• jonasjon

    Melodifestivalen 2015

    Melodifestivalen 2015 kommer att bli den 55:e upplagan av musiktävlingen Melodifestivalen och samtidigt Sveriges uttagning till Eurovision Song Contest 2015. 

    Programledare för Melodifestivalen i år är Sanna Nielsen och Robin Paulsson.

    Här är de tävlande:

    Deltävling 1: Göteborg 7 Februari

    Behrang Miri feat. Victor Crone - Det rår vi inte för

    Jessica Andersson - Can´t Hurt Me Now


    Dolly Style - Hello Hi

    Molly Pettersson Hammar - I´ll Be Fine

    Elize Ryd & Rickard Söderberg - One By One

    Daniel Gildenlöw - Pappa

    Eric Saade - Sting

    Deltävling 2: Malmö 14 Februari


    Mariette - Don´t Stop Believing

    Emelie Irewald - Där och då med dig

    Linus Svenning - Forever Starts Today

    Samir & Viktor - Groupie

    Neverstore - If I Was God For A Day

    Magnus Carlsson - Möt mig i Gamla stan

    Marie Bergman & Sanne Salomensen - Nonetheless

    Deltävling 3: Östersund 21 Februari

    Andreas Weise - Bring Out the Fire

    Isa - Don´t Stop

    Kalle Johansson - För din skull

    Kristin Amparo - I See You

    Ellen Benediktson - Insomnia

    Jon Henrik Fjällgren - Jag är fri (Manne Liem Frije)

    Andreas Johnson - Living To Die

    Deltävling 4: Örebro 28 Februari

    Caroline Wennergren - Black Swan

    JTR - Building It Up

    Midnight Boy - Don´t Say No

    Annika Herlitz - Ett andetag

    Hasse Andersson - Guld och gröna skogar

    Måns Zelmerlöw - Heroes

    Dinah Nah - Make Me (La La La)

    Vad tycker ni om årets Melodifestival? Har ni någon favorit i startfältet eller någon ni kanske känner inte platsar? Skriv gärna era tankar och funderingar. Tipsa gärna även om låtar från de tävlande som vi kan lyssna på här!

    Må bästa bidrag vinna!

  • Svar på tråden Melodifestivalen 2015
  • GretaF

    Jag tror att det kommer bli en bra Melodifestival i år. Det finns många bra artister som är med, men även många som kanske inte riktigt håller måttet. Men så är det ju varje år, det är ju en del av tävlingen det med, det väcker känslor i oss alla som sitter och tittar.

    Om jag skulle få chansa på vinnare i år så skulle jag nog tippa på Behrang Miri. Han är en otroligt begåvad musiker som är folkkär och står för bra värderingar. Det brukar gå hem i hushållen ! :)

  • jonasjon
    GretaF skrev 2015-01-13 09:50:47 följande:

    Jag tror att det kommer bli en bra Melodifestival i år. Det finns många bra artister som är med, men även många som kanske inte riktigt håller måttet. Men så är det ju varje år, det är ju en del av tävlingen det med, det väcker känslor i oss alla som sitter och tittar.

    Om jag skulle få chansa på vinnare i år så skulle jag nog tippa på Behrang Miri. Han är en otroligt begåvad musiker som är folkkär och står för bra värderingar. Det brukar gå hem i hushållen ! :)


    Ja det blir nog en bra tävling i år tror jag med! 

    Jag måste säga att jag har dålig koll på Behrang rent musikaliskt. Men jag vet att han har varit med i Melodifestivalen tidigare, har du någon bra låt av honom som du kan skicka?
  • GretaF
    jonasjon skrev 2015-01-13 10:14:04 följande:
    Ja det blir nog en bra tävling i år tror jag med! 

    Jag måste säga att jag har dålig koll på Behrang rent musikaliskt. Men jag vet att han har varit med i Melodifestivalen tidigare, har du någon bra låt av honom som du kan skicka?
    Den här låten ställde han upp med förut. 

  • Peters

    Jag ser fram emot Melodifestivalen, tycker dock att det har blivit sämre med åren. Men jag tror att det blir bra det här året!

  • Anonym (Charlotte-Carola)

    Tycker att Mellon var roligare för några år sedan och jag tror att jag har tröttnat. Det är så tråkigt om jag har tröttnat för jag gillade att titta och jag såg fram emot varje tävling. När Loreen vann var det jätteroligt för det var en så jättebra låt. Helt outstanding. Nu tycker jag att allt är en genombeige sörja där inget sticker ut men jag ska ge Mellon en chans så att jag kommer att titta i alla fall.

  • Amelisas
    Anonym (Charlotte-Carola) skrev 2015-01-17 16:01:39 följande:

    Tycker att Mellon var roligare för några år sedan och jag tror att jag har tröttnat. Det är så tråkigt om jag har tröttnat för jag gillade att titta och jag såg fram emot varje tävling. När Loreen vann var det jätteroligt för det var en så jättebra låt. Helt outstanding. Nu tycker jag att allt är en genombeige sörja där inget sticker ut men jag ska ge Mellon en chans så att jag kommer att titta i alla fall.


    Loreen var helt fantastisk tycker jag med! Men ge det en chans! Jag tycker att det kan vara rätt roligt :)
  • Palestrina
    Anonym (Charlotte-Carola) skrev 2015-01-17 16:01:39 följande:

    Tycker att Mellon var roligare för några år sedan och jag tror att jag har tröttnat. Det är så tråkigt om jag har tröttnat för jag gillade att titta och jag såg fram emot varje tävling. När Loreen vann var det jätteroligt för det var en så jättebra låt. Helt outstanding. Nu tycker jag att allt är en genombeige sörja där inget sticker ut men jag ska ge Mellon en chans så att jag kommer att titta i alla fall.


    Loreen var min favorit också, den bästa på många år. Det var för det mesta en genombeige sörja även åren innan Loreen. Det kan komma ett guldkorn även i år.
  • Anonym (Charlotte-Carola)

    Det finns en låt som då och då börjar spela i huvudet på mig och det är (hör och häpna!) Estlands bidrag från 2009, "Urban Symphony". Begriper inte ett ord av vad hon sjunger, men den är såååååå vacker och lite mysko.

  • Anonym (Mellokillen)

    Jag längtar så till att det drar igång nu, det finns många duktiga musiker med i år och självklart en hel del dåliga :) Men det är ju en del av showen, man ska få skratta och gråta på samma kväll :) 

    Behrang gör en låt med Victor Krohn som jag tror kommer att vara en vinnare i många hushåll i år :) 

  • Johannajohanna
    Anonym (Mellokillen) skrev 2015-01-27 09:29:49 följande:

    Jag längtar så till att det drar igång nu, det finns många duktiga musiker med i år och självklart en hel del dåliga :) Men det är ju en del av showen, man ska få skratta och gråta på samma kväll :) 

    Behrang gör en låt med Victor Krohn som jag tror kommer att vara en vinnare i många hushåll i år :) 


    Vem är han Victor? Behrang har jag ju hört innan. 
Svar på tråden Melodifestivalen 2015