• halfbaked

    Bim -3 och lika enerverande varje månad!

    Jaha, har blivit med Familjeliv efter att ha ägnat många timmar här under säkert två år utan att själv skriva något Cool

    Sedan första oktober har jag och min sambo försökt att skaffa barn (försök nr 4), mellan mens och äl är det inte alls så jobbigt men mellan äl och bim... Ja, herregud vad det här går en på nerverna, allt man kan tänka på är ju huruvida man lyckats bli gravid eller inte Rynkar på näsan Vi har prickat in äl varje månad (äl-test + kolla sekret). Den här gången har jag haft en dov molvärk i magen typ sedan någon dag efter äl och det är bara något som säger mig att det har tagit sig den här gången, har väl tänkt på det mer den här gången också kanske (har inte heller ömma bröst eller vanlig mensvärk vilket jag brukar ha ett par dagar innan mens). Men sedan kan jag inte låta bli att testa sig i förtid och hur jag än analyserar stickan så hittar jag inte ens ett spökstreck  Jag VET att det bara är bim -3 och jag VET att vi inte har försökt länge men jag är ju otålig Demon

    Brukar dock alltid försöka ligga en månad fram i tiden för min egen skull (funkar bra, blir aldrig direkt besviken än så länge när mensen dyker upp) så tänker väl att i februari, då jäklar, då lyckas vi Glad

    Jag antar att det bara är att hålla uppe hoppet varje månad, men vilket himla sjå detta är! Har dessutom väntat typ ett halvår innan vi började försöka p.g.a. att jag åt starka mediciner i flera månader förra året. Är det någon i samma sits som håller på att bli galen varje månad veckan före bim? Demon

  • Svar på tråden Bim -3 och lika enerverande varje månad!
  • ME12

    Denna väntan tar evigheter! Det är första försöket för mig och sambon. Även jag har fått känningar efter ÄL, men för min del tror jag att det är inbillning. Har molvärk, både i rygg och tjejmage, och är bara på BIM-9.

    Jag håller tummarna för dig, hoppas att det är ett litet frö som gror i din mage!

  • jzz2306

    Ja, dagarna går ju jääättelångsamt fram till BIM. Vi har också försökt sedan oktober och den enda månaden jag slapp fundera och känna efter så mycket var en månad när jag visste att vi missat ÄL.

    Jag vill så gärna ta det lugnt och tänka "det kommer när det kommer" och inte bli helt besatt och kolla familjeliv flera ggr om dagen för att se om någon äntligen plussat. Helt galet är det ju Glad

    Bra tips att tänka på februari istället! Jag har köpt ÄL-test som jag ska prova i februari så nu ska jag fokusera på att "i februari ska det ta sig".

    Jag ska ha ÄL om några dagar så just nu känns allt bra, detta är ju den bästa tiden på månaden.

  • halfbaked
    ME12 skrev 2015-01-13 16:07:40 följande:

    Denna väntan tar evigheter! Det är första försöket för mig och sambon. Även jag har fått känningar efter ÄL, men för min del tror jag att det är inbillning. Har molvärk, både i rygg och tjejmage, och är bara på BIM-9.

    Jag håller tummarna för dig, hoppas att det är ett litet frö som gror i din mage!


    Ja, åhh det är fruktansvärt. Två dagar kvar till bim men det känns som två veckor minst Obestämd  Har inte vågat testa mer för tror det kommer att vara fetnegativt.

    Jobbigt med bim -9 fast samtidigt skönt, känns som att jag bara alltid tappar hoppet och lusten ju närmare bim jag kommer, så jag är väl som mest hoppfull där i början, haha. Hur håller du koll på ÄL? Funderar på att börja tempa istället, verkar som en mer praktisk metod än alla dessa stickor som går åt varje månad, dessutom ska man tydligen märka då att tempen inte går ner efter ÄL om man är gravid?

    Håller tummarna för dig också! Tänk vad skönt om ni får till det på första försöket! Skrattande
  • halfbaked
    jzz2306 skrev 2015-01-13 16:25:06 följande:

    Ja, dagarna går ju jääättelångsamt fram till BIM. Vi har också försökt sedan oktober och den enda månaden jag slapp fundera och känna efter så mycket var en månad när jag visste att vi missat ÄL.

    Jag vill så gärna ta det lugnt och tänka "det kommer när det kommer" och inte bli helt besatt och kolla familjeliv flera ggr om dagen för att se om någon äntligen plussat. Helt galet är det ju Glad

    Bra tips att tänka på februari istället! Jag har köpt ÄL-test som jag ska prova i februari så nu ska jag fokusera på att "i februari ska det ta sig".

    Jag ska ha ÄL om några dagar så just nu känns allt bra, detta är ju den bästa tiden på månaden.


    Ja, visst är det sjukt?! Mellan mens och ÄL går det så himla fort men nu?! Tiden står ju fasen helt still! Gråter Skönt för dig som har ÄL framför dig fast det kan också vara jobbigt ibland. Hur håller du koll på när du har ÄL utan stickor? Vilket märke har du köpt? Personligen gillar jag inte stickorna så mycket, så jag funderar på att börja tempa istället... Eller att skita fullständigt i det, märker ändå hyfsat bra när jag har ÄL eftersom jag får mkt ÄL-flytningar osv.

    Jo, min sambo är lite så där "det kommer när det kommer" så vi diskuterar det knappt alls utan jag håller koll på ägglossningen utan att han vet, han skulle bara få prestationsångest Oskyldig  Men det är klart att han längtar sjukt mycket också, men han kan ju inte göra så mycket, hehe. Det är ju jag som kommer att känna eventuella symptom osv.

    Men jag rekommenderar verkligen att tänka en månad framåt, har fungerat. Men just den här gången blev det av någon anledning extra jobbigt för mig då det verkligen kändes just efter ÄL som att det hade tagit sig Obestämd
  • jzz2306
    halfbaked skrev 2015-01-13 16:55:10 följande:
    Ja, visst är det sjukt?! Mellan mens och ÄL går det så himla fort men nu?! Tiden står ju fasen helt still! Gråter Skönt för dig som har ÄL framför dig fast det kan också vara jobbigt ibland. Hur håller du koll på när du har ÄL utan stickor? Vilket märke har du köpt? Personligen gillar jag inte stickorna så mycket, så jag funderar på att börja tempa istället... Eller att skita fullständigt i det, märker ändå hyfsat bra när jag har ÄL eftersom jag får mkt ÄL-flytningar osv.

    Jo, min sambo är lite så där "det kommer när det kommer" så vi diskuterar det knappt alls utan jag håller koll på ägglossningen utan att han vet, han skulle bara få prestationsångest Oskyldig  Men det är klart att han längtar sjukt mycket också, men han kan ju inte göra så mycket, hehe. Det är ju jag som kommer att känna eventuella symptom osv.

    Men jag rekommenderar verkligen att tänka en månad framåt, har fungerat. Men just den här gången blev det av någon anledning extra jobbigt för mig då det verkligen kändes just efter ÄL som att det hade tagit sig Obestämd
    Min sambo vet inte heller när jag har ÄL, tror inte han har så mycket koll på hur det hela fungerar Glad Men det passar bra, precis som din skulle han säkert få prestationsångest eller tappa sexlusten just dagarna före ÄL.

    Jag tempade en månad men den steg aldrig Rynkar på näsan men eftersom jag hade ÄL-flytningar och mensvärk-liknande värk exakt 14 dagar innan mensen kom antar jag att jag tempade fel på något sätt och ändå hade ÄL. Och jag har läst lite studier om att tempande inte är det mest pålitliga sättet. ÄL-flytningar är tydligen mer pålitliga, och lättare tycker jag.

    Så nu kollar jag bara flytningar och kalender, jag verkar vara väldigt regelbunden just nu. Men i februari ska jag prova med stickor för att dubbelkolla att jag verkligen får ÄL. Jag bor i Tyskland så jag köpte ett tyskt märke, vet inte vad det hette och det finns nog inte i Sverige.

    Hoppas det har tagit sig för er denna månaden!
  • ME12
    halfbaked skrev 2015-01-13 16:47:38 följande:

    Ja, åhh det är fruktansvärt. Två dagar kvar till bim men det känns som två veckor minst   Har inte vågat testa mer för tror det kommer att vara fetnegativt.

    Jobbigt med bim -9 fast samtidigt skönt, känns som att jag bara alltid tappar hoppet och lusten ju närmare bim jag kommer, så jag är väl som mest hoppfull där i början, haha. Hur håller du koll på ÄL? Funderar på att börja tempa istället, verkar som en mer praktisk metod än alla dessa stickor som går åt varje månad, dessutom ska man tydligen märka då att tempen inte går ner efter ÄL om man är gravid?

    Håller tummarna för dig också! Tänk vad skönt om ni får till det på första försöket!


    9 dagar känns otroligt länge. Nu nu nu vill jag att det ska vara BIM! Haha!

    Jag har använt stickor. :) vi mös dagarna innan ÄL och dagen efter.

    Nä, min sambo är likadan som era verkar det som. Skönt att man inte är ensam. Han fick prestationsångest när jag sa att jag börjat med stickor, men det löste sig till slut. Nu använder jag dem, men säger inte till när. Han förstår nog ändå eftersom jag aldrig velat mysa så mycket och ofta. Haha!
  • ME12
    jzz2306 skrev 2015-01-13 17:38:42 följande:

    Min sambo vet inte heller när jag har ÄL, tror inte han har så mycket koll på hur det hela fungerar  Men det passar bra, precis som din skulle han säkert få prestationsångest eller tappa sexlusten just dagarna före ÄL.

    Jag tempade en månad men den steg aldrig  men eftersom jag hade ÄL-flytningar och mensvärk-liknande värk exakt 14 dagar innan mensen kom antar jag att jag tempade fel på något sätt och ändå hade ÄL. Och jag har läst lite studier om att tempande inte är det mest pålitliga sättet. ÄL-flytningar är tydligen mer pålitliga, och lättare tycker jag.

    Så nu kollar jag bara flytningar och kalender, jag verkar vara väldigt regelbunden just nu. Men i februari ska jag prova med stickor för att dubbelkolla att jag verkligen får ÄL. Jag bor i Tyskland så jag köpte ett tyskt märke, vet inte vad det hette och det finns nog inte i Sverige.

    Hoppas det har tagit sig för er denna månaden!


    Hur märker du av ÄL-flytningar? Har haft vita, tjocka flytningar i två dagar (trodde jag fick för tidig mens) men idag helt snustorrt.

    Jag hoppas det tar sig för dig också! När har du BIM? :)
  • halfbaked
    jzz2306 skrev 2015-01-13 17:38:42 följande:
    Min sambo vet inte heller när jag har ÄL, tror inte han har så mycket koll på hur det hela fungerar Glad Men det passar bra, precis som din skulle han säkert få prestationsångest eller tappa sexlusten just dagarna före ÄL.

    Jag tempade en månad men den steg aldrig Rynkar på näsan men eftersom jag hade ÄL-flytningar och mensvärk-liknande värk exakt 14 dagar innan mensen kom antar jag att jag tempade fel på något sätt och ändå hade ÄL. Och jag har läst lite studier om att tempande inte är det mest pålitliga sättet. ÄL-flytningar är tydligen mer pålitliga, och lättare tycker jag.

    Så nu kollar jag bara flytningar och kalender, jag verkar vara väldigt regelbunden just nu. Men i februari ska jag prova med stickor för att dubbelkolla att jag verkligen får ÄL. Jag bor i Tyskland så jag köpte ett tyskt märke, vet inte vad det hette och det finns nog inte i Sverige.

    Hoppas det har tagit sig för er denna månaden!
    Okej, vad konstigt... Ja, på ett sätt verkar det ju lite mysko eftersom att det bara rör sig om så små temperaturskillnader men men. ÄL-flytningarna tycker jag är pålitliga, de stämmer alltid med testet Skrattande Däremot tycker jag att man kan ha dem i alltför många dagar ibland! Men helt ärligt känns det för mig nu som att jag ska köra på din linje, flytningar och kalender. Har ju bekräftat med ÄL-stickorna att min ÄL ligger runt när jag har flytningar så.

    Har också (ÄNTLIGEN) regelbunden mens efter att ha slutat med p-piller i juni. Den blev "regelbunden" typ i slutet på november, innan var den mellan 40-50 dagar så det var sååå lång tid att vänta.
  • halfbaked
    ME12 skrev 2015-01-13 18:22:00 följande:
    9 dagar känns otroligt länge. Nu nu nu vill jag att det ska vara BIM! Haha!

    Jag har använt stickor. :) vi mös dagarna innan ÄL och dagen efter.

    Nä, min sambo är likadan som era verkar det som. Skönt att man inte är ensam. Han fick prestationsångest när jag sa att jag börjat med stickor, men det löste sig till slut. Nu använder jag dem, men säger inte till när. Han förstår nog ändå eftersom jag aldrig velat mysa så mycket och ofta. Haha!
    Okej Glad Själv mös vi "bara" två gånger just före ÄL så är lite misstänksam om det blev för lite denna månad... Fast samtidigt ska det ju räcka med en enda gång så. Misstänker att jag inte ligger på bim -2 idag heller utan bim -3, jag tänkte: när man får positivt på ägglossningstestet då släpper ju inte ägget förrän dagen efter? Fast man räknar väl ändå den dagen som ÄL-dag när man får utslag på stickorna, eller? Förvånad

    Haha, okej, ja min sambo vet inte ens om att jag testar! Men jag tänker likadant, han förstår nog när jag har ÄL för då är jag väääldigt mysig Oskyldig Hur länge man nu kommer att vara det! Blir det att man får försöka alltför länge känns det inte som om man kommer att ha samma ork.
  • jzz2306
    ME12 skrev 2015-01-13 18:25:41 följande:
    Hur märker du av ÄL-flytningar? Har haft vita, tjocka flytningar i två dagar (trodde jag fick för tidig mens) men idag helt snustorrt.

    Jag hoppas det tar sig för dig också! När har du BIM? :)
    Kanske lite tmi: Jag brukar titta på pappret när jag är på toa. Om det kommer mycket på pappret kan man peta i det och om det dras ut och det blir som en tråd mellan tummen och pekfingret (några cm lång innan den spricker) är det ÄL-flytning.

    Jag har BIM 30/1 så långt kvar. Ska se till att det blir mycket mys nu precis före ÄL :)
Svar på tråden Bim -3 och lika enerverande varje månad!