• Evernote

    "Folk och Försvar", vilka räds du mest?

    Nu pågår konferensen Folk och Försvar, vi kan se i TV från i Sälen. Än så länge har man talat om Ryssar och flyktingar, man brukar även tala om våldsextremister. 
    Vilka är du mest rädda för?

    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden "Folk och Försvar", vilka räds du mest?
  • Anonym (Runa)

    Jag är mest rädd för att samtalen som DSP:s ledare Runes för med SD, M och S om en regeringsbildning med Runes som statsminister ska gå i baklås.

    Med Runes som statsminister får vi stopp på den så kostsamma asylinvandringen och i stället en satsning på evigt liv för oss Svenskar.

    DSP är partiet för alla Svenskar med förnuft!!!

  • ölburk2

    Räds är inte rätt ord, men en NATO anslutning ska vi hålla oss borta från, så långt det bara går.., för de som önskar egna fiender, tycker jag dom kan söka dom på t.ex FB.., eller varför inte här på FB
    Annars ser jag inget större hot från nåt håll.., möjligen kan högerextreminsterna trigga andra extremister att agera i Sverige.
    Men det har jag å många andra upplevt tidigare i Sverige, fast då var det vänsterextremister, som på 70-80-talet smällde bomber å kapade flygplan i parti å minut.., nya tider, nya extremister att förhålla sig till


    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • Anonym (AvIsad)
    ölburk2 skrev 2015-01-12 15:04:02 följande:

    Räds är inte rätt ord, men en NATO anslutning ska vi hålla oss borta från, så långt det bara går.., för de som önskar egna fiender, tycker jag dom kan söka dom på t.ex FB.., eller varför inte här på FB
    Annars ser jag inget större hot från nåt håll.., möjligen kan högerextreminsterna trigga andra extremister att agera i Sverige.
    Men det har jag å många andra upplevt tidigare i Sverige, fast då var det vänsterextremister, som på 70-80-talet smällde bomber å kapade flygplan i parti å minut.., nya tider, nya extremister att förhålla sig till


    IS tycks egga upp en hel del
  • ölburk2
    Anonym (AvIsad) skrev 2015-01-15 02:27:32 följande:
    IS tycks egga upp en hel del
    Ja, å med all rätt, det är en brutal kriminell skara mördare som utgörs av IS.
    Att dom även använder religionen för sina dunkla syften gör inte saken bättre., men det är så extremister brukar agera..
    Däremot har dom sällan nån uttalad agenda eller nåt reellt politiskt mål, det gäller även IS, dom är bara ute efter att ställa till så mycket helvete dom kan.

    Men jag är optimistisk, med tiden så drar det över, folk å länder får nog å börjar agera mer enhetligt, å då får vi bukt med eländet.

    På nåt vis så känns händelsen i Paris som en vändning, vanligt folk blev engagerade å samlades i långt större protester än vad extremisterna mot Islam å Judarna kunde göra, det tolkar jag som ett gott tecken.
    Fråga mig inte efter källa, ni får söka sanningen själva.
  • rfoto

    Med ett NATO-medlemskap ställs det krav på oss. Både att vi ska ha en militärmakt som kan göra något, men även att vi kan dras med i andras krig.

    I mina ögon är det bättre med en militärallians med Finland och ett eget nationellt försvar värt namnet.

  • KillBill

    Det är läskigt att Sverigedemokraterna och många andra nationalistiska partier i Europa såsom Front National är så ryssvänliga i EU

  • Dr Nail
    KillBill skrev 2015-01-15 21:06:40 följande:

    Det är läskigt att Sverigedemokraterna och många andra nationalistiska partier i Europa såsom Front National är så ryssvänliga i EU


    Varför är det läskigt? Egentligen.
  • KillBill
    Dr Nail skrev 2015-01-15 22:26:38 följande:
    Varför är det läskigt? Egentligen.

    I Ryssland är yttrandefriheten numer begränsad och Putin säkrar sin makt med allt större brutalitet mot minoriteter och oliktänkande.  Jag tycker att det är hyckleri att Sverigedemokraterna säger sig värna yttrandefriheten och samtidigt röstar Putinvänligt i EU. 

  • KillBill
    Dr Nail skrev 2015-01-15 22:26:38 följande:
    Varför är det läskigt? Egentligen.

    Tycker inte du att det är oroande att ett Svensk riksdagsparti har börjat rösta rysslandsvänligt samtidigt som Ryssland allt oftare kränker svenskt territorium och uppträder aggressivt? 

Svar på tråden "Folk och Försvar", vilka räds du mest?