• Äldre 7 Jan 12:55
    10682 visningar
    240 svar
    240
    10682

    BF September 2015 Andra barnet

    Hej!

    Någon som vill följas åt under denna underbara resa?

  • Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet
  • Babydr­eamer
    Äldre 7 Jan 13:04
    #1

    Väntar mitt andra (sambons 3:e) troligtvis bf mitten av september

  • Äldre 7 Jan 13:16
    #2

    Spännande! När plussade du? Hur gammal är din första och sambons?

  • Babydr­eamer
    Äldre 7 Jan 13:43
    #3

    Plussade svagt svagt igår. Vår son är 2.5 år och flickan är snart 11 år. Hade inga planer på att bli gravid nu då det påverkar en massa av våra planer..

    Men jag kan inte förmå mig att avbryta en graviditet för det så jag ska försöka jobba på allt det positiva som följer istället. Kommer vara höggravid när vi gifter oss i slutet av sommaren har redan köpt klänning. Vår smekmånad/familjesemester kommer inte jag kunna åka på heller.

    Sen är jag livrädd för jag gick igenom ett MA i augusti och det vill jag aldrig behöva uppleva igen

  • Äldre 7 Jan 14:33
    #4

    Oki. En kompis till mig sa att en sak vet man om man bestämmer sig för att behålla barnet och det är att man aldrig kommer ångra sig! Det tycker jag säger allt!

    Vår dotter är precis fyllda 1 år, så det blir inte så långt emellan????

  • Äldre 7 Jan 15:18
    #5

    Jag vill med :) väntar 2:a nu bf 16/9 tror jag.

  • Babydr­eamer
    Äldre 7 Jan 16:32
    #6

    Nä precis det är ju värt det i slutändan, men såhär i början så blir det ju lite av en krisreaktion när det var så väldigt oväntat så tankarna flyger ju hejvilt.


    MillisVanillis skrev 2015-01-07 15:18:53 följande:

    Jag vill med :) väntar 2:a nu bf 16/9 tror jag.


    Välkommen
  • Äldre 7 Jan 17:48
    #7

    Tack :)

    Hur mår ni? Känner ni nått?

  • Babydr­eamer
    Äldre 7 Jan 18:12
    #8

    Jag mår sjukt illa, är trött och har molvärk. Tröttheten och det extrema illamåendet har med största sannolikhet förvärrats betydligt av att jag försöker vända på dygnet efter att ha jobbat 4 nätter i rad. Men har mått illa av och till sista veckan. Fast jag blir fundersam till varför jag mår så väldigt illa när gravtestet var så svagt. Med sonen fick jag inga symtom förrän v6-7. Nu är jag nog bara ca 4+2 eller nått.

  • Äldre 7 Jan 18:21
    #9

    Här är en till... det kom lite oväntat här också.. har inte ens gjort ett test men vet ändå att jag är gravid. Borde va v. 7 (6+0) idag. Kände väldigt tidigt att jag var gravid då jag fick ont i brösten som när jag ammade redan en vecka innan mensen skulle komma, men sen försökte jag bara ignorera allt trots att jag fick alltfler tecken. Å nu har jag väl börjat acceptera att vi ska ha en till. Sambon har nog inte fattat det riktigt än..

    Borde komma i början av september, 1/9 enligt familjeliv.

    Sambon har en 12 årig tjej sen tidigare och tillsammans har vi en tjej som blev 2 i november.

  • Äldre 7 Jan 18:47
    #10

    Jag väntar också mitt andra i aug/sep. Är i vecka 8 nu tror jag, plussade dagen innan nyår. :)

    Mår som något katten släpat in just nu! Trött, irriterad och illamående! Måste berätta på jobbet så dom kan ha lite överseende ;)

Svar på tråden BF September 2015 Andra barnet