• Äldre 8 Jan 02:34
    1205 visningar
    19 svar
    19
    1205

    Stefan Löven lovar...

    Stefan Löven lovar....(Utfall)


    Innan valet:
    -Jag ska avskaffa skatteskillnaderna men arbetare och pensionärer
    (Gick jättebra, ?Att regeringen och V oväntat enats om att höja pensionärernas löneskatt beror på statsfinansernas allvarliga läge?)


    Innan budgetomröstningen:
    -Jag avgår om jag inte får igenom min budget.
    (Behöver jag säga att han inte sagt bort sin plats än ?)


    Efter budgetomröstningen
    -Jag utlyser nyval, den 22 Mars ska ni återigen få rösta
    (Nyval ja, det blev det ju också!...eller?)


    14 December
    - Jag vägrar regera med en alliansbudget
    (Decemberuppgörelsen heter den istället för alliansbudget, även om den innebär samma sak)


    Och Alliansen är väl inte bättre heller... EN RÖST PÅ OSS ÄR EN RÖST PÅ SOCIALDEMOKRATERNA. (Fast det berättade vi inte innan valet)


    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2015-01-26 05:37
    Ska dessutom tillägga Stefan Löven och övriga rödgröna samt alliansvänners märkliga tankar om att invandring någonsin kan bli en vinstaffär.. nu när dom insett sitt misstag vill man helt enkelt att andra ska vara med och betala....istället.

    Hur var det nu..?

    Då:
    www.svt.se/nyheter/sverige/invandring-en-plusaffar-for-sverige

    Nu:

    När Stefan Löfven (S) och Anna Kinberg Batra (M) diskuterade i SVT:s Aktuellt menade statsministern att övriga EU bör betala länder som Sverige och Tyskland som står för merparten av mottagandet.....
  • Svar på tråden Stefan Löven lovar...
  • Äldre 8 Jan 02:35
    #1
    +1

    Jag ville inte det här... men nu blir det SD. Det finns inget val längre... 

  • Äldre 8 Jan 07:10
    #2

    Fan vad du krånglar till det! Är du SD-anhängare så stå för det istället för att skylla på det besvärliga parlamentariska läget. Förbannat dumt bara, och ingen normalt funtad människa väljer parti på de grunderna.


    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Litet My
    Äldre 8 Jan 08:20
    #3
    +1

    Jag ska också rösta på SD, för jag gillar inte våra busstider ;)

  • Anonym (Penni­ng)
    Äldre 8 Jan 09:04
    #4

    Stefan Löfvens motto: "Låt mig vara tydlig!"

  • Äldre 8 Jan 09:11
    #5

    SD:ares motto: jag lovar att gnälla så länge jag lever om extravalet som inte blev av. Vad hände med SDs misstroendevotum???

  • Äldre 8 Jan 09:26
    #6

    Du verkar inte riktigt fått grepp om hur det fungerar.

  • Anonym (Demok­rati ja självk­lart!)
    Äldre 8 Jan 09:34
    #7
    Pansarhane skrev 2015-01-08 02:34:02 följande:

    Stefan Löven lovar....(Utfall)


    Innan valet:
    -Jag ska avskaffa skatteskillnaderna men arbetare och pensionärer
    (Gick jättebra, ?Att regeringen och V oväntat enats om att höja pensionärernas löneskatt beror på statsfinansernas allvarliga läge?)


    Innan budgetomröstningen:
    -Jag avgår om jag inte får igenom min budget.
    (Behöver jag säga att han inte sagt bort sin plats än ?)


    Efter budgetomröstningen
    -Jag utlyser nyval, den 22 Mars ska ni återigen få rösta
    (Nyval ja, det blev det ju också!...eller?)


    14 December
    - Jag vägrar regera med en alliansbudget
    (Decemberuppgörelsen heter den istället för alliansbudget, även om den innebär samma sak)


    Och Alliansen är väl inte bättre heller... EN RÖST PÅ OSS ÄR EN RÖST PÅ SOCIALDEMOKRATERNA. (Fast det berättade vi inte innan valet)


    Nej, han har inte sagt att han ska avgå om han inte fick igenom sin budget...


    Det han sa den 3 december efter att hans budget fallit i riksdagen var: att han hade för avsikt att utlysa extra val den 29 (eller var det den 30 dec?) dec om ingen annan uppgörelse kunde komma till stånd.

    Decemberuppgörelsen har inget med själva budgeten att göra utan handlar om hur röstningen i riksdagen ska ske.

    Med decemberuppgörelsen så kommer han inte de kommande åren behöva regera med en alliansbudget, just nu fram till i april då han enligt de regler som finns i riksdagen kan göra en förändringsbudget så behöver han bara förvalta deras budget under några månader, det han sa var att han inte skulle kunna tänka sig att gör det en hel mandatperiod.

    Så lite faktakorrigeringar där bara....

  • Äldre 8 Jan 09:45
    #8

    Läser man den här artikeln är det lätt att tolka Löfven som att han skulle avgå om alliansens budget  fick flest röster i riksdagen:
    http://www.svd.se/naringsliv/nyheter/4154433.svd

  • Anonym (Demok­rati ja självk­lart!)
    Äldre 8 Jan 09:51
    #9

    I praktiken har han ju heller inte gjort det.
    Med decemberuppgörelsen så blir det ju inte så.


    Det han har gjort, är det han har sagt hela hösten sen valet var, att han ville samarbeta, han sträckte ut händerna som han sa i massor med olika sammanhang.
    För att få dem till förhandlingsbordet så var det tydligen extra val han var tvungen att komma med för att de skulle ens överväga det.

  • Vitrys­k hockey­hjälte
    Äldre 8 Jan 10:09
    #10

    De rödgröna skulle jag aldrig rösta på, ens under vapenhot. Detsamma gäller SD. Alliansen har missbrukat sina väljares (däribland mitt) mandat grovt i och med DÖ. Det finns inte en cell i min kropp som vill att Alliansen ska underlätta för S och MP att styra landet. Inte ens när SD finns med i bilden.

    Så det blir blankröst nästa val, om nu inte Alliansen gör något radikalt för att försöka återställa sitt förtroendekapital.


    Count hotfull pastor, sprungen ur kaos.
  • Äldre 8 Jan 10:49
    #11
    Anonym (Demokrati ja självklart!) skrev 2015-01-08 09:34:17 följande:

    Nej, han har inte sagt att han ska avgå om han inte fick igenom sin budget...


    Det han sa den 3 december efter att hans budget fallit i riksdagen var: att han hade för avsikt att utlysa extra val den 29 (eller var det den 30 dec?) dec om ingen annan uppgörelse kunde komma till stånd.

    Decemberuppgörelsen har inget med själva budgeten att göra utan handlar om hur röstningen i riksdagen ska ske.

    Med decemberuppgörelsen så kommer han inte de kommande åren behöva regera med en alliansbudget, just nu fram till i april då han enligt de regler som finns i riksdagen kan göra en förändringsbudget så behöver han bara förvalta deras budget under några månader, det han sa var att han inte skulle kunna tänka sig att gör det en hel mandatperiod.

    Så lite faktakorrigeringar där bara....


    Tyvärr har han lovat en hel del som han inte har stått för, bl.a. just att inte regera på Alliansens budget. Se www.svd.se/opinion/ledarsidan/aret-som-gatt_4222883.svd

    Så, lite faktakorrigeringar där bara
  • Anonym (Demok­rati ja självk­lart!)
    Äldre 8 Jan 11:43
    #12

    Nu kan man ju kanske inte hänvisa till någons krönika och hävda att den är späckad med fakta....
    Det är så solklart skrivet av en anhängare till alliansen så det går liksom inte att ta miste på och därmed inte ta som "fakta" i sammanhanget.

  • Äldre 8 Jan 16:51
    #13
    Anonym (Demokrati ja självklart!) skrev 2015-01-08 11:43:36 följande:

    Nu kan man ju kanske inte hänvisa till någons krönika och hävda att den är späckad med fakta....
    Det är så solklart skrivet av en anhängare till alliansen så det går liksom inte att ta miste på och därmed inte ta som "fakta" i sammanhanget.


    Om vi skall tillämpa den logiken så kan vi inte ta något du skriver på allvar eftersom det uppenbarligen är skrivet av en anhängare till de rödgröna. Att fel person skriver något är inte skäl nog att avfärda det, särskilt inte när det stämmer.

    Här har du andra källor som t.o.m. du borde kunna acceptera:

    "Det är så här, att vi kommer inte sitta och regera på någon annans budget" : www.svt.se/nyheter/lofven-ska-inte-regera-pa-annans-budget
    Det uttalandet var ju bevisligen inte vatten värt.

    "Jag kommer inte att sitta kvar om Alliansens budget vinner. Det vore rent korkat att göra annat": www.aftonbladet.se/nyheter/article19951079.ab
    Inte det heller. Det var inte svårt att hitta om man försökte. Första träff på Google faktiskt.

    Så då kanske vi kan vara överens om att fakta är att Löfvens uttalanden inte går att lita på ens i så här grundläggande och ventrala frågor?
  • Äldre 8 Jan 16:58
    #14

    miljöpartiet <3

  • Äldre 26 Jan 06:10
    #15
    DickRex skrev 2015-01-08 07:10:26 följande:

    Fan vad du krånglar till det! Är du SD-anhängare så stå för det istället för att skylla på det besvärliga parlamentariska läget. Förbannat dumt bara, och ingen normalt funtad människa väljer parti på de grunderna.


    Jag har inte varit "SD-anhängare" fören nu. Jag har alltid röstat på S och stått öppen, trogen och stark i mitt val. Men när landets så kallade statsminister konstant ljuger och hittar på så går det inte längre. Vi har kommit så långt i den här frågan att vi idag inte längre har flera olika val av partier, min eller din röst är inte längre värd vad den har varit. Idag finns det bara två val vilket försvårar läget. Jag väljer mellan SD och alla deras avissidor, men om jag röstar på något annat så är det ingen som tar ansvar för alla som redan är här och istället bara fortsätter ösa in människor.

    Det regeringen och alla partier har gjort är att man har vänt frågan. Nu mer är det vi som tjänar, slavar och sliter åt regeringen. När regeringens syfte egentligen ska vara att tjäna folket. Jag är inte ensam i att ha tvingats ut till SD. Vi är många som inte längre ser något val. SD är tyvärr dom enda som driver frågan om invandringens slitage på landet Sverige. Dom övriga sju fortsätter köra i blindo.Man käbblar vidare utan att ta ansvar för hur man landet mår.

    Man skapar områden som man kallar för mångkultur och sen flyttar politikerna så långt ifrån dessa som det bara går. Enda gången man stöter på invandrare är i jobbet eller när man köper pizza. Man låter kommuner som man själv bor i ta emot ytterst få invandrare om ens någon alls medans andra kommuner går på knäna. Man underminerar byar som har 30-40-50 innevånare och flerdubblar innevånarantalet på en veckas tid för att sen lämna byn åt sitt öde med en ica-handlare som får göra migrationsverkets jobb. I Umeå har man inte längre resurser att anställa sjuksköterskor så att man kan fortsätta ha öppet en kirurgavdelning, vi pratar om en studentstad som alltså normalt sett utbildar dessa människor. Vi låter folk som våldtäktsmän, mördare med flera stanna i Sverige men vi skickar hem tre-åringar som är födda här, som bara kan svenska ord och är helt utan övrig koppling till sina föräldrars hemland. Vi har ett problem i bland annat Malmö där judar få leva med ständigt hot för sitt liv och ett ansvar för vad som händer i Israel, ett hot som av merpart kommer från Muslimer enligt polisanmälningar. Samma muslimer som upprepar sig gång på gång att dom inte har med ISIS att göra och därför inte borde få ta ansvar för isis. Men detta talas det tyst om. Vi har ett läge där vissa terrorister ska få jobb, bostad och psykologisk hjälp när dom återvänder från krig och annan skit, läs jihadister. Men när andra liknande brott begås av andra grupper döms man för krigsbrott, t ex i Jackie Arklöws fall. 

    Vi har en lagstiftning som är skev, ett exempel är att ett brott med rasistisk förgrund endast kan utföras av vita människor, detta för att lagen tar hänsyn till minoritet/majoritet. Om en mörkhyad person kallar en vit person något nedlåtande på grund av dess hudfärg finns det enligt svensk lag vid skrivande stund inget brott. Tror du mig inte? Slå i så fall upp lagboken och se själv. Med den logiken skulle jag alltså kunna ställa mig på ett torg i Botswana och skrika nedlåtande kommentarer om svarta människor, även om jag tror att Botswanas befolkningen är så pass civiliserade att dom förstår att det inte är ok så skulle jag med Svensk lags grundsyn inte göra något brottsligt.

     Det här är få exempel på att Sverige är i fritt fall. Med andra ord skulle jag kunna fortsätta i timmar med exempel på liknande problem.
  • Äldre 26 Jan 08:37
    #16
    Pansarhane skrev 2015-01-26 06:10:49 följande:
    Jag har inte varit "SD-anhängare" fören nu. Jag har alltid röstat på S och stått öppen, trogen och stark i mitt val. Men när landets så kallade statsminister konstant ljuger och hittar på så går det inte längre. Vi har kommit så långt i den här frågan att vi idag inte längre har flera olika val av partier, min eller din röst är inte längre värd vad den har varit. Idag finns det bara två val vilket försvårar läget. Jag väljer mellan SD och alla deras avissidor, men om jag röstar på något annat så är det ingen som tar ansvar för alla som redan är här och istället bara fortsätter ösa in människor.

    Det regeringen och alla partier har gjort är att man har vänt frågan. Nu mer är det vi som tjänar, slavar och sliter åt regeringen. När regeringens syfte egentligen ska vara att tjäna folket. Jag är inte ensam i att ha tvingats ut till SD. Vi är många som inte längre ser något val. SD är tyvärr dom enda som driver frågan om invandringens slitage på landet Sverige. Dom övriga sju fortsätter köra i blindo.Man käbblar vidare utan att ta ansvar för hur man landet mår.

    Man skapar områden som man kallar för mångkultur och sen flyttar politikerna så långt ifrån dessa som det bara går. Enda gången man stöter på invandrare är i jobbet eller när man köper pizza. Man låter kommuner som man själv bor i ta emot ytterst få invandrare om ens någon alls medans andra kommuner går på knäna. Man underminerar byar som har 30-40-50 innevånare och flerdubblar innevånarantalet på en veckas tid för att sen lämna byn åt sitt öde med en ica-handlare som får göra migrationsverkets jobb. I Umeå har man inte längre resurser att anställa sjuksköterskor så att man kan fortsätta ha öppet en kirurgavdelning, vi pratar om en studentstad som alltså normalt sett utbildar dessa människor. Vi låter folk som våldtäktsmän, mördare med flera stanna i Sverige men vi skickar hem tre-åringar som är födda här, som bara kan svenska ord och är helt utan övrig koppling till sina föräldrars hemland. Vi har ett problem i bland annat Malmö där judar få leva med ständigt hot för sitt liv och ett ansvar för vad som händer i Israel, ett hot som av merpart kommer från Muslimer enligt polisanmälningar. Samma muslimer som upprepar sig gång på gång att dom inte har med ISIS att göra och därför inte borde få ta ansvar för isis. Men detta talas det tyst om. Vi har ett läge där vissa terrorister ska få jobb, bostad och psykologisk hjälp när dom återvänder från krig och annan skit, läs jihadister. Men när andra liknande brott begås av andra grupper döms man för krigsbrott, t ex i Jackie Arklöws fall. 

    Vi har en lagstiftning som är skev, ett exempel är att ett brott med rasistisk förgrund endast kan utföras av vita människor, detta för att lagen tar hänsyn till minoritet/majoritet. Om en mörkhyad person kallar en vit person något nedlåtande på grund av dess hudfärg finns det enligt svensk lag vid skrivande stund inget brott. Tror du mig inte? Slå i så fall upp lagboken och se själv. Med den logiken skulle jag alltså kunna ställa mig på ett torg i Botswana och skrika nedlåtande kommentarer om svarta människor, även om jag tror att Botswanas befolkningen är så pass civiliserade att dom förstår att det inte är ok så skulle jag med Svensk lags grundsyn inte göra något brottsligt.

     Det här är få exempel på att Sverige är i fritt fall. Med andra ord skulle jag kunna fortsätta i timmar med exempel på liknande problem.
    Jag håller med dig om att migrationsfrågan hanteras taffligt av våra politiker och att det finns konstiga eller oönskade effekter av invandring. (Men på vilket område finns det inte det?) Och även jag, som ändå i huvudsak tycker att vi bör ta emot flyktingar i den utsträckning vi gör, kan hålla med både dig och SD i vissa uttalanden, MEN...
    - invandringen är inte den viktigaste frågan i Sverige idag.
    - du och SD tar upp många irrelevanta och löjeväckande frågeställningar.
    - Sverige är INTE i fritt fall
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Anonym (kkllo­opp)
    Äldre 26 Jan 09:18
    #17
    DickRex skrev 2015-01-26 08:37:18 följande:
    Jag håller med dig om att migrationsfrågan hanteras taffligt av våra politiker och att det finns konstiga eller oönskade effekter av invandring. (Men på vilket område finns det inte det?) Och även jag, som ändå i huvudsak tycker att vi bör ta emot flyktingar i den utsträckning vi gör, kan hålla med både dig och SD i vissa uttalanden, MEN...
    - invandringen är inte den viktigaste frågan i Sverige idag.
    - du och SD tar upp många irrelevanta och löjeväckande frågeställningar.
    - Sverige är INTE i fritt fall
    Visst vet du att Sverige ska på förhör hos FN pga av många problem som jag tog upp?
  • Äldre 26 Jan 21:24
    #18
    Anonym (kklloopp) skrev 2015-01-26 09:18:36 följande:
    Visst vet du att Sverige ska på förhör hos FN pga av många problem som jag tog upp?
    Nej, det visste jag inte, men det förvånar mig inte att du, som verkar vara lite av en "migrationsfanatiker" har full koll på det. Men det förändrar inget i det jag sa i punktform.
    ...och Sverige får för övrigt kritik på många områden av världsomspännande organisationer, så om det i sig skulle vara avgörande för en frågas tyngd så finns det andra områden att hugga på.
    Läs inte det du tror att jag skriver mellan raderna. ...och använd bara egen erfarenhet för att påvisa skillnad, inte normen.
  • Äldre 26 Jan 23:33
    #19
    Pansarhane skrev 2015-01-26 06:10:49 följande:
    Jag har inte varit "SD-anhängare" fören nu. Jag har alltid röstat på S och stått öppen, trogen och stark i mitt val. Men när landets så kallade statsminister konstant ljuger och hittar på så går det inte längre. Vi har kommit så långt i den här frågan att vi idag inte längre har flera olika val av partier, min eller din röst är inte längre värd vad den har varit. Idag finns det bara två val vilket försvårar läget. Jag väljer mellan SD och alla deras avissidor, men om jag röstar på något annat så är det ingen som tar ansvar för alla som redan är här och istället bara fortsätter ösa in människor.

    Det regeringen och alla partier har gjort är att man har vänt frågan. Nu mer är det vi som tjänar, slavar och sliter åt regeringen. När regeringens syfte egentligen ska vara att tjäna folket. Jag är inte ensam i att ha tvingats ut till SD. Vi är många som inte längre ser något val. SD är tyvärr dom enda som driver frågan om invandringens slitage på landet Sverige. Dom övriga sju fortsätter köra i blindo.Man käbblar vidare utan att ta ansvar för hur man landet mår.

    Man skapar områden som man kallar för mångkultur och sen flyttar politikerna så långt ifrån dessa som det bara går. Enda gången man stöter på invandrare är i jobbet eller när man köper pizza. Man låter kommuner som man själv bor i ta emot ytterst få invandrare om ens någon alls medans andra kommuner går på knäna. Man underminerar byar som har 30-40-50 innevånare och flerdubblar innevånarantalet på en veckas tid för att sen lämna byn åt sitt öde med en ica-handlare som får göra migrationsverkets jobb. I Umeå har man inte längre resurser att anställa sjuksköterskor så att man kan fortsätta ha öppet en kirurgavdelning, vi pratar om en studentstad som alltså normalt sett utbildar dessa människor. Vi låter folk som våldtäktsmän, mördare med flera stanna i Sverige men vi skickar hem tre-åringar som är födda här, som bara kan svenska ord och är helt utan övrig koppling till sina föräldrars hemland. Vi har ett problem i bland annat Malmö där judar få leva med ständigt hot för sitt liv och ett ansvar för vad som händer i Israel, ett hot som av merpart kommer från Muslimer enligt polisanmälningar. Samma muslimer som upprepar sig gång på gång att dom inte har med ISIS att göra och därför inte borde få ta ansvar för isis. Men detta talas det tyst om. Vi har ett läge där vissa terrorister ska få jobb, bostad och psykologisk hjälp när dom återvänder från krig och annan skit, läs jihadister. Men när andra liknande brott begås av andra grupper döms man för krigsbrott, t ex i Jackie Arklöws fall. 

    Vi har en lagstiftning som är skev, ett exempel är att ett brott med rasistisk förgrund endast kan utföras av vita människor, detta för att lagen tar hänsyn till minoritet/majoritet. Om en mörkhyad person kallar en vit person något nedlåtande på grund av dess hudfärg finns det enligt svensk lag vid skrivande stund inget brott. Tror du mig inte? Slå i så fall upp lagboken och se själv. Med den logiken skulle jag alltså kunna ställa mig på ett torg i Botswana och skrika nedlåtande kommentarer om svarta människor, även om jag tror att Botswanas befolkningen är så pass civiliserade att dom förstår att det inte är ok så skulle jag med Svensk lags grundsyn inte göra något brottsligt.

     Det här är få exempel på att Sverige är i fritt fall. Med andra ord skulle jag kunna fortsätta i timmar med exempel på liknande problem.

    Du behöver jobba med dig själv. Det är ett tecken på psykisk obalans när man börja uppleva att människor konstant ljuger, att man inte har ett eget val eller att någon tvingar en till saker man egentligen inte vill. Det kan också vara så att du är i ett så stort behov av en  offerkofta att något annat parti än Sverigedemokraterna är uteslutet. Det är svårt att säga.

Svar på tråden Stefan Löven lovar...