• SkatanPåTaket

    Får fett hår efter en dag trots att jag bara tvättar det 2 ggr/veckan!!!

    Jag hatar mitt hår.

    Alla säger "men om du tvättar det varje dag så produceras ju mer talg"

    JAG VET DET! Jag har försökt avvänja håret från tvätt. Jag har i flera ÅR tvättat det 2-3 ggr i veckan, men det funkar ju inte! :(

    Har försökt med balsammetoden, har testat dyrare schampon och balsam, har testat produkter anpassade för fett hår. Använder aldrig några andra produkter i håret, inte ens hårsprej!

    Jag är så trött på det här. Känner mig alltid ful. 2/3 dagar går jag runt och är äcklig i håret. Orkar inte mer.

    Vad fan ska jag göra?

    All kärlek till de som orkar svara!

  • Svar på tråden Får fett hår efter en dag trots att jag bara tvättar det 2 ggr/veckan!!!
  • SkatanPåTaket
    Jag är bara jag skrev 2015-01-04 19:01:14 följande:

    Skit i vad folk tycker om allehanda metoder och tvätta håret oftare.


    Kanske det.

    Men sliter inte det sjukt mycket på håret? Dessutom kommer väl håret bli fett efter bara en halv dag istället.
  • PinkSugar

    Lider av samma sak. Tvättade det i går kväll och luggen är redan genomflottig :/ Tidigare hade jag inte tvättat det på en vecka :(

    Det där med att håret skulle vänja sig vid att inte tvättas varje dag tror jag inte funkar på alla. Vissa måste helt enkelt tvätta håret var och varannan dag

  • Jag är bara jag

    Använd milt schampo,det sliter inte så mycket. Varför inte barnschampo? Dyra och lyxiga-allt är typ samma sak ändå. Jag vet en som använder såpa istället och påstår sig ha jättefint hår! FörvånadGlad 

  • PinkSugar
    SkatanPåTaket skrev 2015-01-04 19:04:25 följande:
    Kanske det.

    Men sliter inte det sjukt mycket på håret? Dessutom kommer väl håret bli fett efter bara en halv dag istället.
    Äh, allt som gör en snygg i håret sliter på håret. Tvätta, föna, färga, platta, locka, borsta, sätta upp det. Till och med sova på det verkar slita på det.
  • littleblueberry
    SkatanPåTaket skrev 2015-01-04 18:59:57 följande:

    Jag hatar mitt hår.

    Alla säger "men om du tvättar det varje dag så produceras ju mer talg"

    JAG VET DET! Jag har försökt avvänja håret från tvätt. Jag har i flera ÅR tvättat det 2-3 ggr i veckan, men det funkar ju inte! :(

    Har försökt med balsammetoden, har testat dyrare schampon och balsam, har testat produkter anpassade för fett hår. Använder aldrig några andra produkter i håret, inte ens hårsprej!

    Jag är så trött på det här. Känner mig alltid ful. 2/3 dagar går jag runt och är äcklig i håret. Orkar inte mer.

    Vad fan ska jag göra?

    All kärlek till de som orkar svara!


    Lider med dig:( Provade själv att tvätta håret ca 1gång i veckan för några år sedan, det var inte kul.. Jag har provat shampoo från hälsokostaffär som ska vara bättre eftersom håret då ska behålla naturligt fett utan att torka ut, för om det torkar ut blir det ju lätt fett eller nåt liknande. Funkade inte.. Så nu tvättar jag håret ungefär var 3je dag och tycker att det fungerar bra. Jag använder torrshampoo emellan tvättarna. Leta dig fram till ett bra torrshampoo, tror du kommer att gilla det:)
    Lycka till!
  • SkatanPåTaket
    PinkSugar skrev 2015-01-04 19:07:10 följande:

    Lider av samma sak. Tvättade det i går kväll och luggen är redan genomflottig :/ Tidigare hade jag inte tvättat det på en vecka :(

    Det där med att håret skulle vänja sig vid att inte tvättas varje dag tror jag inte funkar på alla. Vissa måste helt enkelt tvätta håret var och varannan dag


    Lider med dig! Så jävla drygt att behöva tvätta så ofta.
  • SkatanPåTaket
    Jag är bara jag skrev 2015-01-04 19:08:41 följande:

    Använd milt schampo,det sliter inte så mycket. Varför inte barnschampo? Dyra och lyxiga-allt är typ samma sak ändå. Jag vet en som använder såpa istället och påstår sig ha jättefint hår!  


    Barnshampo vore kanske nåt att testa i alla fall. :) Tack för tips.
  • SkatanPåTaket
    littleblueberry skrev 2015-01-04 19:12:45 följande:

    Lider med dig:( Provade själv att tvätta håret ca 1gång i veckan för några år sedan, det var inte kul.. Jag har provat shampoo från hälsokostaffär som ska vara bättre eftersom håret då ska behålla naturligt fett utan att torka ut, för om det torkar ut blir det ju lätt fett eller nåt liknande. Funkade inte.. Så nu tvättar jag håret ungefär var 3je dag och tycker att det fungerar bra. Jag använder torrshampoo emellan tvättarna. Leta dig fram till ett bra torrshampoo, tror du kommer att gilla det:)

    Lycka till!


    Jag använder ibland torrschampo Batiste, men det är inte samma sak. Det luktar för mycket och blir inte alls fräscht. Känns påklistrat :/
Svar på tråden Får fett hår efter en dag trots att jag bara tvättar det 2 ggr/veckan!!!