• VeronicaJohanna

    Karlstad respektive Karlskoga

    Hej!

    Ska i april få barn och har möjlighet att välja vilken sjukhus jag ska föda på. Vill höra av er medlemmar, hur är Karlstad respektive Karlskoga förlossning? Har även tänkte att åka runt innan och kolla men alltid roligt att höra lite hur ni tycker

  • Svar på tråden Karlstad respektive Karlskoga
  • Bubbel85

    Jag födde i Karlstad. Är säkert jättebra i Karlskoga också men jag hade nog resonerar att OM något skulle hända är jag tryggare i Karlstad. Du är ju betydligt närmare till akutvården där... Kanske mysigare i Karlskoga men jag är lite nojjig av mig :)

  • Thomax

    Vi fick välja mellan Karlskoga och Örebro... Vi valde Örebro! Om vi inte hade gjort det, är det inte säker att våran son varigt med oss i dag!

  • mocha8676

    Hej! Jag har nyligen besökt kga bb och vi har bestämt oss för att åka dit om allt känns bra när det drar igång. av vänner och bekanta som varit på både kd och kga och fött så rekomenderar alla kga. Men det är ju som sagt frågan.. Säkerheten om nt händer eller vill man ha en så "mysig" och trevlig bb tid som möjligt? :)

  • VeronicaJohanna

    Tack för svaren båda två!

    Ska besöka kgk snart få vi hört mycket gott om själva avdelningen,det är väl det man får tänka på säkerhet framför mysigt men om allt går i planerna och man haft en gravidet utan komplikationer samt i v36 då blir det säkert kgk för oss

Svar på tråden Karlstad respektive Karlskoga