• Evis79

    Första barnet bf september, 35 år

    Hej

    Roligt om det finns flera som är i samma/liknande ålder och gravid med sitt första :)

  • Svar på tråden Första barnet bf september, 35 år
  • Pinda77
    Evis79 skrev 2015-01-06 16:49:47 följande:

    Hej

    Roligt om det finns flera som är i samma/liknande ålder och gravid med sitt första :)


    Hej Evis79

    jag är 37 (blir 38) och gravid med min första :) I vecka 6 (5+2)

    Är jättelycklig men också jättenojjig. Önskar tiden kunde gå lite snabbare....:)
  • nina_o

    Hej

    Jag är 33.5 år och väntar oxå mitt första (äntligen).

    Enligt mina beräkningar är jag V8+0 idag.

    Önskar oxå att tiden kunde gå lite fortare.

  • September15

    Hej

    Jag är 35 och väntar också mitt första , v 7 idag .

    Snabbare får det gärna gå men det är väl bara att gilla läget och försöka tänka positivt, vilket är lättare sagt än gjort:)

  • Pinda77

    Hur har ni det med graviditets symptom? Jag är nästan orolig för att jag mår så himla bra! Inge illamående, lite tröttare än vanligt på kvällarna och lite ömma bröst, men that's it. Som sagt tidigare, super nojjig Skäms

  • September15

    Det är samma för mig, lite ömma bröst och väldigt trött på kvällarna. Ibland molande känsla som lättare mensvärk typ. Annars toppen :)

    Har ni varit hos bm ännu?

  • nina_o

    Försök var glada för att ni inte har värre symptom.

    Jag har mått väldigt dåligt under hela jul/nyårs ledigheten (från morgon till kväll) riktigt tråkigt. Men när jag ringde och bokade tid hos BM (skall på första besöket 26/1) fick jag tips om ett par åksjuketabletter. Så nu är man nästan människa igen :)

    Men som er tröttare än vanligt samt väldigt ömma bröst, speciellt på morgonen.

    Har ni berättat för någon än?

    Vi har inte gjort det, men tänkte nog berätta för föräldrarna nu i helgen

  • Lejonet83
    nina_o skrev 2015-01-15 17:42:15 följande:

    Försök var glada för att ni inte har värre symptom.

    Jag har mått väldigt dåligt under hela jul/nyårs ledigheten (från morgon till kväll) riktigt tråkigt. Men när jag ringde och bokade tid hos BM (skall på första besöket 26/1) fick jag tips om ett par åksjuketabletter. Så nu är man nästan människa igen :)

    Men som er tröttare än vanligt samt väldigt ömma bröst, speciellt på morgonen.

    Har ni berättat för någon än?

    Vi har inte gjort det, men tänkte nog berätta för föräldrarna nu i helgen


    Hej, hoppas att det är ok att jag hoppar in här. Är i v 11 (10+2) och har också mått riktigt dåligt under julledigheten, är sjukskriven sedan 1 dryg v pga illamåendet (kräks varje dag). Är "ok" endast mkt korta stunder av dygnet. Är det Postafen du fått tips om och som du tycker hjälper? Jag är beredd att testa allt i nuläget.. Ska till läkare i nästa v och hoppas då få recept.. 

    Till er som mår bra- njut!! :) Jag mådde helt ok fram till v 7-8 (förutom vanliga grav-symptom som väldigt ömma bröst, lite molande värk, trötthet etc). 
  • September15

    Usch det låter jobbigt, hoppas ni får eran måbra tid sen!

    Jag klagar inte, hoppas det fortsätter så med :) Skiljer ju väldigt mycket vad jag förstått!

    Har bara berättat för min mamma och syster ännu , vill att det ska gå lite längre egentligen samtidigt som de man berättar för är kanske dem man vill ska veta om det inte går som det ska.

  • Lejonet83
    September15 skrev 2015-01-15 18:56:02 följande:

    Usch det låter jobbigt, hoppas ni får eran måbra tid sen!

    Jag klagar inte, hoppas det fortsätter så med :) Skiljer ju väldigt mycket vad jag förstått!

    Har bara berättat för min mamma och syster ännu , vill att det ska gå lite längre egentligen samtidigt som de man berättar för är kanske dem man vill ska veta om det inte går som det ska.


    Ja, det skiljer sig verkligen åt verkar det som!  

    Så har vi också resonerat, de få vi berättat för, t.ex. min mamma och närmaste vännerna, är de vi också skulle berätta för och söka stöd hos om det inte går vägen.. "Tyvärr" var jag ju tvungen att berätta för kollega på jobbet trots att det är tidigt, eftersom jag blev så pass dålig och inte kan jobba, men som tur är förstod hon helt och fullt läget, vilket också varit en lättnad och ett stöd för mig. 
  • nina_o
    Lejonet83 skrev 2015-01-15 18:03:44 följande:

    Hej, hoppas att det är ok att jag hoppar in här. Är i v 11 (10+2) och har också mått riktigt dåligt under julledigheten, är sjukskriven sedan 1 dryg v pga illamåendet (kräks varje dag). Är "ok" endast mkt korta stunder av dygnet. Är det Postafen du fått tips om och som du tycker hjälper? Jag är beredd att testa allt i nuläget.. Ska till läkare i nästa v och hoppas då få recept.. 

    Till er som mår bra- njut!! :) Jag mådde helt ok fram till v 7-8 (förutom vanliga grav-symptom som väldigt ömma bröst, lite molande värk, trötthet etc). 


    Hej,

    Det låter riktigt jobbigt, hoppas du snart blir bättre! Ja det är postafen jag äter, men det har du kanske redan testat. BM sa till mig att om det inte hjälpte å jag behövde starkare så skulle jag ringa vårdcentralen. Har dock hört flera som oxå testat nått så kallat sea-band som finns på Apoteket. Nått armband som trycker på en akupunkturpunk. Kanske kan man kombinera den med tablett? Bara en tanke.

    Jag ringde in och sjukskrev mig första dagarna efter ledigheten för att jag mådde så dåligt att jag knappt visste vad jag skulle ta vägen.

    Lycka till!
Svar på tråden Första barnet bf september, 35 år