndag 12/1 då det borde vara dags för mens om den ser ut som normalt, men min sambo tycker att vi ska vänta tills nästa helg. Jag vet inte hur jag ska kunna vänta så länge!! Hur har du tänkt göra? 


    Jaa det vore verkligen typiskt! Mensen är beräknad till lördag 10/1. Har inte ens vågat nämna ngt till sambon än. Han tycker nog bara jag är dum och inbillar mig. Har nämligen ganska nyss slutat med mina piller också. Har dock fått regelbunden mens med en gång. Så det är ju alltid bra! :) Vill gärna att det ska vara ett plus så kan nog inte hålla mig längre än torsdag/fredag ??
  • jc86
    Matildaas skrev 2015-01-04 23:30:15 följande:
    Jaa det vore verkligen typiskt! Mensen är beräknad till lördag 10/1. Har inte ens vågat nämna ngt till sambon än. Han tycker nog bara jag är dum och inbillar mig. Har nämligen ganska nyss slutat med mina piller också. Har dock fått regelbunden mens med en gång. Så det är ju alltid bra! :) Vill gärna att det ska vara ett plus så kan nog inte hålla mig längre än torsdag/fredag ??
    Oj vad duktig du är som kan hålla dig utan att berätta! Jag pratar om det så mycket att han börjar bli trött på mig. :P Men det är ju som sagt första gången vi försöker också så man kanske får lära sig att hålla igen lite om det inte funkar på första försöket. :) Jag har läst att rfsu:s tidiga test kan man ta från 4 dagar innan väntad mens så om du är ivrig kan du ju ta det redan om några dagar eftersom du vet att din mens är regelbunden :) Tänker du berätta innan du tar testet eller ska du kläcka nyheten efteråt om det visar plus? :)
  • toookig

    Hej, hoppar in ja med. Ska ha mens 9/1 enligt min app. Har otroligt ömma bröst, huvudverk till och från, hård i magen, vattniga flytningar (lixom rinner till då o då) ursäkta ;) finnar har ploppat upp och känner mig tung i tjejmagen..om det nu inte e inbillning :/ vill så gärna att det ska gå vägen denna gången. Skulle haft en knodd nu till jul fast fick missfall i v 5 och sen dess INGENTING ghaa.. blir tokig..

  • jc86
    toookig skrev 2015-01-04 23:47:15 följande:

    Hej, hoppar in ja med. Ska ha mens 9/1 enligt min app. Har otroligt ömma bröst, huvudverk till och från, hård i magen, vattniga flytningar (lixom rinner till då o då) ursäkta ;) finnar har ploppat upp och känner mig tung i tjejmagen..om det nu inte e inbillning :/ vill så gärna att det ska gå vägen denna gången. Skulle haft en knodd nu till jul fast fick missfall i v 5 och sen dess INGENTING ghaa.. blir tokig..


    Du är så välkommen! :) Haha ut med alla pinsamheter bara! ;) Jag själv hittade gryniga flytningar där inne igår, enligt google ska även det vara ett tecken. Har också fått massa finnar men det kan ju lika gärna bero på att jag slutat med p-ring. Vad tråkigt att höra om ditt missfall. :( Hoppas du får plus denna gången och att det håller i sig! 
Svar på tråden Tidiga graviditetstecken??