• Anonym (Hur?)

    Kan inte acceptera att min son är bög

    Jag kan bokstavligen inte smälta att min son är en homosexuell bög. Jag mår inte bra. Jag måste bearbeta, men jag vet inte hur. Jag vill acceptera honom men jag kan inte. Han kommer aldrig kunna ge mig barnbarn och det känns mycket konstigt att han intresserar sig av män. Jag vill prata med honom och säga att man måste sluta men det kommer inte fungera. Hur ska jag acceptera honom. Snälla hjälp?

  • Svar på tråden Kan inte acceptera att min son är bög
  • The TARDIS

    Om du älskar din son så accepterar du honom oavsett om han är gay eller straight. Trist för din son som har en förälder som inte kan älska eller acceptera honom oavsett vilket håll han är lagd åt. Stackars kille.

  • Anonym (Hanna)

    För det första är det ju inte säkert han hade kunnat eller velat ge dig några barnbarn även om han hade varit heterosexuell och för det andra kan han ju adoptera om han nu vill ha barn. Om han tagit steget och kommit ut som homosexuell.. försök inte putta tillbaks han in i garderoben. Han är sig själv och det borde du vara stolt över!

  • Anonym (Calle)
    Anonym (Hanna) skrev 2015-01-14 02:39:59 följande:

    För det första är det ju inte säkert han hade kunnat eller velat ge dig några barnbarn även om han hade varit heterosexuell och för det andra kan han ju adoptera om han nu vill ha barn.


    Vid adoption ser man till barneta bästa. Även om homosexuella par i Sverige i princip har rätt att adoptera är möjligheten att göra det i praktiken så gott som obefintlig i dagsläget.
  • Anonym (?)

    Men ett adopterat barn är ju inte hennes barnbarn, och inte killens barn heller. Så länge han inte sädar i nån så kan det ju inte bli några. Bara lossasbarn

  • aldrigmer
    Anonym (?) skrev 2015-01-14 05:07:48 följande:

    Men ett adopterat barn är ju inte hennes barnbarn, och inte killens barn heller. Så länge han inte sädar i nån så kan det ju inte bli några. Bara lossasbarn


    Finns inga "lossasbarn", bara barn. Riktiga barn. Vanliga barn.
  • Konservativ

    Det är säkert jobbigt i början men när du har vant dig kommer du att inse att han är så mycket mer än homosexuell. Faktum är att tillsammans med dig kommer han ju aldrig vara homosexuell. Du har en lång historia tillsammans med honom. Kasta inte bort det. Han förstår säkert att det tar tid för dig att vänja dig.

  • sextiotalist

    Din son är och förblir din son. Hans sexuella preferenser är bara en liten del av honom.

    Tänk på att hans livsuppgift är inte att uppfylla dina drömmar.

    Men jag är säker på att du inte är ensam om att reagera på det sättet, en bekant reagerade liknande när hans dotter presenterade sin flickvän. Känslorna och intelligensen pratade inte samma språk

  • Anonym (.)

    Med uttryck som 'homosexuell bög' från ts så känns den här trådstarten som bara ytterligare en i raden av tro..tramstrådar i samma stil som vi sett innan på forumet och som snarare är menade till att förlöjliga de som svarar i tråden än homosexuella människor.


  • Anonym (n)

    är det du nu igen som startar trådar där du hittar på egna uttryck, och de trådarna handlar nästan alltid om ungefär samma tema. Har du inget bättre för dig om dagarna?

Svar på tråden Kan inte acceptera att min son är bög