• leg4

    Åka pulka som vuxen, töntigt?

    Hej! Vi har ganska mycket snö där jag bor och jag funderar på att gå ut och åka pulka (jag fick en pulka i julklapp av mina föräldrar). Dock är jag 36 år så det kanske anses lite töntigt eller barnsligt om man åker pulka vid såpass hög ålder.

    Vad anser ni? Hur skulle ni reagera om ni var i pulkabacken med era barn och helt plötsligt kommer en vuxen man dit och åker pulka helt själv?

  • Svar på tråden Åka pulka som vuxen, töntigt?
  • nozpa
    Smurfan75 skrev 2015-01-04 18:36:16 följande:
    Säger mer om dig än vad alla ANDRA tycker! Eller tror du på fullaste allvar att merparten tycker som du?
    I detta läget tycker nog de flesta så faktiskt. Som sagt, pulka är kul. Jag åker gärna med barnen.
    Kanske hade jag även gjort det i sällskap av andra vuxnar i något sammanhang.

    Men inte hade jag, ensam med en pulka som vuxen traskat till pulkabacken bland barn och åkt ensam. Tror att det är väldigt få som gör så faktiskt. Även om det egentligen inte skulle vara något fel.
  • EnGladPingvin

    Töntigt? Säg det till min snart 70-åriga mor som förra vintern fortsatte åka skärtlapp efter vi andra och barnen tröttnat. Det var svårt att få henne ifrån backen. Hon hade hur kul som helst och det var underbart att se 

    Det finns säkert de som tycker det både är töntigt och skumt, men strunta i dem. Det är människor som begränsar sig själv och andra. Ut i pulkabacken och ha kul!

  • Anonym (Minns)

    Ja, det är lite synd att det ska vara så - att man inte "får" göra saker som egentligen inte är något fel, inte skadar någon, p.g.a. en massa oskrivna regler. Jag har själv ingen lust att göra barnsliga saker nu mera, men jag kommer ihåg när jag var bara runt 12 år och fortfarande tyckte det var kul att åka kana, gunga, leka i klätterställningar o.s.v.. Jag möttes med ren misstänksamhet och fientlighet av en del mammor till mindre barn som tydligen inte tyckte att jag hade rätt till detta mera. Och då var jag ändå en flicka...

  • Gizmo
    "Det finns säkert de som tycker det både är töntigt och skumt, men strunta i dem. Det är människor som begränsar sig själv och andra. Ut i pulkabacken och ha kul!"

  • krompa

    Du är för gammal  =D

    Nej, skojade bara...

    Jag åkte pulka förra året och kommer göra det iår igen, om vi får nån snö alltså.

    Fast jag är ju bara 35 år...

  • Dearestfriend

    Hitta någon som delar denna intresse... Själv jag 20 år, så man må tycka att man inte riktigt har släppt såna saker än. Men jag är dödssäker på att jag kommer att älska o åka pulka resten av mitt liv haha! 

  • svärdslilja

    Sådant är så himla charmigt att se (inte det med att åka pulka som vuxen i sig, utan att man gör det man vill göra i lekväg). jag har åkt ner för mitt livs brantaste backe mitt i centrala Göteborg,  med den viktiga skillnaden, utan pulka. Hade varit betydligt mer väntat och skönt med en pulka, men en sådan hade jag inte. Så ut och åk!


    Var glad och drick varm choklad
  • Aikido

    Stå inte på pulkan när du åker. Då kan man ramla och bryta nyckelbenet. Har jag hört Skäms

  • Gustav89
    Jag åker aldrig pulka själv för ja tycker inte det är kul att göra sådana saker själv men jag och mina kompisar tar oss ut ibland! Det är ju jätte roligt och man får lite adrelalin som när man åker bergådalbanor på liseberg.. Försök att få med nån kompis du vet har barnasinnet kvar och tävla eller bygg ett hopp, mycket nöje..
  • mammatroll

    Jag brukar visserligen åka med mina barn men kan medge att jag förverkligade en dröm för något år sedan och köpte mig en snowracer..
    så gillar du att åka pulka varför inte, fördomar finns bland oss alla tyvärr men vågar ingen ändra på de åsikterna så är vi inga föredömen själva...  

  • jimmyh

    Bor man i skåne så åker man pulka oavsett ålder, här gäller det att passa på om det kommer någon snö. Åker man utan ungarna så slipper man ju dra deras snowracers upp för backen.. Cool

Svar på tråden Åka pulka som vuxen, töntigt?