• Anonym (Frost)

    Totalt oattraktiv på marknaden, eller?

    Är en kvinna i 40-års åldern utan barn totalt oattraktiv på marknaden eller finns det män som kan tänkas vilja ha ett förhållande med en sån kvinna? Ett seriöst förhållande då. Vilken sorts män kan tänkas bli intresserad av en barnlös kvinna i den åldern?

  • Svar på tråden Totalt oattraktiv på marknaden, eller?
  • Anonym (Attraktiv)

    Barn (hemmaboende) är i grunden ett minus i min värld menade berorvju på mognad i övrigt osv

  • MEE83

    Det finns ju många som träffar en ny kärlek i den åldern, jag förstår inte vad barn har med saken att göra, en man i din ålder kan ha egna barn sedan tidigare... så det kanske inte är det dom letar efter. Dom vill kanske bara ha en partner, någon att älska och bli älskad av, någon som dom kan hänga med, resa med, dela sitt liv med.

    Vill du bli mamma eller varför tar du upp det?

  • Anonym (Nisse)

    Förstår inte frågan... TS: är det att män skulle vara rädda för att en sådan kvinna vill skaffa barn?
    Om inte, så beror allt på personen. Det har knappast med åldern att göra. Det kan finnas många skäl till att någon inte har barn.

  • Nyfiken gul

    vad har barnlöshet med saken att göra? 

    Är du rädd för att alla män ska tro att du är desperat efter barn? 

    Alla män är inte såna . Det finns gott om män som inte vill ha barn och som redan har .  Det finns gott om män som inte har barn alls och som inte hellre vill ha några barn.

    Och det finns gott om män som absolut kan tänka sig att skaffa barn fast dom kanske är lite äldre och redan har barn , eller är barnlösa helt.  

    Vad är det för fel med att bara ange sig själv som singel?  


    Alexander -98- Isaac -00- Victor -08-
  • Anonym (Tjipp)
    Anonym (Nisse) skrev 2015-01-12 07:06:31 följande:

    Förstår inte frågan... TS: är det att män skulle vara rädda för att en sådan kvinna vill skaffa barn?
    Om inte, så beror allt på personen. Det har knappast med åldern att göra. Det kan finnas många skäl till att någon inte har barn.


    Jag har faktiskt hört just det. Om man träffar en kvinna runt 40 vill hon skaffa barn omedelbart.

    TS. Det finns ju massor av män här på FL som hävdar att de inte lyckas få tag på någon kvinna (jag misstänker visserligen att de bara letar efter yngre och snygga tjejer, även om de påstår motsatsen). I så fall borde det finnas många män för dig.
  • Anonym (Kille)

    Kan du tänka dig en trevlig, snäll, men väldigt blyg och introvert kille som är 33? Bra jobb, hyfsat bildad, men rätt oerfaren när det gäller kvinnor?

  • Anonym (Klart)

    Det vimlar väl av män 40-50 år som har vuxna eller nästan vuxna barn. Tror inte din barnlöshet spelar någon som helst roll. Om du nu inte VILL ha barn. Då är det nog lite svårare.

  • Anonym (Frost)

    Jag undrar för att kvinnor i den åldern tydligen "ska" vara oattraktiva för att män i den åldern är totalt ointresserade av kvinnor i samma ålder för att dom vill ha yngre kvinnor.

    Sen också för att även om barn inte är ett krav så vore det roligt att hitta någon att förhoppningsvis få ett barn med i elfte timmen.

    En tanke är även att männen ska tycka att det är något fel och konstigt med en kvinna som inte har barn redan.

Svar på tråden Totalt oattraktiv på marknaden, eller?