• Opappan

    villhabarn.se har stängt sitt forum

    Jag fann villhabarn.se som ett litet hopp. Hoppat om att kunna hitta någon som är i en liknande situation som jag. Singel men ändå har en stark önskan om att ha barn inom en snar framtid.
    Fick tips om sidan någon på FL för några år sen. Tack vem du än var!
    Träffade flera trevliga damer där igenom, som det sen visade sig dock inte kunde fungera så bra med. Men hoppet fanns ändå kvar någonstans inombords efter varje misslyckande att jag ändå skulle finna en till slut därigenom.


    I början av sommaren tror jag det var, fann jag en underbar tjej där. Hon berättade att hon led av en form av stresssjukdom pga. ett för händelsefyllt liv, och behövde ta igen sig från det innan vi kunde börja med något. Hon behövde känna att hon hade kontroll över sjukdomen, om jag förstod henne rätt. Det förstod jag självklart förstås. Vi sa att vi i alla fall kunde lära känna varandra ingående under tiden för att nästa sommar utvärdera och se om vi kunde gå vidare. Tiden gick..Vi träffades ett par ggr, jättetrevligt. Sen kom hösten och det kom saker i mellan så att vi inte hade lika mycket tid att ses..ungefär 2-3veckor innan advent så hör hon av sig och säger att hon har tagit hjälp av en privat donator....Det var inget roligt besked, helt oväntat. Kändes som ett svek även om vi inte hade lovat varandra något. Några dagar senare när jag mådde lite bättre från detta sa jag till henne att det är helt okej. Jag tänker vara vid hennes sida och stötta henne i det om det blir ett barn av försöket. Jag föreslog att jag kunde ställa upp som medförälder om hon ville och radade upp alla fördelarna med detta, att barnet skulle ha en pappa, att jag skulle finnas med henne som stöd i allt från de tunga praktiska bitarna till det ekonomiska osv. Hon tyckte att det lät bra. Hon skulle fundera på saken...Ungefär 2-3veckor senare hörde hon av sig igen och säger att hon hade bestämt sig, hon ville gå sin egen väg, att hon var väldigt ledsen och förstår att jag blir väldigt ledsen men det var så hon kände....Jag tror inte att det skulle beröra mig så starkt. Jag vart så arg och besviken på världen. Jag brukar inte gråta men det här träffade verkligen en öm punkt...

    Det gick några veckor...ungefär 2 veckor innan jul gick jag in på villhabarn.se igen för att kolla min mail, och vad ser jag då, att siten har bestämt sig för att ta bort sitt forum.......

    Jag har tappat tråden och vet inte längre alls hur jag ska ta mig till...
    Min dröm om att ha egna barn känns så långt borta just nu...
    Försöker ta upp date:andet igen men verkar lönlöst....


    jag vill inte läsa meningar som "du kommer hitta den rädda" eller liknande. Det är så tröttsamt, redan hört detta 1miljon ggr.
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-08 02:11
    "rätta" inte "rädda".
  • Svar på tråden villhabarn.se har stängt sitt forum
  • Opappan

    jag funderar på att lägga ut en annons med lite pengar som mask på kroken. Men är att bara fånga en massa fula fiskar som skapar problem....
    Men jag vet verkligen inget annat sätt...

  • CinnamonGirl
    Opappan skrev 2015-01-08 02:16:52 följande:

    jag funderar på att lägga ut en annons med lite pengar som mask på kroken. Men är att bara fånga en massa fula fiskar som skapar problem....
    Men jag vet verkligen inget annat sätt...


    Hej opappan! Det är så tråkigt att höra att tjejer väljer anonyma donatorer framför en känd, och speciellt en som vill som du - vara delaktig. Det känns så ego att köra sitt eget "race" när det finns fina killar som vill bli pappa. Kram till dig.
Svar på tråden villhabarn.se har stängt sitt forum