• Svar på tråden Namnet Nora
  • fluu

    Underbart! Väldigt vackert och feminint, men samtidigt seriöst på alla vis. Inga direkta smeknamn. Funkar lika bra i Sverige som internationellt. Så enkelt, rent och välbekant, men ändå lite eget. Topp!


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • fluu

    Tycker faktiskt att man kan skita i vad det rimmar på, man kan rimma det mesta och barn kan mobbas för allt. Så skit i det. Nora är ett klassiskt namn som funnits länge så så stora problem har bärarna uppenbarligen inte haft...


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
  • Plainsongs
    fluu skrev 2015-01-13 07:23:59 följande:

    Tycker faktiskt att man kan skita i vad det rimmar på, man kan rimma det mesta och barn kan mobbas för allt. Så skit i det. Nora är ett klassiskt namn som funnits länge så så stora problem har bärarna uppenbarligen inte haft...


    Jag är Narcissus, en fåfäng fakir SAVE ME KAIZER!
    Självklart, men nu var TS ute efter åsikter, och eftersom att jag har en nära släkting med samma namn vet jag att detta uppmärksammas ganska friskt, och därav ser min åsikt ut som den gör.
  • trolliz

    Ju fler som vågar ge det namnet kommer det bli vanligare och folk kommer sluta hålla på. Låt inte mobbare vinna.

    Tycker också om det på många vis och är tråkigt att dumskaft ska hålla på och förstöra. Samma sak med massor av fina namn...

    Min kille heter Johan och det blev ju Johan toan, inte lika extremt men ändå och det lever ju vidare. Är ju bara en kort stund som barn håller på sådär i mellanstadiet!

    Är man vuxen nog hoppas jag inte man fortsätter... Men Nora är mycket underbart, min kusin heter det i mellannamn :)

  • Kpax

    Nora är jättefint! Att det rimmar på hora är väl skit samma? Vill barn retas så gör de det oavsett vad man heter eller hur man ser ut. Jag tänker absolut inte på rimmet.

  • En tjej som heter nora

    Hej, jag heter Nora och blir ofta kallad tex Nora snora eller Nora hora....

    Men jag bryr mig inte. Och till alla er som blir retad av era namn, dem är bara ute efter uppmärksamhet eller så är dem avundsjuka. Puss

    // en tjej som heter Nora

  • UmmSara

    Jag tycker inte att namnet är fint, känns så tråkigt.
    Att det dessutom rimmar på hora gör inte saken bättre..

Svar på tråden Namnet Nora